Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua kypäristä (minkä kypärän ostaisi?)

Aloittaja Jkarha, 26.08.07 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Kävin kauppareissun heittämässä tänään skootterilla, märkää jalkorättiä tuli kiitettävästi ja tuultakin riitti.

Totesin siinä, että laskettelulasit + avokypärä on yllättävän toimiva, sellainen kypärähuppu on vielä alla, että ei ole naama tuulelle paljaana ja olen nyt sitten hylännyt umpikypärän hankkimisen, kun ei ole huurtumisongelmaa eikä toisaalta ole kylmäkään.

Tietty se ei ehkä ole viimeisimmän muodin mukaista, mutta onnekseni mun ei ole tarvinnut siitä kymmeniin vuosiin.

Kaatolovi

Nuoruusvuodet tuli ajeltua laskettelulasit+crossikypärä kombolla. Nyt ostin tuommoisen umpikypärän missä saa koko leukaosan loksautettua tarvittaessa ylös.
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

Kone

Ledvalo kypärään. Tietysti suomessa kielletty(?) Vois tuo tietysti huonolla kelillä sitä näkyvyyttä parantaa. Vois olla tietenkin niin, että moni "mollottaja" ajas perään tuon ansiosta.

http://www.dhgate.com/product/new-arrival-wireless-motorcycle-helmet-brake/203539945.html?recinfo=6,2,1#cpoff-1-5|null:2

KaisaK

Kypärän tarve olisi sekä mp että mopokäyttöön. Itselle on tulossa skootteri ja miehelle mp, jonka kyydissä pitäisi joskus itsekin istuskella. Hakusessa onkin ollut siis kypärä joka näin alkuun palvelisi molemmissa käytössä. Näin ekana kesänä tulee tuskin miehen prätkän kyydissä ajeltua mitään pitkiä matkoja vaan lähinnä rauhallista maisema-ajelua, joten olen päätymässä avokypärään, koska koen sen miellyttävämpänä ja vähemmän ahdistavana. Myös näkökenttä tuntuu olevan laajempi. Ihastuin erityisesti HJC:n Artyyn  :P

Samppa

Vaikka itse ajan avokypärällä, en kuitenkaan suosittele sellaista kenellekään. Avokypärä on kolari- / kippaustilanteeessa huomattavasti turvattomampi kuin umpikypärä ja mikäli leuka kyntää asfalttia, voi olla koko kesä pelkällä pillillä imemistä. MP:n kyydissäkin meinaat istuskella, niin mieluummin umpikypärä tai jos ihan pakko on, niin avattava. Esim. Suomylla on hyväntuntuisia avattavia, ovat toki hintavia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Likimain kaikki tällit osuu poskiin ja nenään. Ja ei juuri koskaan päälakeen jonka ne testaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/581/Icon-Airframe-Statistic---turvatietoa-kyp%C3%A4r%C3%A4ss%C3%A4.htm

Millä todennäköisyydellä mahdollinen päähän tuleva isku mihinkäkin kohtaan osuu.

Eli kyseessä siis Icon Airframe Statistic -kypärä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Googlella jos tekee kuvahaun sanoilla: "open face helmet accident", niin voi olla, että tulee toisiin aatoksiin avokypäristä.  :P

Onhan ne mukavia, ja mullakin laukaan asti ylettyvä visiiri suojasi naamaa peurakolarissa sen ekan maahan osuman aikana. Toista iskua ei sillä kertaa onneksi tullut, kun visiiri löytyi lopulta ojasta. Toiselta kosketukselta asvalttiin se ei olisi siellä ojassa suojannut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

viisnelonen

Jep. Kokokypärää ja MUITAKIN ajovarusteita (=turvavarusteita) kannattaa käyttää vaikka olisi vain kyydissä..
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/motoristit/677/Brittany-ja-arvet---kannattaisiko-k%C3%A4ytt%C3%A4%C3%A4-ajoasua.htm?ref=section

Itsellä on molemmat kypärät ja kyllä lähes aina valitsen sen umpi eli kokomallin jos lähden kylän ulkopuolelle ajamaan ja aion käyttää sitä jatkossakin vaikka uusi plexi antaakin täydellisen sade/tuuli/melu suojan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

oskuk

ja vaihtaa autoon, jos yhtään turvaa ajattelee -googlatkaapa kaksipyöräisten onnettomuudet.

KaisaK

Onko kellään kokemusta Cabergin kypäristä? Löysin Cabergin kypäristä hinta/laatusuhteeltaan kiinnostavan kypärän, niitä vaan tuntuu olevan täällä huonosti tyrkyllä. Netistä saisi mutta mietityttää mallin istuvuus. Esim. Nolanin kypärät istuu mulle huonosti mutta mm. HJC ja Shark sopii hyvin. Eli osaisiko joku sanoa miten tuo kypärä vertautuu esim. edellä mainittuihin?

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: KaisaK - 26.05.15 - klo:19:45
Onko kellään kokemusta Cabergin kypäristä? Löysin Cabergin kypäristä hinta/laatusuhteeltaan kiinnostavan kypärän, niitä vaan tuntuu olevan täällä huonosti tyrkyllä. Netistä saisi mutta mietityttää mallin istuvuus. Esim. Nolanin kypärät istuu mulle huonosti mutta mm. HJC ja Shark sopii hyvin. Eli osaisiko joku sanoa miten tuo kypärä vertautuu esim. edellä mainittuihin?

Kummipojalla oli cabergin kypärä ja ihan toimiva oli,mm sopiva koko ja istui päässä. visiirikin pysyi jopa talvikelissä kohtuullisen huurtumattomana..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

oskuk

Lainaus käyttäjältä: KaisaK - 26.05.15 - klo:19:45

En uskaltaisi ostaa kypärää kokeilematta.

KaisaK

Päädyin riskillä tilaamaan Cabergin Voxin, postikulut maksamalla saa kuitenkin palauttaa. Yksinkertaisesti ainakin paperilla tarjosi parhaan hinta/laatusuhteen. Alesta kypärä 100e, Sharpin testissä 5 tähteä ja integroitu aurinkovisiiri. Toivotaan että malli istuu kuuppaan.

pugt200

Nettikauppa, niin ihana kuin onkin, on aiheuttanut sen, että liikkeistä ei enää saa tavaraa. Olin myös ostamassa Cabergin kypärää mutta myyjiä ei löynyt mistään. Sitten käväisin Kouvolassa mutta siellä oli hyllyssä pari pottaa, eikä tietenkään sitä, jonka halusin. Sovittelin samaa runkoa käyttävää mutta niissä oli kujitenkin pientä muotoeroa. Ostamatta jäi, koska olen hätäpäissäni sovittaenkin hommannut kolme, jotka pitkän päälle ovat olleet huteja. Ja pari kertaa käytettynä kypärän arvo on max 35% uuden hinnasta.