Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Typhoon

Aloittaja ms, 16.08.07 - klo:13:12

« edellinen - seuraava »

kani

Osta pois jos ei ole romukuntoinen :)

leze223

Lainaus käyttäjältä: kani - 21.05.12 - klo:09:36
Osta pois jos ei ole romukuntoinen :)

Jups, ei ole romukuntoinen. Ite oon sillä ajanu ja se on uskomattoman hyväkuntoinen. Tietenkin muutamia naarmuja löytyy. Vakio tuo on, kulkee gpsään 43km/h. Eipä kauaa. ;D 8) Juu, pitänee ostaa tuo pois. Kerrankin tulee "laatumopo" pihaan. ;D Millos näissä piaggioissa tarviaa alakertaa avata? Meneekö 30k helposti vai mites?
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

kani

15-25tkm kai useimmin. Pidä huolta niin ehkä pääset. Kulkee helvetin hyvin kun poistaa vaan kurit ja prikan! Varsinkin jos on nestejäähdytysmalli. Korjaa räpellykset jos on ja sit vaan ajoa. Vaihda peräöljyt ja jäähdytysnesteet uusiin. Jos prikan poistat niin hihna ja rullat laadukkaisiin. Mä oon käyttäny öljyinä piaggiossa 2t bikeä. Ei juuri ees tuoksu.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Samppa

Kyllä kanin kilometrit ovat varmasti melko lähellä totuutta. Kuitenkin, ei sitä alakertaa tarvitse turhaan alkaa avaamaan. Stefojen tiiviyden ja laakerien kunnon huomaa kyllä avaamattakin. Viimeistään siinä vaiheessa, kun irrotat ensiöhihnapyörän ja magneeton ja pyörität käsin konetta kampurasta. Katso samalla, näkyykö stefojen kohdilla vuotoja.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

saNNemaNN

Pitääkö kaasaria säätää jos ottaa ilmanputsarista kurit pois? Joskus yritettiin kaverin kanssa vaihtaa vakio ilmanputsari veks ja laittaa paikalla uusi. Luonnollisesti kone alkoi booaamaan, ja aikamme yritettiin säätää kaasarista ilmaruuvia kiinnipäin kunnes tajuttiin ettei se ollut säädettävä. Oltiinko sitten ihan täysin väärässä vai olisiko mahdollista että vakiokaasarin ilmaruuvia ei voi säätää?  :-\ Ainiinja mallihan on siis Hooni -09.

leze223

Suutinta pitää isontaa. Mä en nyt muista kuin paljon mutta konkin verran.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Samppa

5-10 numeroa isompi suutin. Kannattaa ostaa suuttimia "kourallinen" eri kokoisia, niin selviää.

saNNemaNN

Joo no kiitos avusta, en ite tajunnut tuota. Pitänee kattoa vakiosuuttimen koko ja ostaa isompia.

Jon

Moro,

Onko tosiaan niin että jos haluat vaihtaa peräöljyt niin joutuu ensin irrottamaan putken ja renkaan että pääset käsiksi poisto ruuviin? :)
Vai onko siihen jokin helpompi "kikka"?

Samppa

Jos et vanteen välistä mahdu avaamaan ja täyttämään, niin irtihän se rengas on otettava.

EDIT: Yleensä ongelmana on se (esim vanhemmat NRG:t), että mikäli vannetta ei poista, on öljyjen valutus rengasta sotkematta melko hankalaa.

piaggio

Mikähän on vikona kun mittarissa palaa öljyvalo koko ajan ja ei lähde käyntiin saa kipinän ja saa bensaa. Ja öljytankki on täynnä. Eikä myöskään sähköstartti toimi mutta vilkut ja töötti toimii. Vuosimalli on 95.

Samppa

piaggio

Vika löytyi oli yksi rele hajonnut mutta minkäslaisia kuristuksia on 95 vuosimallin typhoonissa.

EDIT:

Paljonkos muilla typhoonit menny hukkaputken tukkimisen jälkee ku mulla menee vaan 54 ja vuosimalli on 95

Samppa

Samoilla kilometreillä mennään.

piaggio

Onko vuoden 95 typhoonissa prikkaa varissa ja jos ei ole niin onko kuristettu muuten kun hukkaputkella?