Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopon osto luotolla, saattaa tietämättömälle tuoda yllätyksiä?

Aloittaja Eki, 01.06.12 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

Eki

Elikä itse tein juuri hiljan mopokaupat Modularbox puotissa, joku kaveri hieman varoitteli kyseisestä liikkeestä ja kun ei itsellä ollut tarpeeksi tietoa, niin tuli ylläri vastaan kun menin vakuutusyhtiööni? Elikä mopon vuosivakuutus oli totutun n.160.00€:n sijaan 563.00€, koska mopo on rahoitusyhtiön omistuksessa kunnes se on maksettu kokonaan, he vaativat kaskovakuutuksen! Liikkeessä kukaan ei kysynyt mitään muuta kuin että mikä vakuutusyhtiö, itse ajattelin että se vakuutus on yhdessä erässä, niinkuin olikin, mutta en tiennyt tai en ollut ottanut selvää, että pitää olla täyskasko koska olen joskus hommannut mm. Helkama merkkisen mopon Hobby Hallista eikä heillä ollut omistajana kun hoidin erämaksuna, niin kaskovaatimusta. Elikä onko tämä ihan lainsäätelemä pakko tuo kasko, toki sain sen tippumaan 361.98€:n kun otin 15.000€:n kotivakuutuksen, minkä vuosimaksu on 58.98€ ... olisiko kenelläkään viisaita neuvoja asiaan, tai tiedän että saisin hiukan halvemmalla ilman kotivakuutusta liikkenne+kaskohinnat, mutta maksaa pitäisi neljässä erässä vuosittain ja kun tässä ei päätä huimaa nuo tulot, niin tuo nyt oleva tuntuisi itselle parhaalta! :(
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

Coastside

Pyydä niiltä sopimusehdot kirjallisina jos et ole saanut. Hyvä että kerroit asian, koska se voi säästää monet samalta rahanmenolta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Ainakin autokaupassa tuo on ihan käytäntö eli kun ostat auton osamaksulla, niin joudut ottamaan täyskaskon (rahoitusyhtiö vaatii). Toisaalta, vakuutusyhtiöhän kannattaa jokatapauksessa kilpailuttaa oli siinä täyskasko tai ei.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

PappaSkootteri

koska myyjä on "omistaja" ennen kuin kaikki osamaksut on maksettu niin ne vaatii aina kaskon... normi juttu
vakuutusyhtiötä voi vaihtaa myös kaupan teon jälkeen kun ne ensin kilpailuttanut joten soittamaan tai mailaamaan yhtiöitä läpi.. nythän se on helppoa kun on antaa rekisterinumero jolla ne näkee kaikki tekniset tiedot kys laittesta
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Eki

Ok, kyllä sopimuspaperit tuli tänään postissa ja toki saisin ilman kotivakuutustakin halvemmalla liikkenne+kasko vakuutuksen, mutta en saa maksueriä useampia kuin joko 4-6 kun nyt Fennialla saa jopa 12 edellämainitulle, niin ei tunkee kerralla hyvin isoja eriä, kun elämässä on muutakin rahnan menoa! Eki :)

Jonttula

Tosiaan vaikka liike on mitä on niin vakuutuksista niitä ei voi syyttää. :) Ne laittaa "osamaksun" pankin rahoitukselle ja pankki vaatii parhaan kaskon kunnes laite on kokonaisuudessaan maksettu. Tai siinä tapauksessa liike vaatii jos rahoitus on heiltä.. tosiaan modularboxilla ei ole omaa rahoitusta, siirtävät pankille.

Eki

Eipä tietenkään, omaa tietämättömyyttäni tässä syyttelen, olisi pitänyt ja ehkäpä sen voi vieläkin muuttaa siten että rahoituslaina olisi tullut minulle millä olisin maksanut koko skopan kerralla pois, nyt se rahoitus meni liikkeelle ja makselen kuukausittain tiettyä erää sekä jumalattoman kalliita kaskoja+liikennevakuutuksia, silti omavastuu on 200€ mikä minusta on jo likellä huijausta, jos esimerkiksi ilkivaltaa tehtäisiin skopalle, niin saa olla jo parit katteet tuusan nuuskana eikä vakuutus niitä korvaa kun tuo omavastuu on noinkin iso! :-\

Jonttula

Lainaus käyttäjältä: Eki - 01.06.12 - klo:18:38
Eipä tietenkään, omaa tietämättömyyttäni tässä syyttelen, olisi pitänyt ja ehkäpä sen voi vieläkin muuttaa siten että rahoituslaina olisi tullut minulle millä olisin maksanut koko skopan kerralla pois, nyt se rahoitus meni liikkeelle ja makselen kuukausittain tiettyä erää sekä jumalattoman kalliita kaskoja+liikennevakuutuksia, silti omavastuu on 200€ mikä minusta on jo likellä huijausta, jos esimerkiksi ilkivaltaa tehtäisiin skopalle, niin saa olla jo parit katteet tuusan nuuskana eikä vakuutus niitä korvaa kun tuo omavastuu on noinkin iso! :-\

Se on juurikin näin. Varsinkin kiinaskoottereissa on älytöntä olla täyskaskoa.. vuoden täyskaskon jälkeen olet maksanut kaskoa toisen skoden verran. :/ Oikeestaan täyskasko on hyödyllinen jos ihan uusi skode menee hetimiten lunastukseen ja tätä emme tietenkään toivo. Ehdottomasti halvempi ratkaisu ottaa pankista vaikka kulutusluottoa skoden verran, maksaa rahotukselle skopa pois ja vaihtaa osakaskoon.

konenikkari

Totta, helpompaa on olla pääoman verran velkaa pankille.
Aivan perseestä ovat peräisin ns. postimyyntiskotut.
Joku myy, joku vakuuttaa täydestä arvostaan.
Ja he saavat rahansa.
Takuuasioita ei hoida kukaan,tai joku nimellinen.
Minkäänlaista merkkihuoltoa ei ole.
Luotto on hyvä, kunhan se on molemminpuolinen.
Minun neuvoni on:
Osta skootterisi ihmiseltä jonka voit tavata, mieluummin päivittäin. ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Siitä kaskosta voi päästä eroon ottamalla toisen lainan jolla maksaa sen pois ja muuttaa vakuutuksen halvemmaksi. Minulle ainakin tulee lainatarjouksia jatkuvasti, jolla voisi maksaa entisiä velkojaan pois ja korko riippuu lainasummasta ja maksuajasta ja hoitokuluista tms. mutta jos laskee tuon kaskon korkona niin voi säästää toisenlaisella lainalla. Se kasko-korko on karsea.

http://lainan-opas.com/
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Kyllä, samoin minulle tulee kirjekuorineen päivineen: ( kun olet hoitanut hyvin aiemmat), mutta niitä kulutusluottoja on nyt jo liikaa, täytyy miettiä nyt mitä tekee? Eki ;D

oskuk

Eki

Heh heh, älä elä elämääsi vaan kyyhötä kotona punkassa, niin ei tuu ylimääräisiä maksuja, mutta onko moinen elämää enää jos kaikki liikenevät centit tungetaan sukanvarteen odottamaan perillisten hurjaa tappelua aikoinaan niistäkin! :) :)

pena

Eki

Niin minäkin, yöllä ja joskus päivälläkin, sekä yksin että kaksin, joskus kolminkin!  :) :) :)