Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

lukitustappi mäntää vasten

Aloittaja verkkarieki, 10.06.12 - klo:11:53

« edellinen - seuraava »

verkkarieki

Jaa has... Tuli ostettua moposportista tuollanen sytytystulpan tilalle kierrettävä tappi jossa 14mm tulpan kierre. Tarkoitus olisi avata Gileran etuvariaattorin mutteri... onko kellään kokemusta tästä tavasta estää kampiakselin pyöriminen? Ainakin ajatellen jos sytytystulppa on kohtisuoraan mäntään päin voi olla toimiva konsti, eikä tee vaurioita mäntään.

Coastside

Asiaa voi hahmottaa sillä että kuvittelee 4-X kiloa metrin varren päässä vääntämässä kampea. Voima välittyy männän laen kautta kiertokankeen ja siitä kampiakseliin, joka on tiukkasovitteinen, siis voi kieroutua epäsymmetrisestä väännöstä. Tuo ei ole vaarallista jos tiukkuus on normaali, mutta kovaan vääntöön se ei käy eikä nelariin koskaan. Kannattaa kiertää koko kierre loppuun. Varminta on jos on jo vääntänyt mutterin ohjearvoon momenttiavaimella, koska muuten vääntöä voi tarvita moninkertaisen määrän kuten kiinalaisissa tehtaan jäljiltä avatessa. Niissä 6 mm pultitkin aukeaa paukkuen. Varin mutterikin on normaalisti 40 Nm kireäksi väännetty ja kone tuottaa itse vain 4 Nm.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

verkkarieki

Kiitti vastauksesta. Täytyypä kokeilla varovasti Gilera Stalkkerissa. Juu totta.. tässä tulppa kohtisuoraan männän keskellä. Näyttää olevan 15mm avainväli tuossa mutterissa ja oikeakätinen kierre... eiku kokeilemaan inahtaako auki.

ramba

Säästyt vaurioilta jos lainaat/ostat suosiolla pulttipyssyn millä avaat sen mutterin..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Eki

Jos on kyseessä pelkkä hihnan vaihto ettei tarvitse tarkistaa tai puhdistaa mm. rullia jne, niin hihna vaihtuu ilman pulttipyssyä, riittää että saa kopan auki ja vetää hihnan ihan pohjaan takavarissa sekä pujottaa etummaisen varin yli, samat toistenpäin ... itse olen nyt kolmet hihnat vaihtanut kokeilumielessä juurikin siten, eikä tuota mitään vaikeuksia! Toki tarvittaessa löytyy pulttipyssykin, kun tarvitsee esim. rullat vaihtaa tai tehdä muuta tarkistusta etuvarissa! Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.