Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterisi todellinen huippunopeus ?

Aloittaja dealer, 12.08.07 - klo:18:26

« edellinen - seuraava »

Coastside

Uusi hihna ja uusi huippu 60,6 (digimittarilla) Riittävältä tuntui puuskaisessa tuulessa mutkaisella maantiellä... Tuuli taisi auttaa hieman. 8)

Uusi ennätys 62...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pommi

Symisti

Sym rs50 60km/h mittariin ja navilla mitattuna 57km/h.
Aika tarkka mittari symissa etten sanos.. ::)

purgiaali

sanli solifer XTR50 Classic -07
ei oo pelistä kuristuksia löytyny ollenkaan. gps taskussa kun oon työmatkaa ajellu niin alamäkeen on parhaimmillaan 80 pudonnu. Tasamaalla kulkee 50-65 tuulesta riippuen. emännän kanssa kun on kaksin ajeltu niin pahempia mäkiä on kiivetty nopeudella 20-30 kun en oo vielä saanu keveempiä rullia tohon.

yli 60 tolla ei ilkee kovin pitkään painella kun alkaa variaattorin värinät oleen jo melkoset.

Palexd

Nykyään ei minun Nitroni kulje kuin hyvällä tuurilla 70 km/h (kevyt kuski, loiva alamäki, muna-asento, pitkä kiihdytys)... Piti kuristaa tehoputkea koska jäin poliiseille kiinni.
MYYDÃ,,Ã,,N TAI VAIHDETAAN HYVÃ,, MBK NITRO MOPOSKOOTTERI, http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=661.msg8308#msg8308

ama322

Pösö TKR -07 aj.500km   mittariin n.54 ja tomtom näytti 44km/h ;D
Eipä tuo haittane kun saa suurimmalta osin ajella pyöräteillä.

Jonna

Kyllä tuo mittari hyvin pittää paikkansa. 52 km/h :)

Area 51

harriveikko

Hondalla on revästy 118km/h lukema gps:tä.Nyt siitä on virit poistettu,menee silti 62km/h helposti,ei tarvi edes kyyristellä ja kuskin paino 76kg.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

pugt200

Jos olet saanut virityksillä mopoosi yli 15 hp, niin satanen saattaa mennä rikki mutta 118 km/h on mittavirhe. Mittaa kilometrin suora ja mittaa ajoaika lentävällä lähdöllä. Tuolla nopeudella kilometriin kuluu n puoli minuuttia. Itse olen mitannut huiput ajamalla tunnin suoraa tietä kaasu pohjassa ja katsomalla matkamittarista miten meni. Pösön Speedfight2 vakiona 47 km/h ja vapaalla välityksellä 59 km/h.

Juissi

Seniori Bella tuo lähes venäläiseen kuurakettiin aerodynamiikaltaan verrattava kiinanhylje liikahtaa gps:n yli 70.
Nykyinen setuppi saatu kasaan vasta marraskuussa, ja Pekpelin kanssa huristellessa tuli tuo todennettua.
Enemmän olis kulkenu, mutta kuski alkoi jäätää.

Jaksaa pitää vauhdin yllä vaihtelevassakin "maastossa".
Pitkässä tai jyrkässä mäessä vauhti hiipuu 50-55 tasolle.

Osina on nyt 72cc pytty + laskettu ja avarreltu kansi, Koson variaattori ja 4,5 gr rullat.
Kiertää matkavauhdissa ~50 kmh noin 6500 ja tuppi nurin kiihdytyksessä 8500.

Suorituskyky on omaan makuun sopiva huippunopeus jopa liiallinen siihen haenkin muutosta.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ramba

CPI prikalla sigmaan 58, oikeaa 60km/h. Ilman prikkaa 72, oikeaa 73km/h. On kyllä kalibroitu ihan oikein ???

Keeway mittariin 80-90, oikeaa 60km/h.

Veljen entinen ruiskuapikka 82km/h kurittomana.

Kelkalla 160km/h enkä kovempaa vain millään helvetillä uskaltanut, olisi vielä vähän lujempaa mennyt ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Jkarha

Solifer GT2 otti rajoittamalla CDI:llä helposti 65 km/h GPS:n mukaan ja vielä kiihtyi mutta tuo riitti kokeiluksi.
Vaihdoin rajoitetun cdi-boksin takaisin ja jäin miettimään sopivaa rajoitinta kun en halua niitä isoja sakkoja.
Vakiona menee GPS mukaan 50 km/h. Se on ihan ok tämän laadun skootterille.

Vespa LX50 4T4V 2013

megaman

87 km/h alamäkeen ja samaan mäkeen ylöspäin 38 km/h. Mittarin mukaan. :)

( Mittari heittää ~ 6km/h vs. GPS )
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

tommi

Kävin eilen kokeilemassa huippuja MTX-2 skodella. Kokoonpano 82cc pytty, isovenakansi, virinokka, 19mm kaasari, 7.2g rullat ja pisimmät välitykset mitä näihin saa. Tasasella otti sigman mukaan 76km/h. Kierroksia oli tuolloin 7500rpm. Ei jaksa vetää täysiä kierroksia. Eli kyllä saa töitä tehdä jos aikoo kiinalaisen saada kulkemaan 80km/h..

Vähänkään loivaan alamäkeen tai myötätuuleen ottaa kyllä helpostikin 80km/h mutta olen käsittänyt että tässä haetaan huippuja tasaisella. Ja mielellään ei myötätuulituloksia..