Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostinpa Kymcon (Xciting 500)

Aloittaja kales, 08.08.11 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

kaahonen

Minkälaisia ilmansuodattimia olette ko mopossa käyttänyt? Mitä suosittelette? Mistä saa halvalla?

EDIT:

Yksinpuhelu jatkuu... Eiku kävin kysymässä "marmoritiskiltä" suotimen hintaa ja 40e aika tarkalleen! Onkohan ihan normaali hinta? Pestävän dna suodattimen saa 90 taalalla, sillä pitäs kuulemma pystyä vetämään useampi vuosi kunhan pesee, kuivaa ja öljyää. Onko kokemuksia?
Ei mopolla mahottomia

Partanen

Minä kun kuulin tuon hinnan ensimmäistä kertaa silloin joskus, muistaakseni alkukesästä, niin arvelin suodattimen olevan pestävää mallia. Mutta ei se sitten taida olla kuitenkaan. Ovat vaan keksineet tuommoisen hinnan sille.

Pestävä suodatin voisi olla eräs ratkaisu. Jotkut tosin ovat sitä mieltä, ettei niitä koskaan saa täysin puhtaaksi. Minä taas olen sitä mieltä, että oikein käytettynä se on parempi suodattaja kuin vaikkapa paperisuodatin. Niille löytyy omat pesuaineensa ja öljynsä, joista tietenkin kertyy omat kulunsa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Makuasioita sano koira ku muniaan nuoli.
Ilmansuodatin on hyvä valita vallitseviin ajoolosuhteisiin sopivaksi.
Jos ajaa pelkkää asfaltia vuodet läpeensä
paperisuodatin on hyvä.
Jos käy kerran viikossa mökillä 40km soratien päässä
on hyvä valita se pestävä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kaahonen

Niin ajattelin että kun kahden paperisuodattimen hinnalla saa pestävän joka kestää vuosia vai kestääkö?
Ei mopolla mahottomia

pekpel

Jos sen saa varovasti pestyä.. niin voi kestääkin..
Itse epäilen moisten kestävän alle kymmenen pesua eli ainakin parisen vuotta huonoissakin oloissa..
Nuo hajoo väärään pesuaineeseen tai liian rajuun vääntämiseen kuivattaessa..
Kestävyysjippo taitaa olla varovainen liian usein pesu, kuin se että pesee vasta kun ei enää skopa oikein kulje..
Parafiiniöljy taitaa olla yksi parhaimmista suodatinöljyistä ja ainakin bellan ilmansuodatin saa sitä säännöllisesti..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kaahonen

Netissä näin videon jolla pesi dna filtersin suodatin sankossa vedellä ja pyykinpesuaineella. Jos kaksi pesua kestää niin sehän on jo halvempi kuin kymcon oma suodatin. Tuntuu vaan hurjalle maksaa 80e suodattimesta. :-
Ei mopolla mahottomia

oskuk

Noita vaahtosuodarttimia voi uusia ostamalla vastaavaa vaahtoa, ja leikkaamallla itse. Jostain Etrasta tms. teollisuuspalvelusta tai muoviliikkeestä saanee vähän kaikenlaista vaahtoa, esim. vaikkapa ilmastointilatteisiin saapi metritavarana suodatinvaahtoa.

Partanen

On olemassa pestäviä kangassuodattimia ja pestäviä vaahtomuovisuodattimia. Kangassuodatin on hiukan samannäköinen kuin paperisuodatin, eli kangas on poimutettu muovikehyksen sisään. Semmoista ei voi puristaa kuivaksi, ja se vaatii oman öljynsä, joka on usein juoksevampaa kuin vaahtomuovisuodattimen öljy.

Kymcon paperisuodattimen tilalle myytävät suodattimet lienee kangassuodattimia? Sen puolesta puhuu hintakin, sillä vaahtomuovisuodattimet tuskin olisivat hinnaltaan 80 euroa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

lehtijussi

Ostinpa Koson lämpökahvat tänään... ;D Huomenna aamupäivällä asennus, jos "koistisella" ei ole muuta sanomista...

Kahdentoistä jälkeen ajeleen. 8) Ajoseurasta on turha haaveilla, nautitaan laatuajasta itekseen - eukon kera. ???

pekpel

Ihan vaan mopolla ajelen ympäri vuoden ja olen huomannut että ylisuuri talvea varten tehty tuulilasi on ihan ykkönen..
Ei toimineet lämpökahvat, koska kylmä tulee ajoviimasta ulkoapäin, eikä edes moottorikelkka hanskat auttaneet..
Ylisuuri, mieluummin liian levee kuin korkee, ruma mopoon sopimaton tuulilasi on taviajoon aivan ehdoton.. sopii myös niille jotka vetävät ajokauden ensimmäisille jääkeleille..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

mesemies49

Seurannut tota ilmanpuhdistin(suodin) asiaa,minun mielestä ei kannata säästää,varmaan tehtaalla on mietitty ja testattu valmiiksi mikä on läpäisykyvyltään sopiva jne. ja eihän sitä tartte montaa kertaa kesässä uusia,vaikka ajais pölyisiä teitä,paineilmalla voi tehdä väli puhdistuksen.

lehtijussi

Päivän ajolenkki 150km.
Olipahan mukava ajella kun ei käsiä palellu yhtään...
Hyvät on noi Koson lämpökahvat! 5 portainen katkaisija, kolmas pykälä lämmittää kahvat miltein polttavan kuumaksi, suurempaa tehoa en edes koittanut.

kaahonen

Tilattu DNA-filtersin pestävä suodatin. Pitäs olla kankaasta valmistettu. Mitäs öljyä suosittelette tuohon, eikös niitä ollut sellaisia suihkutettavia suodatinöljyjä?
Ei mopolla mahottomia

Partanen

Näyttää hyvin pitkälle samalta kuin K&N suodattimet: http://www.dnafilters.com/filterdetails.asp?filterid=1180 K&N suodattimen huoltopaketti toimisi varmaankin hyvin. http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=99-5050&theme=5 Näkyi tuolla DNA:llakin olevan omat paketit suodattimen huoltoon: http://www.dnafilters.com/filterdetails.asp?filterid=1035

Sanoisin silti, että huoltopaketin merkillä ei ole väliä, kunhan se on tarkoitettu kangassuodattimille. Vaahtomuovisuodattimien öljyjä näkyy löytyvän helpommin, ja arvaan että kauppias sitä varsin innokkaasti myy kangassuodattimiinkin, jollei ole oikeaa tuotetta hyllyssä. Kannattaa pysyä tiukkana, ja tilata sitten vaikka netin kautta oikeat tuotteet, jos ei kotikulmilta löydy.

Vaahtomuovisuodattimille tarkoitettu öljy ei valu yhtään, ja on todella tarttuvaa (Esim. Motul suihkepullossa, jota Motonetistä ostin). Kangassuodattimen öljy (ainakin K&N öljy) on juoksevampaa. Mun järjen mukaan vaahtomuovisuodattimen öljy voi jopa tukkia kangassuodattimen, koska ylimääräistä öljyä ei voi puristaa pois, kuten vaahtomuovisuodattimesta voi.

Tuommoinen kangassuodatin oikein huollettuna suodattanee paremmin kuin paperisuodatin. Siksi kannattaa alkuun ehkä hiukan useammin tarkastaa suodattimen kunto, jotta näkee miten alkaa pölyä keräämään. Voi olla, että huoltoväli tihenee suodattimen osalta, mutta parempihan se koneelle on, kun saa puhtaampaa ilmaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Voi kökkö kympin ois ollu halvempi tuolta dna-filtersien sivuilta, no pääasia on että on uusi suodatin tulossa.
Ei mopolla mahottomia