Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

pekpel

Vaihdoitko ne pytyn pinnapultit uusiin?
Ja vedit kannen kiinni momenttiavaimella?
Minkäs värinen tulppa?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

99roxi

En vaihtanu ku en nähny tarpeelliseks. tulppa oli nokinen. nyt katoin ei ollu kansi kierossa. eli mikä vois olla?

pekpel

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.06.11 - klo:21:57
Vaihdoitko ne pytyn pinnapultit uusiin?
Ja vedit kannen kiinni momenttiavaimella?
Minkäs värinen tulppa?
- Et vaihtanu pinnapultteja, voi olla osa syyllisestä, pinnapultit menettää ominaisuutensa parilla avauksella, vaikka kiristäis momenttiin niin lämmetessään voi löystyä ja alkaa kansi vuotamaan.
- Tulppa nokinen, oliko uus tulppa vai vanha, toihan juoruaa rikkaasta seoksesta / huonosta palamisesta, joka voi olla seurauksena kansipahvin palamisesta.
- Momenttiin väänsit kannen, et sanonu ja siinä voi olla osa syyllisestä. Ei ne turhaan ilmoittele niitä kannen kiristysarvoja..

Toimiikos pytyn jäähdytys kunnolla?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Vakiosylinterin laitoit? Vanhoilla pinnapulteilla kannattaa momenttiin kiristys tehdä aina pariin kertaan. Ensimmäisen kerran silloin kun koneen lyö kasaan ja toisen kerran vaikkapa 50 km:n ajon jälkeen.

Kannen kierouden katsoo parhaiten pitämällä kantta lasilevyä vasten. Kannen reunoihin voi myös laittaa vaikkapa hiiltä ja painaa sitten lasilevyä vasten, jossa on ohut paperi. Jäljestä pystyy päättelemään paljon.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

99roxi

#499
Just noin tein että jonku 40-50 km ajon jälkeen ne pinnapultit kiristin. ja lasilevyä vasten kokeiltaessa ei tunnu kieroutta kannessa. ja on vakio sylinteri.

rasssee

#500
Mikä voisi olla vikana ?? Skootteri booa kun kiihdyttää! Välillä booa ja kun laittaa imua se ei booa niin pahasti??  Ja välillä ei taas booa ollenkaan?? Ja sähköstartti ei välillä tomi vaikka vaihdettu tulppa noin 1000km sitten ?? Voiko booamiseen vaikuttaa pakoputki, seosruuvit, bensansuutin vaiko jotain muuta! Ehotelkaapa mitä pitäs tehä:S

Ja sitten ku se on päässy yli vauhdin 15-20km/h nii se toimii kun junan vessa?? Ja malli oli 99 jolla ajettu n10000km, tein muuten 300km sitten kone rempan (tiivisteet männän....) ja putasin putken karstasta ja nyt kun olen ajanut noin 300 km putkesta tulee oikein pahaa hajua ja se jää aina välillä sauvuamaan ajamisen jälkeenkin?=S Eli toisin sanonen en tiedä mitä tehdä!



Palstan tavat toivoo käyttävän muokkausta, ei perättäisiä viestejä  - Valvoja

Samppa

Alkoiko booaaminen konerempan jälkeen? Tämä taisi olla nestejäähdytteinen? Jos toimii ryyppy päällä paremmin on pääsuutin liian pieni tai tukossa tai jossakin on imuvuoto joka laihentaa seosta. Katso aluksi väli moottori-kaasari-ilmanputsari (ei imuvuotoja eli hapertuneita imukauloja, kaikki kunnolla kiinni). Jos skodeen on asennettu erillinen bensansuodatin niin poista se  ja kokeile ilman.

Entäpä jäähdytysnesteen määrä? Katoaako? On tietysti myös mahdollista, että konerempan yhteydessä olet asentanut joko vanhan tiivisteen kannen ja sylinterin väliin, tai uuden tiivisteen huonosti, jolloin jäähdytysnestettä pääsee tihkumaan palotilaan. Pieninä vuotoina karstaa melkoisesti ja aiheuttaa kuvailemiasi oireita.

Sähköstartti ei toimi olleenkaan, siis ei edes pyöritä konetta?
http://www.skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/104-starttimoottorissa-vikaa.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

rasssee

suutinta voisi vielä kokeilla sillä aluksi otin hukkaputken pois ja en laittanut isompaa suutinka vaikka kai olisi pitänyt ja se toimi. Nyt keväällä konerempan yhteydessä laitoin tehoilman putsarin ja 98 suuttimesta(vakio) 106sen koska 104 se ei ottanut kuin vähäsen kierroksia ja sitte booas tosi pahasti... Nyt olen ajanut 2 kk ja se tekee nyt sillai et se ei pahemmin jaksa vääntää ja aina välillä jaksaa???0_o Jos vaikka ajan joku 5min sitten löysään kaasun ja käännyn mutkasta se booa siihen 15km/h asti ja sitte lähtee äkäsee, mut jos vaikka pysähyn valoissa ja annan koneen käydä vähän aikaa tyhjä käynnillä nii saa siitä taas täydet tehot irti??? Ja tiivisteet on varmasti hyvin ja uudet. En neste vuotoja pahemmin ole huomannut=S Ja kyllä se sähkö startti toimii sillo jos on saanu sen käyntii ja ajaa vaikka 5min ja sammuttaa niin se lähtee ja oikein kuumalla ilmalla lähtee hyvin käyntii. Ainiin joo 1.) mistä muuten voisi johtua että vaatteeni haisevat aina pahalta ajamisen jälkeen?, 2.) Millaiset kytkinjouset, vastapaine jouset kannattais ostaa jos haluaa lisätä vähän kiihtyvyyttä?(sillon ku tuon booaus vian saa kuntoon) 3.) mitä siitä seos ruuvista voi säätää jos vaikka sitä pystys säätää, ja 4.) minkä värinen on pilaantunut sytytystulppa ja pystyykö öljyn antoa vähetämään koska se syö sitä ihan mukavasti!  Kiitos jo valmiiksi!!

betsku

#503
Sanokaas mikä tossa mun roxissa on ku ei lähe sähköstartilla käyntii vaa kuuluu semmone nakutus/kliks ääni ;o KIPEÄÄ APUA TARVITSENN !!

Samppa

Jos se ei pyöritä ollenkaan (tai ainoastaan välillä), niin bendix siellä kilahtelee.
1. Lataa akku ja jos akku on huono, niin uusi akku kehiin.
2. Jos ei auta, niin kiinalaisosiossa on kattava keskustelu bendixistä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jaakko uusitalo

ja mitä vielä! Olin kasaamassa aeroxia ja kun sain sen kasaan kaatumisen jälkeen niin lähdin ajamaan parin kilsan lenkkiä, mutta tottakai unohdin laittaa akun kiinni... Akun kiinni laiton jälkeen toimi taas hienosti, mutta pian alkoi röpöttää ala-kierroksilla. Aerox ei jaksa kiihtyä eikä ajaa edes pientä mäkeä. Olisikohan kaatumisen yhteydessä tullu moottoriin tai kaasariin vuotoja? Ja olisikohan nyt menny cdi boksi hajalle kun ajoin ilman akkua. Kun pääsen itse työntämällä ja painamalla kaasua n.30 km/h vauhtiin niin aerox kiihtyy normaalisti kun on enemmän vauhtia. Uusi tulppa vaihdettu. Ja tämä tapahtuu kun moottori on lämmennyt vähän aikaa

betsku

#506
Nonii kertokaapas miten laitetaan tarvike cdi poksi kiinni ku siinä on ihan erinlaiset liittimet

ja paljo ilmaruuvi pitää olla vakio kamoilla kiinni ja paljonko tehari, vari, kytkin, isompi suutin kiinni ollessa  :D

nimimerkki

#507
Tässä remontoitiin tuota aeroxiani ja jonkun vian takia piti ostaa uusi cdi-boksi. Nyt on sitten se uusi cdi-boksi, mutta johdot eivät täsmää, vaikka molemmat ovat tarkoitettu aeroxiin. Boksit itsessään ovat samanlaiset, mutta jotkin johdot erivärisiä ja melkein kaikissa erilainen liitin kuin edellisessä. Jos joku osaisi kertoa, miten liittää tämä uusi paikalleen :)
Kuva vanhasta:

eli tässähän on
1.puna-musta uros johto 2.puna-valkoinen uros johto 3.oranssi ja musta johto, jotka kytketty yhteen 4.musta-valkoinen naaras johto

Kuva uudesta:

ja tässä taas on
1.musta maadotus johto 2.musta-valkoinen naaras johto 3.vihreä uros johto 4.punainen naaras johto 5.oranssi johto, jossa liitin missä kaksi jonkinlaista reikää

EDITT//
Ja ratkaisuhan tähän oli sellainen että vanhasta cdi-boksista leikkasin oranssin ja mustan johdon irti, n. 5cm pätkinä ja annoin sen yhteisen kytkennän olla siinä paikallaan. Sitten leikkasin uudesta boksista oranssista ja mustasta johdosta päät pois ja liitin tämän vanhan cdi-boksin johdot sitten uuteen boksiin.
Näin tein melkein joka johdolle, paitsi vihreälle, jonka liitin suoraan musta-punaiseen johtoon, ja musta-valkoiselle jonka liitin musta-valkoiseen johtoon.
Uuden cdi-boksin punainen johtohan näin ollen liitettiin siihen valko-punaiseen johtoon ja niin saatiin toimiva ratkaisu.

Kuva:


betsku

#508
mulla on tälläne boxi http://www.scooterwelt.de/images/138215.jpg ja toi uus tarvike boksi on tälläne http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=204 nii mite saan ton uuden laitettuu kiinni ku ihan erinlaine ja en tiiä noista johtojen väreistä. Oisko jollai laittaa kuvaa mite ne on ? :)

Samppa

Osaisikohan A_sentaja kertoa ratkaisun tähän?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.