Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

betsku

Mulle kerrottiin että tää mulla oleva boxi on uudenmanmallinen ja tuo vanha ei käy sit mitenkään, niin pitää palauttaa ja ostaa oikeanlainen boxi

Samppa

No tulipahan tämäkin selväksi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

miumau

Terve taas!
Mikäköhän vikana kun rupesin käynnistämään ja käynnistyspoljin oli jumissa, painoin hitaasti alas päin ja alkoi liikkumaan, mutta puski jäähdytysnestettä eli vettä tulpan välistä. kannen tiiviste?

Samppa

Kannentiiviste asetettu väärin (ei kunnolla urassaan) tai muuten sökö.

jaakko uusitalo

ja mitä vielä! Olin kasaamassa aeroxia ja kun sain sen kasaan kaatumisen jälkeen niin lähdin ajamaan parin kilsan lenkkiä, mutta tottakai unohdin laittaa akun kiinni... Akun kiinni laiton jälkeen toimi taas hienosti, mutta pian alkoi röpöttää ala-kierroksilla. Aerox ei jaksa kiihtyä eikä ajaa edes pientä mäkeä. Olisikohan kaatumisen yhteydessä tullu moottoriin tai kaasariin vuotoja? Ja olisikohan nyt menny cdi boksi hajalle kun ajoin ilman akkua. Kun pääsen itse työntämällä ja painamalla kaasua n.30 km/h vauhtiin niin aerox kiihtyy normaalisti kun on enemmän vauhtia. Uusi tulppa vaihdettu. Ja tämä tapahtuu kun moottori on lämmennyt vähän aikaa. saattaa myös olla että kaasarin säädöt on väärin, koska jos se olisi suuttimesta kiinni niin vika ei olisi tullut yhtäkkiä

Samppa

CDI-boksi tai puolavika.

betsku

Nonii alkaa pikku hiljaa usko loppua tuon vakio roxin kanssa vaihdoin uuden CDI-Boksin ja nyt ei jaksa edes liikkua eteenpäin kaasusta vaikka ei istu skootterin päällä mutta keskijalalla ottaa kierroksia n 60% maksimista. Mutta lähtee hyvin käyntiin mutta ei kestä oikein normaalisti tyhjäkäynnillä. Mistä voisi alkaa etsiä vikaa ? Kaasutin putsattu, tulppa vaihettu, tulpanhattu vaihdettu, cdi-boksi vaihdettu, ilmanputsari vaihdettu. 

Pikaisia vastauksia, olen 2 vk yrittänyt saada tuota toimintaan..

Samppa

Ja sulla on tosiaan nyt se oikeanmallinen boksi?

Tekeekö tuo edelleen sellaista pätkimistä korkeilla kierroksilla vai hyytyykö ainoastaan? Onko nämä kaasarin yms. putsaamiset suoritettu ennen uuden boksin asentamista siten, että ehdit kokeilla myös vanhalla boksilla? Jos olet suorittanut ennen uuden boksin asentamista, mutta sitten ettet testannut vanhalla boksilla, niin kuulostaa siltä, että siellä olisi myös paha imuvuoto jossakin (jos tuo boksi kerta nyt on 100 prosenttisella varmuudella oikea, oikein asennettu ja kunnossa).

betsku

On nyt oikeanlainen boksi, ei ollut kuin yksi liitin laittaa tohon boksiin. siis ei ota kunnolla kierrosta jos roksi on tukijalalla ( ottaa vaan vaivalloisesti kierrokset) ja jos ottaa pois tukijalaltaan niin ei liikahakkaan kaasupohjassa. kaasarin putsaukset yms. on suoritettu ennen tuon uuden boksin asentamista. Ei ainakaan imukurkussa ole mitään vuotoja mutta ilmanputsarin kansi on vähän halki mutta se ei tähän asiaan vaikuta mitenkään varmaan  ???

jaakko uusitalo

ja vielä sellainen kysymys että, minun aeroxissa ei tule takapäähän vissiin sähkö, piuhoja pitkin? johdot kyllä menee ja liittimet on kiinni toisissaan mutta ei vilkut toimi. taka-valo toimii. Ja sähköstartti ei ole toiminut minulla skootterin omistusaikana ja en tiedä mikä siinä on kun virta on päällä ja painaa starttausta niin mitään ei tapahdu?. ei ääntä eikä mitään. Voisiko sulake vaikuttaa tällaisiin juttuihin sillä vilkut toimivat ennen kun ostin skoban?

Coastside

Oletko painanut jarrua startatessasi?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jaakko uusitalo

kyllä :D ja molempia.ja akku on tietysti mopossa kiinni. En sitte tiedä onko startti moottori hajalla. Yleis mittarilla ku mitattiin vilkkuihin tulevat johdot niin ei tullut virtaa

pekpel

Tarkista se sulake ihan mittaamalla
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Lainaus käyttäjältä: jaakko uusitalo - 27.07.11 - klo:22:14
Ja sähköstartti ei ole toiminut minulla skootterin omistusaikana ja en tiedä mikä siinä on kun virta on päällä ja painaa starttausta niin mitään ei tapahdu?
http://www.skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/104-starttimoottorissa-vikaa.html

jaakko uusitalo

kiitos linkistä. Nyt on vilkut kiinni mopossa ja uusi takavalokin. Mut uutena vikana ilmeni että jarruvalo ei pala vaikka tyhjäkäynti valo palaa?? Olisiko mahdollista et vilkkujen vika olis samasta syystä ku nkää ei toimi? Sulake kattottu ja ok. Puhoja ja liitoksia seurailtu ja kaikki ok.