Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua kypäristä (minkä kypärän ostaisi?)

Aloittaja Jkarha, 26.08.07 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

Samppa

Hyvä kun otit visiirillisen, siis kun otit avokypärän. Minulla on yksi visiiritönkin ja sillä ei oikeastaan ajeta kuin aurinkolasit päällä (päiväsaikaan valossa).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Motomummo

Visiiri pitää olla ehdottomasti ja pidempää mallia, ei pilotti sen kans lentää kaikki ötökät suuhun...

Walle

No kai voi tilaa verkkokaupasta jos on niinkuin minä joka tykkään väljästä kypärästä. Kai sellanen ahdistavan kireä olis se sopiva, mutta... Nyt kun on tottunut kypärään yleensä vois kai sellasta sopivaakin kokeilla. Eipä nää halpahallit ja muut hirveesti poikkee verkkokaupasta kun noita pakkauksia ei sais availla.

A_sentaja

Tänään kaupalla käydessäni pakkasta oli -20 ja navakka pohjoistuuli, se yhdistettynä ajoviimaan teki ajosta muistettavan. Visiiri huurtui ja oli vaikeuksia nähdä eteensä,sormia ja jalkoa ei palellut, mutta kypärään pitäisi saada sähkölämmitteinen visiiri...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

FrozenCorpse

Osta pottaa Pinlock- kalvo tai pistä fairya. ;D
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

A_sentaja

Minulla on pinlock kalvo,mutta ei se auta jos kypärän sisällä ei kierrä ilma tarpeeksi rivakasti..miinus 10 on pinlock kalvon sietokyky ja siitä eteenpäin pitää tuuletusta tehostaa.. :) Toisekseen,kun käyttää silmälasej,on ilman vaihduttava ettei kakkulat huurru...jokin patentti pitäisi keksiä..jos visiiri on raollaan jäätyy turpa jos kiinni jäätyy lasit ja visiiri.. >:(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

FrozenCorpse

Joululahjaksi itselleni HJC ja mikrokuituhuppu.
Onkos kellää tietoo, mistä tohon merkkiin saa aurinkovisiireitä?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

pekpel

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 18.12.10 - klo:20:25
Minulla on pinlock kalvo,mutta ei se auta jos kypärän sisällä ei kierrä ilma tarpeeksi rivakasti..miinus 10 on pinlock kalvon sietokyky ja siitä eteenpäin pitää tuuletusta tehostaa.. :) Toisekseen,kun käyttää silmälasej,on ilman vaihduttava ettei kakkulat huurru...jokin patentti pitäisi keksiä..jos visiiri on raollaan jäätyy turpa jos kiinni jäätyy lasit ja visiiri.. >:(
Kunnon tuulilasi pitää kuskille olosuhteet suunnilleen - 10 tasossa vaikka ulkona olisi - 25.
Viimetalven kokeilin, avopotta visiirillä ja itelläkin on silmälasit.
Ilman tuulilasia on just noita jäätymisongelmia, mutta kunnon tuulilasilla voi ajaa visiiri auki, eikä pääse prillit jäähän, hengitys pitää olla suun kautta  ja ohjata joko tiukalla nenän kieroon vääntävällä kaulahuivilla tai jollain maskilla alaspäin, ettei nenän vierestä pääse höyryt laseihin.
Tuulilasi versioita oli noin kolme ja se suurin oli paras, peittää reilusti kahvat leveydessään ja yltää kypärän yli korkeudessaan.
Ja housuihin ne raksaukkojenpolvisuojat, vähintään.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Talviajoon kypärät on tavallaan erikseen. Se täytyy olla huurtumaton hyvin laajalla kosteus ja lämpötila-alalla. Joissakin on tuuletusaukko ja ohjaimia suuntaamaan hengitysilman pois visiiriltä.
Huppu on osa sitä, koska kaula on suojattava. Niissäkin on laatueroja ja ohuimmat eivät suojaa riittävästi pakkasella. Niihin voi neuloa leuan alle fleeseä ja tuultapitävää kangasta. Se on erillistä kauluria helpompi keino. Kauluri on hyvä olla takin kauluksen päälle menevä, koska alle ei juuti mahdu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Moottorikelkkakypärä ei huurtuisi , sitä en tiedä saako niitä käyttää tieliikenteessä. salaisuutena tuplavisiiri.

Midland

Mun Uvex MP-kokokypärässä on tuplavisiiri, joten on niitä myös tiekäyttöön.

pena

tuolta jos ei kypärää löydy niin ei mistään.www.ironhorsehelmets

Testierkki

Itsekkin tappelin tuon silmälasit, umpipotta huurre ongelman kanssa, ei ollut viellä huurtumatonta kalvoa tarjolla viime vuonna niin kokeilin ilmanohjainta.
Epäilin kyllä, mutta toimii ainakin omalla kohdalla.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

desmo

Lukuunottamatta viimeistä kypärää (allrightin shoei-poisto viime syksynä), olen aina hankkinut ulkomailta ja netistä esimerkiksi http://www.fc-moto.de/
Valintaa helpottamaan voi ensin sovittaa jossakin mopokaupassa ja tilata tuolta.  ;D

Kypärään kannattaa panostaa, kun on vain yksi pää  ;)
Panosta Hyvinvointiin