Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostin maxin. Jonway Steelbird (250cc)

Aloittaja jalat, 23.05.11 - klo:07:47

« edellinen - seuraava »

jalat

jalat

Uutta tarinaa tullut pikkuisen.
Jonway sai myös hieman (ihan kivasti) lisää kiihtyvyyttä ihan perinteisellä "nosta neulaa pykälä" metodilla.
http://jonway250.blogspot.com/2011/07/25-3-sekuntia-lisaa-kiihtyvyytta.html

jalat

Anonyymin toiveesta tarina kaasuttimen seoksien säätämisestä.
http://jonway250.blogspot.com/2011/07/kaasuttimen-seosruuvin-saataminen.html

Midland

Eikö se tosiaan kulje edes 125km/h? Pistää miettiin näin yöllä kaljapäissään et onko vehkeessä mitään ideaa hommata. Tää piikki sentään pärjää 100 alueella. Onhan toi näyttävä ja komee, mut nolosti jaloissa pyörii-tosin risteyksissä varmaan ihan noteerataan moottoripyöränä. No-hauska noita sun kokemuksia on kyllä seurata. Ei vaan oo intressii muutakuin lisätehoo ja pieni koko. Mutta edelleen-taidan ajaa tän loppuun..

jalat

Edellinen 250cc kulki 135km/h. Tämä nykyinen malli ei kulje edes 125km/h. Todettu monella eri keskustelupalstalla ympäri maailmaa, että cfmoto 250 moottorillinen skootteri ei kulje kuin noin 110km/h. Perävälityksissä taitaa olla suurin syy.

Jos lujempaa haluat mennä, niin osta mielummin sillä yamaha-linhai koneella oleva skootteri, joka menee sen 135km/h. Itse välttelen yli 100kmh teitä kuin ruttoa. Niillä ajaminen skootterilla ei ole yhtään hauskaa, joten sikäli tämä riittää minulle mainiosti :) Etenkin kun tämän huoltaminen on helpompaa ja cfmoto koneisessa on yli 10 cm pidempi akseliväli tuomassa vakautta. ja mikä parasta, tuo kulutuksen pienuus verrattuna muihin 250-400cc skoottereihin.
Ei ole kaduttanut ostos kertaakaan, vaikkei kuljekaan yli 110km/h. Ja samaa huippunopeutta menee, vaikka ajan kakspäällä.

Nettimotossa on tällä hetkellä kaksi tällaista samannäköistä skootteria kuin minun jonway. Toinen hitaammalla cfmoto koneella ja toinen nopeammalla linhai koneella. pakoputkesta tunnistaa hyvin kumpi kone. Linhaissa putki jatkuu ohuena kohti eturengasta. Kun taas cfmotossa putki nousee äänenvaimentajan yläosasta kohti ylös penkin alle.

Cfmoto
http://www.nettimoto.com/jonway/ranger/1168166
Toinen http://www.nettimoto.com/jonway/ranger/1173307

Linhai
http://www.nettimoto.com/yiying/yy/1162918

Eikä tämä nolosti jaloissa pyöri kuin juuri moottoritiellä. Nolouskin on ihmisestä kiinni. Motarilla on ohituskaista tarkoituksella :) Jos on kiire, lähde 5min aikaisemmin. Nämä on kuitenkin vain leppoisia skoottereita. Ei moottoripyöriä.

Eilen otin skabaa piaggio x-evon kanssa risteyksestä. X-evossa ei ollut takaboxia, kun minulla oli 52l takaboxi. Hävisin ihan pikkuisen kiihtyvyydessä. Ero oli niin pieni että hämmästyin itsekin. Tosin jos minulla ei olisi vakiopainoiset rullat varissa, niin kiihtyvyys olisi mennyt samoihin tai jopa ohi. Teki heti mieli tilata 20g rullat. Nämä vakiot on 23g :)

Erään miehen kanssa juttelin jokin aika sitten. Hänellä oli samanlainen jonway. Oli viritellyt siihen isompaa kaasaria, malossin multivaria ja sen semmoista. Sen jälkeen se jätti kiihdytyksessä 400cc skootterit hienosti jälkeensä. Mutta huippunopeus ei juuri kasvanut. Eli ne perävälitykset lienee suurin syy. Hieman lisää vauhtia voisi saada vähän leveämmällä hihnalla ja isompi halkaisijallisilla renkailla. Pitäisi oikein mitata noiden kumien halkaisija ja tutkia saisiko siihen hieman isompaa vanteelle. Loppujen lopuksi suomen lain asettaman maksiminopeuden saavuttamiseksi 120km/h puuttuu vain noin 9-10km/h.

Midland

Haha! Härnäsin sua vaan Olvii ottaneena! Tosin kun sen sais sitä säädyllistä nopeutta meneen.. Mä luulen, et sä vielä keksit vaikka mitä.. Mut siihen saakka Aprilia kevari ajaa ympyröitä kun sä yrtiät kiihdyttää sitä panssarivaunua.. Ei vaan-aikuisten oikeesti-nyt wauhtii Jonkkuihin! Koitakaa keksii jotain!

jalat

;D

Mä luulen että tässä voi hyvinkin käydä niin että tää kesä ajellaan tällä ja ensi kesänä uudet kujeet ;)
Sen vuoksi ei ihan mahdottomia summia viitsi tähän ryhtyä sijoittelemaan kokeilumielessä. Malossit ja muut virivarit maksaa aika paljon ja toisaalta big bore kittiä ei ehkä kannata laittaa. Sitten olis kannattanut ostaa kerralla isompi.

Kävin just heittämässä 70km maaseutulenkin. Oli kivaa :) maksimit mitä ajelin oli just siinä satasen paikkeilla ja se meni vielä pintakaasulla, ettei siima kireällä. Toki hyvä alamäki kun tuli, niin kyllä se mittariin keräsi kivasti 125-130, mutta ei se oikeasti tunnu enää kivalta, leppoisalta saati yhtään turvalliselta. Vaatisi ehkä mielummin jonkun kymco downtownin tai vastaavan oikean merkkilaitteen, että meno olisi miellyttävää niissä vauhdeissa.

Voi hyvin olla että nälkä kasvaa syödessä. Onhan tässä viimiset 3 kesää, joka kesä vaihdettu kulkinetta ;) Ja kun työkaveri ajaa juuri A-korttia ja uhosi ostavansa 400-650cc skootterin, niin sen tietää mikä vaikutus sillä on jos sellaista pääsee koittamaan.

No tuo blogi on silti hyvä päiväkirja ja huoltokirja. Jos tämän joskus myyn, voi ostaja katsoa sieltä mitä kaikkea tälle on tehty ja kuinka pidetty huolta.

jalat

OHHOH!!!
Pistin tankkaustiedot tankkaus.comiin. Tämä viimeisin 115km mitä olen kahden päivän aikana ajanut sen jälkeen kun laskin neulan sokan alimpaan asentoon... Kulutus 3.09l/100km
:o :o :o

Pääseekö 300cc ruiskuskootterikaan noin alas?
ja tuossa on ajettu niin taajamaa, kuin myös kaikkia nopeuksia välillä 60-100.
Ja voin luvata että joka risteyksestä on lähdetty täysillä :) Vielä kun se neulan nostamisen aiheuttama teho on pyörinyt kokoajan mielessä.

kales

kandee ostaa kunnon mopo burgeri 650 ei tarvi siimakireellä pörrätä ja nauttiikin ajamisesta eikä vie juuri enempää menomehua.Kesän jatkoa harrastukselle PS ootteko käyneet mustassalahdessa?
Juuri myin 400burgerin tarvis ostaa 650:nen wingin kaveriksi.
Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05

jalat

Kales. Meinaatko tosissasi että 650cc burgmanni ei vie kuin 3,5l/100km bensaa?
Vaikea uskoa. Luulisi että se kuluttaa jo normaali ajossa sen 5-6l/100km.

kales

Semmosta 4-4,5 litraa on ruiskuvehje ja CVT loota Honda GL 1800 eivie kun 6litraa -6,3litraa eikä oo taloudellisuusajoa.
Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05

jalat

Vaikea uskoa että 650 bugmanni menisi alle 5 litran seka-ajossa. Mutta jos menee, niin hieno homma :)

Itselläni yksi skootterilla ajamisen tärkeimmistä asioista on juuri se taloudellisuus. Sen lisäksi että se on hauskaa, niin se on vielä hauskempaa, kun tietää että se on taloudellista.

Lähes kaikilla on se asenne, että jos on moottoripyörään varaa, niin ei saa laskea paljonko se kuluttaa. öö... miksei saa? Vähän sama kuin sanoisi että, jos uskaltaa kävellä stockmannille sisään, niin ei saa sanoa kertaakaan että ompa kallista tavaraa. Totta hitossa saa ja pitää välittää kulutuksesta ja muusta.

Olin erittäin iloinen että 5-5,5l kulutus putosi moottoripyörästä skootteriin vaihdossa 2 litraa /100km  ;D
Eihän se paljon ole, mutta on kuitenkin. Samalla rahalla paljon enemmän kilometrejä.

kales

Olin erittäin iloinen että 5-5,5l kulutus putosi moottoripyörästä skootteriin vaihdossa 2 litraa /100km  ;D
Mitä muuta meneti?
Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05