Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

peugeot speedfight 2 käynnistysongelma

Aloittaja masaxD, 13.07.10 - klo:20:19

« edellinen - seuraava »

masaxD

joo elikkä mulla on tämmönen peugeot speedfight2 (vuosimallia 2000). no ajelin omassa pihassa ensin ja sitten siirryin tielle. mutta kun olin ajenut n.5km niin moottori sammu kuin veitsellä leikaten.sen jälkeen ei oo käynnistynyt. se on tutullani korjauksessa mutta hänkään ei niin kauheasti tiedä skoottereista niin tartten apua. siitä on tarkistettu tulppa(uusi) ja se antaa kipinän. tarkistimme myös että antaako kipinän liian myöhään mutta sekin oli kunnossa. siihen on laitettu ussi startti ja ennen tätä komeasti lähti ja kävi. akku on uusi. asiaan saattaa vaikuttaa se,että se on seissyt viimeiset 2 vuotta.

oon ihan hukassa! auttakaa et pääsisin viä tänä kesänä baanalle :'(

jalat

Tyhmä kysymys, mutta onko tankissa bensaa?
Entä tappokytkin kaasukahvan vieressä, onko väärässä asennossa? (jos tappokytkin löytyy)

masaxD

on menovettä, ja tappokytkintä ei ole

Samppa

Olikos tämä neste- vai ilmajäähdytteinen? 2-vai 4-tahti?

Aluksi ilmansuodattimen ja kaasarin puhdistus ml. polttoainejärjestelmä. Alipainehanan testaustaus (tuleehan polttoainetta koneelle asti)? Tulpan kärkivälin säätö oikeaksi, jos ei tehty uuden tulpan vaihdon yhteydessä. Pieni ruikkaus suoraan bensa sylinteriin ennen starttausta.

Puristuksia kuitenkin löytynee normaalisti? Jos ei auta, niin ihmetellään lisää.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

JaakkoFagerlund

Itse veikkaisin kanssa kaasarin puhtausongelmaa, eli jokin paikka tukossa tai uimurin venttiili jumissa/tukossa, jos on kerta 2 vuotta seissyt (oletan että oli löpöt sisällä).

Jos kipinä tulee ja meno loppuu kuin veitsellä leikaten, niin yleensä on bensansaannin kanssa vika.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

masaxD

täytyy kattoo näitä.

niin ja se on  2-tahtinen ja vesijäähdytteinen.

Samppa

Ja kai katsoit, että jäähdtysnesteet oli ok (nesteitä käytännössä oli) ennen ajoon lähtöä? Lämpöleikkaa aika herkästi ilman nesteitä tai nesteet eivät kierrä..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

masaxD

tarkistin kyllä ja oli tarpeeksi

EDIT: no nyt on ainakin semmonen huomattu et mäntä on naarmuilla, eli tämä voitelusysteemi ei toimi. voiko siinä olla vika?

JaakkoFagerlund

Riippuu vähän onko ne naarmut vain kosmeettisia vai ihan uria. Kosmeettiset ei sormella tunnu ja kuuluvat asiaan, mutta jos siinä tunuu jotakin niin leikannut se on ja kertoo joko jäähdytyksen tai voitelun puutteesta.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

masaxD

ne urat oli ihan pieniä,ei juurikaan tuntunut sormella, mut niitä oli paljon.

oisko muuten oikein kuvasarjaa/videoo miten tämmösen pösön vois virittää kun en itse oikein tiedä näistä?

EDIT: joo skopa on jo kunnos et moderaattorit saavat sulkea tän keskustelun vaik heti. kiitos kaikille avusta! ;D

Eipä suljeta jos tulee vastaavia.

Samppa / ylläpito

Tuba000

Mikäs siinä oli sitten vikana, kun mulla on SF3 nestejäähy ja 2-tahti ja sama ongelma.  :-\

Coastside

Mitenkäs se uusittavassa kunnossa on? Ryyppy niissä yleensä on kallein yksittäinen osa niistä jotka menee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Plom