Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility 50 city sammuu n.1km jälkeen

Aloittaja kymco_boy, 06.05.12 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

pekpel

Laitas kuvaa siitä ihmekikkareesta..
Olis paljon helpompi kertoo mikä se on..
Kuvauksen perusteella vois olla vaikka valojen etuvastus, mutta , mutta..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Taitaa tosiaan olla valojen vastus, mikäli kaksijohtoinen.
Jännitteensäädin saattaa myös sijaita runkoputkeen kiinnitettynä sytytyspuolan lähettyviltä.

pekpel

Niin ja siinä säätimessä on yleensä jotain jäähdytys ripoja..

kymco_boy

Kyl mä sieltä löysin semmosen pienen metalli möykyn mikä oli kiinnitetty runkoo kumilla. Sit mä avasin sen ku siinä oli semmone ns. kansi mikä lähtee pois ku toisesta päästä vetää ja siellä tais olla sisällä käämi. En mä mitään muuta oo löytäny. Siihe muuten menee neljä johtoa. Voiko se olla jännitesäädin? Voin ottaa kuvia jos tarvii.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: kymco_boy - 17.05.12 - klo:00:38
Kyl mä sieltä löysin semmosen pienen metalli möykyn mikä oli kiinnitetty runkoo kumilla. Sit mä avasin sen ku siinä oli semmone ns. kansi mikä lähtee pois ku toisesta päästä vetää ja siellä tais olla sisällä käämi. En mä mitään muuta oo löytäny. Siihe muuten menee neljä johtoa. Voiko se olla jännitesäädin? Voin ottaa kuvia jos tarvii.
Joo kuvia kiitos..
Ja joka kuva silleen että et ota niitä kikkareita irti paikoiltaan..
Saat meinaan sitten takasin paikaloilleen samoilla kuvilla,, silti suosittelen laittamaan teipistä "lippuja" ja kirjoittaan niihin mikä liitin oli missäkin.,
Tuo jos joku käämi näkyy niin alkaa jo hieman huolestuttaan.. ei ihan helpolla pitäis noitten näkyä.. Ellet sitten vilkkurelettä löytäny josta on kannu löysällä..

Mitä enemmän kuvia otat sen parempi.
Sitten merkkaat niihin kuviin vaikka ympäröimällä ja numeroimalla ne jutut mitä haluat tietää ( tietty aina sama palikka samalla numerolla vaikka kuva oliskin eri kulmasta) niin osataan vastata yllättävän tarkasti.. Sullehan on kuvien editointi ja merkkaaminen ihan simppeliä , eikös ?

Tuut varmasti saamaan rutkasti lisäkysymyksiä, mutta se johtuu siitä, että ei haluta polttaa sun mopoa väärillä tai sinnepäin olevilla neuvoilla..

Tsemppiä,, kyllä se mopo kuntoon tulee..

Coastside

Lainaus käyttäjältä: kymco_boy - 17.05.12 - klo:00:38
Kumi ja kela viittaa vilkkureleeseen. Ne latausvirtapiirin osat ovat ruuvattu runkoon eikä niitä saa aukikaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kymco_boy

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 16.05.12 - klo:23:16
Taitaa tosiaan olla valojen vastus, mikäli kaksijohtoinen.
Jännitteensäädin saattaa myös sijaita runkoputkeen kiinnitettynä sytytyspuolan lähettyviltä.
Ei löytyny sytytyspuolan läheltä.

pekpel

Niitä kuvia odotellessa..
Olis paljon helpompi antaa oikean suuntaan olevia ohjeita..

kymco_boy

Juu. Laitan varmaan huomenna ku en löytäny puhelimen usb johtoa.

EDIT:

Vaihettii toisesta skootterista staattori ni joha rupes taas toimimaa ku pääsin n.15 kilsaa ilman mitää vikaa ja viimeeks meinas hyytyy kesken ton matkan.

pekpel

Eli eristevuoto käämin piuhoissa ..
Senkin vois korjaa kunhan shellakkaa saat käsiis, tai vanhaa timexiä..

Silti niitä kuvei...

kymco_boy

Mistä vois johtua ku se lataa valot kiinni mut ei valot päällä? valot kiinni näyttää 14.49 ja valot päällä 12.16 ja akku on täynnä eli normaali jännite on n. 12.40.

ilborg

Ihan normaalia

Se lataus-systeemi on sielä lähinnä valoja ja sytytystä sekä starttia varten (eli melkeimpä ainoa akun funktio). Yksinkertaistaen, magneeto mitoitetaan niin että sillä saa valot päälle ja akkua ladattua normaaleissa tilanteissa, ja tyhjäkäynti siis ei ole sellainen tilanne milloin magneeton tarvitsisi jaksaa antaa se täysi lataus valot päällä (ihmiset yleensä ajelee näillä vehkeillä + valmistusmaassa valoja käytetään vain pimeällä). Kierrokset kun hitusen nousee niin latauksen pitäisi toimia ihan normaalisti vaikka valot on päällä.

kymco_boy

Se jännite kyllä tais tippua ku vääns kaasua.

ilborg

Sen pitäisi nousta tuonne 14.5 volttiin kun pikkasen kierroksia nostaa. Ettei vaan piuhat päässyt pikkaisen irti kaasutettaessa? Ajovalo on melko hyvä indikaattori että tuleeko staattorilta sähköä, eli nuo valotkin kirkastuu pienellä kaasulla, pysyy samalla kirkkaudella kierrosalueen loppuun ja himmenee hieman tyhjäkäynnillä.

edit: niin siis taisi kuitenkin latauspiiri ja valot olla eri piirissä joten 100% varmaa tulosta valoja seuraamalla ei saa. Ainakin oma piuha staattorilta tuli lataukseen ja valoille.
edit2: Akkuhan latautuu jollain 13.5 - 14.5V jännitteellä, alle tai yli niin saattaa tulla ongelmia. Jotain tapauksia taisi olla että jopa 14.8V voisi laittaa (geeliakku?). Tuon alle menevä jännite saattaa pitää vielä akun toimivana melko pitkään, mutta optimi se ei ole. Akun nimellisjännite kertoo minimijännitteen millä sitä voi pitää, eli 12.0V jännittellä oleva akku pitäisi ladata.

kymco_boy

Ku mä käänsin kaasua ni se laski jännitettä jos valot oli päällä ja ku laski kaasusta jännite nous takas, eli se vaa vei virtaa mut ei ladannu. Ja akkuhan oli täysi.