Kirjoittaja Aihe: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot  (Luettu 46043 kertaa)

-Zone-

  • Vieras
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #30 : 17.07.13 - klo:22:04 »
Mahtaako se pitkä nimi olla siltikään suurikaan rikos maailmassa. Maailmallakin osa tunnetaan vähän eri nimillä. Esim. variator ramp plate

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6195
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #31 : 17.07.13 - klo:22:21 »
On syytä huomata että jos edetään variaattorin tekniikassa oikein päin
Moottori synnyttää tehon jonka se välittää variaattorille ns.rullarampin kautta
joka sijaitsee vastapäätä rullakuppia, josta löytyy tarpeeseen vastaava ramppi.
Noista ulkomaisista kielistä en pidä.
Suomen kieli on, myös teknisesti rikas,siitä pidän.
Tuossa "variator ramp plate" ilmaisussa minua ikuisesti vaivaa
eikö tosiaankaan ramppi rullien välissä muodostu kahden erilaisen pinnan vaikutuksesta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa InsOmnia

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3202
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #32 : 17.07.13 - klo:22:27 »
eikö tosiaankaan ramppi rullien välissä muodostu kahden erilaisen pinnan vaikutuksesta.
Ramppi on ramppi. Rullakupissa omansa ja vastinlevyssä omansa, piste.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6195
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #33 : 17.07.13 - klo:22:30 »
Saako pisteen jälkeen enää mitään lausua :-[
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa InsOmnia

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3202
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #34 : 17.07.13 - klo:22:37 »
Saako pisteen jälkeen enää mitään lausua :-[
Tottahan toki, vasta-argumentteja tai puoltoja, ihan sama. ::) :D

Poissa Partanen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4231
  • Vespaatko sä?
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #35 : 11.08.13 - klo:09:06 »
Jos rulla on kunnossa, eli pyöreä, niin mun nähdäkseni liukuu toista pintaa vasten, mutta pyörii vastakkaisella pinnalla. Kummalla pinnalla sitten liukuu ja kummalla pyörii, sitä en tiedä. Riippunee tilanteesta ja/tai kitkaeroista. Jos rullassa on lovet, niin silloin se liukuu molempia pintoja pitkin, ja rullat ovat vaihtokunnossa.
Vespa Gts 2019
Vespa PX200 E 2003

Poissa helkama sc-r

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1545
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #36 : 17.07.14 - klo:13:18 »
Yritin tilata 4g rullat pari kertaa, ensin tuli 5 grammaiset suomessa pakatussa 4g pussissa, lähettivät uudet, kiinalaisessa pussissa luki 4g, mutta painoivat 5,2 g, paitsi yksi 5,1g
Tarkkuusvaakoja löytyy netistä parilla kympillä.


Poissa E-Pa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 53
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #37 : 27.10.14 - klo:13:26 »
Onko 2011 2-tahti Super 8:ssa 6,5 grammaiset vai 8,5 grammaiset rullat. Ainakin vuoden 2011 4-tahdissa on 6,5 grammaiset, mutta 2009 2-tahdissa 8,5grammaiset. Eli ovatko vakio rullat 6,5 vai 8,5 grammaiset

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6195
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #38 : 27.10.14 - klo:13:44 »
Alkuperäiset on vanhemmassa 2T:ssä ja nelareissa 6,5g, uudemmassa 2T:ssä 8,5g
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa E-Pa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 53
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #39 : 11.11.14 - klo:15:02 »
2 tahti Super 8:ssa nyt kuristamaton holkki ja 7,5g rullat. Kulkee noin 60km/h mutta kiihtyminen aika huonoa. Auttaisko rullien keventäminen ilman, että huiput kärsii.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6195
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #40 : 11.11.14 - klo:15:27 »
Auttaa kyllä,kunhan et liikaa kevennä
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa E-Pa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 53
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #41 : 11.11.14 - klo:23:58 »
Eli paljonko on sopivan painoiset rullat, siten että skootteri menisi edelleen sen 60 mutta kiihtyisi paremmin?

Poissa Sepi6

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 408
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #42 : 22.09.16 - klo:10:24 »
Peugeot FB2 moottori, ilmajäähy vanhemmat pösöt (SV, Trekker ainakin...)
Orkkis rullat 16x13mm 8,5 g -> 7g toimii paremmin. Lisätään nyt että huomasin että rulla paketissa (DaVince) oli ohje mitenpäin rullat kuuluisi laittaa, eli rullan umpinaisempi puoli pyörimissuuntaan
Variaattorin prikka 20x26x5,7mm (45km/h), kokeiltuna 20x26x4,7mm (51km/h), 20x26x4mm (55km/h) mutteri kiristys 4-4,5Nm.
« Viimeksi muokattu: 13.02.17 - klo:12:28 kirjoittanut Sepi6 »
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Poissa kestosippi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Pappa viiskytluvulta
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #43 : 01.05.18 - klo:10:09 »
Jostakin viestistä näin että rullien suunnalla ruppakupissa olisi jotain merkitystä. Niinkuin että rullan toisessa päässä olisi muovia enemmän tms. Onko joku huomioinut?
Peugeot Satelis 500

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3344
Vs: Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot
« Vastaus #44 : 01.05.18 - klo:10:31 »
puhutko nyt niistä dr pulleyn rullista? ne on liukupaloja, rullissa ei tietääkseni pitäis kyllä mitään eroa olla koska siellähä se pyörii miten pyöriikään.