Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

mä oon vasta saamassa ajokortin (B) ja mua ei sitten yhtikäs ollenkaa kiinnosta ajella autolla, jotenki tylsää.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Itsekin tullut täällä omalla kylällä pyöriteltyä läpi talven pikku lenkkiä, ettei osat ryydy ja öljyt pysyy oikeissa paikoissa, nyt kun talvirengaspakko päättyi maaliskuun alussa, niin on tullut pari kertaa heitettyä pidempää lenkkiä keskustan kautta jne, kyllä täytyy olla tyytyväinen tähän kinukkiin, akku ei ole moksiskaan talven starttailuista ja todella vajaista käytöistä, jolloin se ei ole kyllä ehtinyt latautua juuri ollenkaan jne. Varma peli, kun on itse huoltanut ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Samppa

Eipä hirveästi ole tullut ajeltua tänä talvena, kun ei sellaista kunnon talvikeliä jossa tiet olisivat olleet lumipeitteessä juurikaan ole ollut. On vain loskaa ja jäätä...  ???
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Pari viikkoa nyt kokemusta maantie ja kaupunkiajosta. Nollan vaiheilla oleva sää ei ole antanut tekniikan suhteen erityisiä huomioita. Vain pari polkemissessiota kylmänä sekä kuumana.
Vähänkin lunta, niin ajosta ei tule mitään. Mitään sutimisenestoa kun ei ole, niin perä lähtee alta, pienen etupyörän tökätessä lumeen.

Kaikki Fleeset tuulipuvun alla tulee kylmä maantietaipaleella. Jonkin mäen mopoa ylös työntäminen lämmittää hieman. Nuoruuden farkkuasu ja pipo ei nyt tulisi kyseeseen -15 pakkasessa. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Avokypärä ja silmät ja nenän esiinjättävä huppu on hyvä. Hiihtolasit eivät huurru, mutta rajaavat näkökenttää hieman. Onneksi kypärä ei kohise ajaessa, joten muun liikenteen kuulee hyvin.
Takana on kymmeniä tuhansia fillarikilometrejä fillarilla kesät talvet. Polanteita en ole skootterilla vielä päässyt kokeilemaan. Niitä jännään eniten.

Pimeällä ajoa varten jokin häikäisyltä suojaa lippa täytyy saada.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.03.08 - klo:16:31
Avokypärä ja silmät ja nenän esiinjättävä huppu on hyvä. Hiihtolasit eivät huurru, mutta rajaavat näkökenttää hieman. Onneksi kypärä ei kohise ajaessa, joten muun liikenteen kuulee hyvin.
Takana on kymmeniä tuhansia fillarikilometrejä fillarilla kesät talvet. Polanteita en ole skootterilla vielä päässyt kokeilemaan. Niitä jännään eniten.

Pimeällä ajoa varten jokin häikäisyltä suojaa lippa täytyy saada.

Tuohon häikäisyyn pimeällä ei niinkään lippa vaikuta, vaan se kuinka naarmuuntunut visiiri on. Hyvä visiiri käytössä pärjää kyllä pimeälläkin, mutta jos vähääkään naarmuja, niin ajo on aika epävarmaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

FrozenCorpse

Mä otin eilen kaverin kyytii ja lähettii illalla ajelulle mun mopolla. Kaveri ei ookaa ollu mopon kyydissä koskaan, sanoi että on paljon rennompaa ku pärrällä ajaminen. Oli pakkasta, mutta tiet kuivat ja hyväs kunnos, ni uskalsiki lähteä. Mulle tuli vilu sitten kunnolla vasta ku tultii takasi. Yks juntti teki ihan helkutin vaarallisen ohituksen, sain soittaa tööttiä sille.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Kävin kanssa tänään päivemmällä herkistelemässä tota piikkistä. Sellaista varovaista ihmettelyajoa lumisella hiekkatiellä.  :-[

Saku

Taas sai vaihtaa kaasuvaijerin. Oli taas jäätynyt ja tällä kertaa lähes poikki.
Varaosamyyjä antoi uuden vaijerin ilmaiseksi takuuseen.
Itse vaihdoin, kun olin ensin öljynnyt vaijerit.
Koe ajo täytyi taas tehdä.  ;)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Saku - 25.03.08 - klo:19:12
Taas sai vaihtaa kaasuvaijerin. Oli taas jäätynyt ja tällä kertaa lähes poikki.
Varaosamyyjä antoi uuden vaijerin ilmaiseksi takuuseen.
Itse vaihdoin, kun olin ensin öljynnyt vaijerit.
Koe ajo täytyi taas tehdä.  ;)
Mistä kohtaa se vaijeri on mennyt poikki / lähes poikki?

Saku

Vaijeri on rispaantunut noin 1,5 cm: n matkalta jakolaatikkoon tulevan kiinnitysnipan vierestä. Nippa on enään kahden säikeen varassa kiinni vaijerissa. Jakolaatikosta taas lähtee kaasuttimen ja öljypumpun vaijerit.
Näytin varaosa myyjälle vioittuneen vaijerin. Ihmettelin, kun ei lähettänyt
maahantuojalle nähtäväksi vaijerin pätkää.
Keeway: ssä on kuulemma brobleema, tuo kaasukahvalta tulevan vaijerin
pätkä jakorasialle.   :o

Samppa

On 2t-Piaggiossakin tuo jakorasia ja ei ainakaan minulla ole koskaan noista kohdista vaijeri poikkassut. Rasia on tollaista kovamuovia ja vaijerit menevät sisään niin, että eivät kyllä pääse millään edes hankaamaan rasiaan. Voisiko siihen notkokohtaan päästä vaijerin sisään jotenkin vettä ja sitten se ruostuisi?

Noh.. Onneksi sait uuden vaijerin.

Coastside

Reissu mustalla jäällä. Paikoin kuivaa, paikoin jäätä, paikoin märkää ja paikoin mustaa jäätä. Pientä mutkamäkeä yhdessä mäessä tasaisesta nopeudesta. :o Osanmatkaa sen jälkeen kengät asfalttia hipoen 15 km/h takaisin kotiin ennenkuin koko tie on samaa.  8)

Saku

Ei siinä vaijerissa ruostetta ole yhtään. Harmi, ettei mulla ole digikameraa.
Semmoisella saisi vioittuneesta vaijerista kuvan foorumille.
Sen takia, vaijeri on pettännyt. Ei ole ollut malttia, vaan on väkisin käännetty kaasua. Vaikka vaijeri on ollut jäässä.
Tuo vaijerin jäätyminen yllätti poitsun, kun oli käymässä kaverillaan. 

Baotian

Kännykän kamerakuvakin riittää jos semmoinen löytyy.