Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

mopo-skootterin renkaiden pito

Aloittaja keijopel, 03.09.07 - klo:05:32

« edellinen - seuraava »

skodesti

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.10.09 - klo:19:34
Schwalbessa on puolitoista kertaa enemmän nastoja kuin savassa ja parempi profiili. Se on nuoskassa tempova, mutta muuten hyvin hallittava.

Totta, mutta olen huomannut sen seikan, että tuo tempoilu myös loppuu jos uskaltaa ajaa hieman kovempaa. Silloin se ei vetele niin herkästi joka suuntaan, on vähän kuin vene nousee plaaniin ja kulkee tasaisemmin... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Täksi talveksi on edellisen kokemukset ja parempi tehokin, joten täytyy kokeilla millä se tempoilu asettuu. Ohjausiskarikin voi auttaa, vaikka sen löytäminen on ehkä vaikeaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tuula

Meille tuli solikkaan 130/70 nastarenkaat,saas nähä kuin talvi ajo sujuu :P

A_sentaja

Kyyl se sujuu, jos ei kauheessa sohjoss joudu ajelemaan... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.10.09 - klo:15:01
Täksi talveksi on edellisen kokemukset ja parempi tehokin
Tehoa on minullakin tullut lisää, vuosi sitten oli vain vähän kevyemmät rullat ja 82%VP. Nyt on kaikkea virinokasta sytytysta muuttavaan CDI:hin ja multivariin.
Rengas ei ole kuin kulunut. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 11.10.09 - klo:20:21
Ruskean sävyinen maantiesuola/lumimössö on pahinta ja sitä on risteyksissä.

Tuula

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.10.09 - klo:20:33

Ajetaan aika hyvin hoidetuilla teillä ja ukko kai enemmän skodella ajaa talvella ku minä.Mutta kyllä minäkin totta kai ajan.
Sillä on enemmän kokemusta talvi ajoista ku mulla,ku onhan sillä nuorempana ollut noita kakspyöräsii.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.10.09 - klo:20:33

Jep, se tukkii kuvion kuin kuvion ja tuune on kuin slickseillä ajelisi...

Tuula

mikä on hyvä rengaspaine nastakumeille?
Koko 130/70 12"

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Tuo schwalbe kumi on niin jäykkä että voisi ajaa ilman painetakin mutta ehkä se 1,6 - 1,8 bar on hyvä. Kun ajaa vain märkää asfalttia voi panna 2,2 bar jotta ajaa enemmän sillä keskiosalla jottei nastat kulu.

A_sentaja

Edurossa käytän pehmeällä lumella jopa alle 1 barin paineita, saa paremman tuntuman ja pidon. skobossa olen myös kokeillut alhaisia hieman yli barin paineita, pito lisääntyy mutta kovalla pinnalla ei ole mukavaa ajella, joten paineet kannattaa sovittaa pääasiallisen ajoalustan mukaan..

skodesti

Onko ne Tuula Tubeles kummit? Mulle tulee 120 leveet, sain kaupan niistä,mistä vinkin annoit  :D

Tuula

Joo on tubeles kumit.Saitko tingittyy?