Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

XTR50 Ei halua käynnistyä (männänrengas poikki)

Aloittaja turunen45, 22.06.11 - klo:13:11

« edellinen - seuraava »

turunen45

Kävin äsken pistämässä starttipolkimen kunnolla kiinni ja tuntuu siltä että puristukset olisivat kateissa. poljin ottaa hihnaan kiinni mutta on yhtä löysä pyörittää kuin kahvimyllyä...

turunen45

Juu-u! taidan nyt roudata skootterini korjaamoon kun itselleni olen luvannut (tunarin luonteella tunaroinnin pelossa) etten sylinteriin asti kaivaudu. en venttiileitä saanut katsottua kun ne mutterit on niin perseessä paikassa etten räikkää saanut aivan viimeisiin muttereihin sinne niin luovutin noin tunnin jälkeen niin jäi sitten venttiilit katsomatta...
ja kun nyt on kokeiltu jo
1. CDIn vaihto
2. imukaulan vaihto
3. kaasarin vaihto
4. vakio ilmanputsari takaisin
5. tulpan vaihto
6. korkeajännitepuola
7. toinen ryyppy
ja kun poljin pyörii todella kevyesti niin oletan että painetta ei tule eli puristukset kateissa.
eli varmaan kun kaasari haukannut vettä niin hiekkaa mennyt sylkkään ja siellä hionut paskaksi männänrenkaat tai jotain...
ilmoitan tänne myöhemmin (noin pari viikkoa MAX) että miten korjaamolla kävi ja mikä oli vikana.
mutta jos joku haluaisi ehdottaa halpaa ja hyvää korjaamoa espoon alueelta niin otan ilomielin ehdotuksia vastaan. mietin itse TMI Espoo Race serviceä.

Mutta näin jälkisanoina: Todella SUUURET kiitokset kaikille vinkeistä ja ehdotuksista. tuli kyllä asiallista tavaraa kaikilta että saattaa olla vika ruudun ja penkin välissä.

yamaha

joko venttiilit kantaa taikka männän renkaat menny.puristuksien puuttuminen heikentää kyllä toimista lämpimänä,se selviää kun huollossa avaavat.

turunen45

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 01.07.11 - klo:08:58
joko venttiilit kantaa taikka männän renkaat menny.puristuksien puuttuminen heikentää kyllä toimista lämpimänä,se selviää kun huollossa avaavat.

Taitaa olla! Varasin nyt ajan huoltoon ensi keskiviikoksi. veikkasi korjauksen ja perus huollon hinnaksi 120+- euroa.
Kun vielä saisi multivarin kiinni niin voisin yrittää huomenna saada käyntiin että pääsisin mopomiittiin.

Mutta ilmoittelen sitten että mikä oli vikana ja paljon maksoi.

EDIT:

En ehtinyt viedä skobaani vielä huoltoon mutta männänrenkaista se johtuu. en tiedä mistä luin että pari tippaa öljyä tulpan reiästä ja testaus mutta sillähän tuo starttiääni muuttui aivan erillaiseksi ja poljinkin oli jäykkä. hörähti käyntiin ekalla yrityksellä mutta heti kun öljy paloi pois niin skootteri sammui. miten hitossa tuo on toiminut noinkin pitkään hajallisilla männänrenkailla vai onko se hajonnut äkkiä?  :o

tommi

Kyllä minä ainakin tsekkaisin ne venttiilit ennenkuin veisin huoltoon. Saattaa olla että pelkällä venttiilien säädöllä tulee kuntoon. Ei kait se nyt voi olla niin vaikeaa avata sitä venankopan kantta? Näissähän on se muoviluukku siinä jalkatilan sivulla josta pääsee helposti avaamaan ne 4-5 ruuvia. Ei mulla mene ainakaan 2 minuuttia kauempaa kun sen tekee. Saatat säästää sen 120+ egee joten ei kannata noin helpolla luovuttaa.

turunen45

Lainaus käyttäjältä: tommi - 02.07.11 - klo:16:16
Kyllä minä ainakin tsekkaisin ne venttiilit ennenkuin veisin huoltoon. Saattaa olla että pelkällä venttiilien säädöllä tulee kuntoon. Ei kait se nyt voi olla niin vaikeaa avata sitä venankopan kantta? Näissähän on se muoviluukku siinä jalkatilan sivulla josta pääsee helposti avaamaan ne 4-5 ruuvia. Ei mulla mene ainakaan 2 minuuttia kauempaa kun sen tekee. Saatat säästää sen 120+ egee joten ei kannata noin helpolla luovuttaa.

No kyllä olen aika varma että männästä on. en kypärän läpi tätä ole kuullut mutta tänään kun sain käyntiin niin jumaliste että kaasua kun antaa niin sirisee aivan saamaristi.

turunen45

Mistä tietäisi että onko kampiakselin kuulalaakerit hajalla?
Kun huollosta kun kyselin kuluarviota niin totesivat että "120-200e mitä luultavimmin mutta jos kampiakselin laakerit hajalla niin se on kallis remppa."
mistä tietää laakerien hinnan ilman että katsoo? skootterini on kyllä kulkenut kuin kesäyön unelma silloin kun sen saa käyntiin...
Kun luulisi että jotain jos kampiakselista menisi hajalle niin koko voimansiirto kärsii myös? mutta minulla on kiihtynyt ja kulkenut yhtä hyvin kuin sain sen kolme kuukautta sitten...

Coastside

Jos korjauskustannukset ovat 200 pintaan, on edullisempaa  ostaa toinen kone, jonka voi asentaa itsekkin. Jää niitä osia varalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

turunen45

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.07.11 - klo:19:46
Jos korjauskustannukset ovat 200 pintaan, on edullisempaa  ostaa toinen kone, jonka voi asentaa itsekkin. Jää niitä osia varalle.

vien tän huoltoon sen takia että minulla on sellainen kuuluisa "Tumpelo" geeni ja muutenkin peukalo keskellä kämmentä... ja lisäksi työkalut ja tieto näistä puuttuu. ja mulla on muutenkin kiire etten ehtisi säätää kymmentä koneen kanssa. ja mistä helkkarista muka saisin kokonaisen koneen kahteen hunttiin?  haluan että se kulkee ja että sillä voi ajaa töihin ja muualle.

Timo

Voin sanoa että ostin omaan solifer xtr;ään talvella koneen,kun omasta meni kanki poikki ja rikkoi lohkot pyöriessään.Nettivaraosasta vuoden 2007 kone ajettu 4500km,hinta oli 20e :) ilman magneettoa ja vareja.

kani

:o olis kai sittenkin pitänyt ostaa kiinalainen mopo :). No ehkä jostain vielä löytää kohtuuhintaisen piaggion koneen, vaikka hajonneen jonka pistää kuntoon. En mäkään mitään osaa, ja työkalutkin on mitä on, mutta jos jotain hommaa ja vähän harjottelee niin kai sitä jotain toimivaakin saa :D. Ja samalla oppii uutta.

yamaha

ja remontti on onnustunut kun jää kourallin osia käteen työ jälkeen  ;)

turunen45

Vein nyt eilen vähän haikeana tuon skootterini huoltoon, selitin tilanteen ja ongelman ja annoin avaimen...
He vastasivat että jos on vain sylinteristä niin ei ole kallis homma mutta saattaa kestää jonkin aikaa kun saavat tilattua varaosat, mutta ennen sitä he soittavat ja antavat tarkemman kuluarvion ja varmistavat että haluan sen verran maksaa korjauksesta. itse epäilivät katkenneita männänrenkaita mutta totesivat että jos siellä on kampiakselin laakerit menneet niin siitä tulee kallis homma, että melkeinpä vain varaosiksi ja uutta kehiin ellei itse halua korjata.

Nuo sanat tuosta kampiakselista säikäyttivät vähän, eli kysyisin että mistäs tuon tietää että kampiakselin laakerit olisivat menneet?

baukku

Akselissa tuntuu silloin poikittaisvälystä, eli jos kampuran päästä heiluttelee ylös-alas tai sivuille ja tuntuu klappia. Mulla oli laakerista lähtenyt kolme kuulaa omille teilleen, heilu akselin pää aika selvästi.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

turunen45

Lainaus käyttäjältä: baukku - 07.07.11 - klo:23:59
Akselissa tuntuu silloin poikittaisvälystä, eli jos kampuran päästä heiluttelee ylös-alas tai sivuille ja tuntuu klappia. Mulla oli laakerista lähtenyt kolme kuulaa omille teilleen, heilu akselin pää aika selvästi.
Juu en tiedä mitä meinaat mutta huomaako sen esim ajossa? tai miten muuten se vaikuttaa?