Kirjoittaja Aihe: Kadonneen kipinän metsästystä (yleisiä ohjeita vian paikantamiseen)  (Luettu 150171 kertaa)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6195
  • Professional mechanic 50V NITROX
Mikä ja minkä merkkinen se 70cc sylinterisarja on, uusi vai käytetty.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa l4t3z11

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
Mikä ja minkä merkkinen se 70cc sylinterisarja on, uusi vai käytetty.

Koko tekniikalla ajettu vain 600km.. Athena 70cc alumiini sylinterisarja yhdellä männänrenkaal..

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6195
  • Professional mechanic 50V NITROX
Hyvä sylinteri, jos virheetön, ja tolla kaasuttimella soveltuu rr kisoihin,
ei vaan taida löytyä luokkaa noille.
Ei riitä alipaineet moottorissa tuolle kaasuttimelle.
Myy se kaasutin jollekin hyväuskoiselle, ja aloita alusta,
pistä max 19 mm kaasutin ja suodatin koteloineen paikoilleen.
Saattaa loppua pätkiminen.
Jos 600km ajettu ilman suodatinta koteloineen, taitaa sylinteri olla jo huonossa kunnossa.
Tuo sylinteri jos vaatii yli #85 suutinta, on joku aivan persiillään.
#120 suutin vaatii erillistä bensapumppua tai ainakin alipainehanan vaihtoa, vapaasti virtaavaan

Onko aivan varmasti paksu johto akun miinuksesta moottorin runkoon, ja siitä skootterin runkoon.
Startti ei toimi koska alitehoinen starttimoottori ei jaksa veivata 70 cc.
Älä poistu tuolla suljetulta pihaalueelta.
Eikä kauheesti kannata wiristellä ilmajäähyä, matka yleensä loppuu, vaikkakin nopeasti, lyhyeen.
« Viimeksi muokattu: 30.10.19 - klo:10:49 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 19388
Jos on kaasarijutuista pihalla, tulee kalliiksi ostella mäntiä ja pyttyjä. Jos aloittaa vaihtamalla samalla varin osat, on pihalla kaikesta.
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2074
  • Kotkan poikii
Hyvä sylinteri, jos virheetön, ja tolla kaasuttimella soveltuu rr kisoihin,
ei vaan taida löytyä luokkaa noille.
Ei riitä alipaineet moottorissa tuolle kaasuttimelle.
Myy se kaasutin jollekin hyväuskoiselle, ja aloita alusta,
pistä max 19 mm kaasutin ja suodatin koteloineen paikoilleen.
Saattaa loppua pätkiminen.
Jos 600km ajettu ilman suodatinta koteloineen, taitaa sylinteri olla jo huonossa kunnossa.
Tuo sylinteri jos vaatii yli #85 suutinta, on joku aivan persiillään.
#120 suutin vaatii erillistä bensapumppua tai ainakin alipainehanan vaihtoa, vapaasti virtaavaan

Onko aivan varmasti paksu johto akun miinuksesta moottorin runkoon, ja siitä skootterin runkoon.
Startti ei toimi koska alitehoinen starttimoottori ei jaksa veivata 70 cc.
Älä poistu tuolla suljetulta pihaalueelta.
Eikä kauheesti kannata wiristellä ilmajäähyä, matka yleensä loppuu, vaikkakin nopeasti, lyhyeen.
Tässä on kyllä melkoisen paljon totuuden siementä. Lisäisin vielä, että ei se bensapumppukaan pelasta, jos alipaineella toimii...
Itsellä, vaikka ei todellakaan tappivirit, niin useamman päivän seisonnan jälkeen käyntiinsaaminen teettää työtä. Tiedän syyn. Avarrettu ilmanotto ei tahdo tuottaa tarpeeksi alipainetta pumpulle. Joka päivä jos ajaa, niin ei ongelmia. Laakista käyntiin. tässä mun rimpulassa kun vielä tankki kaasaria alempana.

Poissa kippari68

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
Ei varmaan olisi huono ratkaisu laittaa sellainen perämoottorin "lutkutin" siihen letkuun jos tankki alempana.
Niinhän ne on perämoottoreissakin tankit penkin alla ja kaasarit korkeammalla mutta sillä saa kaasarit täyteen
sahaamatta/nykimättä konetta. Kaksitahti perämoottorin bensapumppu tosin ottaa kampikammion pulsseista
käyttövoimansa joten siellä kalvo kyllä liikkuu varmaan tehokkaammiin tuossa starttaus vaiheessa?

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2074
  • Kotkan poikii
Noin kymmenen rauhallista polkaisua ja sitten startilla käyntiin. Jos siis mopo seisonut +5vrk, tai jotain...
Sitten saa soppaa.
Ryyppy tule mukaan, ensimmäiset 100-200m metriä röpöttämistä, sitten alkaa puhtaasti vetämään.
Semmonen se mun aamustartti  SYMin kanssa:)
« Viimeksi muokattu: 31.10.19 - klo:16:18 kirjoittanut jwalk »

Poissa l4t3z11

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
Hyvä sylinteri, jos virheetön, ja tolla kaasuttimella soveltuu rr kisoihin,
ei vaan taida löytyä luokkaa noille.
Ei riitä alipaineet moottorissa tuolle kaasuttimelle.
Myy se kaasutin jollekin hyväuskoiselle, ja aloita alusta,
pistä max 19 mm kaasutin ja suodatin koteloineen paikoilleen.
Saattaa loppua pätkiminen.
Jos 600km ajettu ilman suodatinta koteloineen, taitaa sylinteri olla jo huonossa kunnossa.
Tuo sylinteri jos vaatii yli #85 suutinta, on joku aivan persiillään.
#120 suutin vaatii erillistä bensapumppua tai ainakin alipainehanan vaihtoa, vapaasti virtaavaan

Onko aivan varmasti paksu johto akun miinuksesta moottorin runkoon, ja siitä skootterin runkoon.
Startti ei toimi koska alitehoinen starttimoottori ei jaksa veivata 70 cc.
Älä poistu tuolla suljetulta pihaalueelta.
Eikä kauheesti kannata wiristellä ilmajäähyä, matka yleensä loppuu, vaikkakin nopeasti, lyhyeen.
Tässä on kyllä melkoisen paljon totuuden siementä. Lisäisin vielä, että ei se bensapumppukaan pelasta, jos alipaineella toimii...
Itsellä, vaikka ei todellakaan tappivirit, niin useamman päivän seisonnan jälkeen käyntiinsaaminen teettää työtä. Tiedän syyn. Avarrettu ilmanotto ei tahdo tuottaa tarpeeksi alipainetta pumpulle. Joka päivä jos ajaa, niin ei ongelmia. Laakista käyntiin. tässä mun rimpulassa kun vielä tankki kaasaria alempana.

Viritekniikka tuli myytyä pois, joten aloitetaan kohta alusta täysin 50cc vakio tekniikalla, pistän tänne viestiä että tekeekö vielä samaa käyntiongelmaa kun 70cc moottorilla.. katotaan >