Tarkistuslista työjärjestyksessä
1. Tulppa ehjä ja kuiva
2. Tulpan hattu ehjä
3. Tulpanjohto kiinni ja ehjä eriste
4. Puola toimii ja sen maadoitus ja virtaliittimet kunnossa ja puhtaat
5. Käynnin estoja ei ole päällä ja virtalukko on kunnossa
6. CDI:n johdot paikoillaa ja puhtaat
7. Magneeton liittimet kiinni ja puhtaat.
8. Magneeton kiekko kohdallaan kiilan suhteen
*(1) Kuivaa se kuumentaen tai mieluummin koeta ehjällä ja polje tulppa irti sylkkää kuivaksi. Voit irroittaa kaasuttimen sen imukaulasta, jottei moottori kastu yrityksissä tai kuivaa jos on kastunut
*(2) Voi jättää pois kokeilussa sen sekä tulpan ja kokeilla vaikka puuruuvia sen paikalle kipinätestissä
*(3) Kierretty kiinni molemmista päistään
*(4) Puolan toiminnan voi testata johtamalla se kiinni ollessa, johdolla akun plus-navasta virran sen +liittimeen, vain kosketellen sitä, jolloin tulpan johdossa pitää tulla kipinä moottorin runkoon
*(5) Virtalukko maadoittaa sammuttimen ja/tai johtaa akun jännitteen boxille riippuen onko DC-CDI (iso, magneetti tarttuu) vai AC-CDI (pieni, ei magneettinen) Tavallisesti se tekee molemmat auki ja kiinni toiminnot.
*(6) Liittimissä on mallien välillä samaa muttei johtojen kytkennöissä eikä väreissä. Johto voi irrota itse liitinosasta, vaikka liitin on paikoillaan.
*(7) Voit mittarilla mitata (1 - 2 ohm) vastukset tai polkiessa tuleeko vaihtojännitettä. Liipaisukäämistä ei yleismittarilla saa lukemaa
*(8] Ei irtoa tai siirry itsestään, vaan asennusvirhe siirtää, mutta kampiakselikin voi rikkoontua.