Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mineraali vai synteettinen peräöljyksi.

Aloittaja Saku, 30.10.07 - klo:01:04

« edellinen - seuraava »

Partanen

Eikös sitä öljyä voi laittaa sinne juuri sen verran, että alkaa valua tarkastusreiästä ulos. Sitten vaan ruuvi kiinni. Kiinalaiset tuntuvat ilmoittavan tilavuudet muutenkin niin suurpiirteisesti, ettei mittailemisessa ole mieltä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Klassisesti täyttötulppa on öljyn ylärajaan tehty, joten se toimii tuossakin hyvänä mittana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ihis

Jos joku viisas voisi mulle vastata että mitä öljyä tulee  01 vm MBK Nitron perään?
Ja minkä verran?
Mikäli manuaalista oikein käsitin, niin perus moottoriöljyä 1.1dl tai 1.3dl.
Onko noin vähän?
Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin?

En uskalla lisäillä ennen kuin joku neuvoo viisaampana :-\
***Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla***

Juha

Se määrä on todella pieni. En ole itse omaani vaihtanut peräöljyä vaan se on tehty huollossa. Öljystä on peritty 1 desilitra 1.20â,¬ ja 0.80â,¬ ongelmajäte maksu, eli ei kallista :). Vuosihuollon yhteydessä tehty, sisäänajohuollon jälkeen huomasin selkeän eron, huippunopeus nousi 2-4km/h.

Coastside

Kyllä se noin "vähän" taitaa olla. Öljyksi joku yksi tai kaksiasteperäöljy, koska perän vaatimukset ovat universaaleja.

Koska kulutus on hyvin vähäistä, on kimppaostos hyvä juttu. Kuten sen täyttövälineenkin suhteen.

ihis

***Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla***

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: ihis - 07.06.08 - klo:18:53
Jos joku viisas voisi mulle vastata että mitä öljyä tulee  01 vm MBK Nitron perään?
Ja minkä verran?
Mikäli manuaalista oikein käsitin, niin perus moottoriöljyä 1.1dl tai 1.3dl.
Onko noin vähän?
Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin?

En uskalla lisäillä ennen kuin joku neuvoo viisaampana :-\

Pitää paikkansa tuo ilmoitettu määrä, 1,3dl siinätapauksessa, että perä on avattu, jolloin kaikki öljy on poistunut. jos vain tyhjennetty propun kautta, niin 1,1 on oikea määrä. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Partanen

Mitä tarkoittaa "kaksiasteöljy"? Olen kuullut vain yksi- ja moniasteöljyistä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Hemmo

`Tietenkin vaikkapa 85W90 voisi olla kutsuttuna myös kaksiasteöljy.  Ei se ole niin tarkkaa.  ;D

Partanen

Tavallaan ymmärsin asiayhteydestä mitä kaksiasteöljyllä tässä tarkoitettiin. Kokeilkaapa laittaa googleen "kaksiasteöljy". Ei oikein löydy mitään.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Jatketaan saivartelua. Öljyillä on niiden ympäristön käyttölämpötilaan sekavan oloinen luokitusmerkintä. Arki ja mainoskielessä puhutaan moniasteöljyistä, vaikka tonkan kyljessä on kaksi lukua ja kirjain. Tämän tradition rikkominen tietenkin puhuttaa kuten nyt.

Mopo ei ole mikään Saturn-V, eikä edes V-1 raketti, joten mikä tahansa luokitukset täyttävä peräöljy käy.

Partanen

Onko se sitten saivartelua, että käytettäisiin samaa kieltä. Se ei oikein toimi, että jokainen alkaa itse keksiä sanoja ja muut saavat niiden merkitystä sitten arvailla. Murteet ovat asia erikseen, mutta tässä ei tainnut olla siitä kyse.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Juha

En vielä ole uskaltanut kokeilla, joten ajattelin täältä kysäistä vielä millaista öljyä sinne uskaltaa tunkea. Nimittäin kotona sattuisi olemaan 200litran tynnyri Shellin vaihteistoöljyä, joka ainakin numeroiden perusteella sopisi 75W90

Coastside

Mopon perä on vaatimustasoltaan pienimpiä mitä löytyy. Jos öljyä on 200 L niin se on tarkoitettu järeille koneille, joissa vaatimukset ovat suuret.

Kinkster

Yhdessä baotian (tmv) manuaalissa ohjastettiin laittamaan 15W/40 öljyä perään toisessa taas jotain 75W/90 tmv. Eli sinne menee ilmeisesti melkein mikä vain öljy.

Tänään vaihdoin noin 2000+ km jälkeen peräöljyt ja sieltä valui ulos aika saman väristä nestettä kuin sisään olin laittanutkin. Hyvin kirkasta eikä mitenkään tummaa kuten käytetty moottoriöljy, mitkä tuli myös vaihdettua samalla.
n. 100ml meni sisään. 20 ml ruiskulla laitoin.

Peräöljyksi laitoin taas bilteman 80W/90 vaihteistoöljyä. Sitä kun nyt on se litran purnukka kun pienempää ei saa.