Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

allu

eli onks kukaan asentanut  tähän stereoita kannataakohan ?
ja jos on normaalit valot päällä niin palako valot kummallakin puolella ? miul vaan toisella ja  sitku laittaa pitkät tai parkit sit palaa kummallakin puolella
yamaha aerox -01

Kenzy

Kyllä ne palaa molemmin puolin puolikkaillakin. Sulla on toinen polttimo kärähtänyt. Itse vaihtelin Hellan polttimot tuohon banskuun lauantaina, jotka ovat n. 30% kirkkaammat kun nuo kiinalaiset, vaikka samoilla tehoarvoilla mennään. 35W/35W.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 08.08.07 - klo:16:42
On noita automaattisia Bendixejä joissain muissakin starttimoottoreissa.
En muuten ole nähnyt yhtään 90-luvun puolen välin jälkeen tehtyä skootteria, jossa tuota bendixiä ei olisi. Erinomainen keksintö.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Jkarha

Öljynsuodattimen sihti putosi öljynvaihdon yhteydessä enkä tiennyt kumpia päin
se kuuluu laittaa takaisin. Siinä on mutterin jälkeen jousi ja sen jälkeen sihti jonka voi asentaa joko sisään- tai ulospäin.  Kumminpäin se on siellä ?

Vespa LX50 4T4V 2013

Partanen

Sihti kuuluu olla alaspäin, eli sen jousen sisällä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Jkarha

No sitten se meni oikein päin.   Kiitos tiedosta.

Vespa LX50 4T4V 2013

Kenzy

Jep, maalaisjärjellä kun sen ajattelee, niin hoksaa, että sihdin leveämmässä päässä on kuminen tiivistepinta, jonka olettaisi kuuluvan jotakin pintaa vasten moottorissa.. itse kanssa hetken pähkäilin nuo kolme osaa kädessä, että mitenhän mahtavat asettua... ei siihen kuitenkaan montaa vaihtoehtoa jää jousen ylä- ja alapäiden eri halkaisijoiden takia :)

Jkarha

Mulla kävi silleen, että mietin toki siinä miten ne kuuluu olla ja laitoin oikein päin takaisin paikoilleen ja öljyt koneeseen, ja sen jälkeen vasta aloin miettiä menikö se sittenkään oikein. Yritin etsiä jotain kuvaa asiasta ja löysin sellaisen mistä näki mitenpäin öljy kiertää ja pähkäilin että tavallaan suodatin olisi enemmän suppilo jos se olisi toisinpäin ts. roskat kertyisi sen sisälle. 

Mutta ei se välttämättä väärinpäin edes menisi sinne.

Olihan se numero myöskin tuo vaihteistoöljynvaihto. Hommaa aloittaessa tajusin että puuttuu sitten kuitenkin sopivat välineet. Tein tyhjästä shampoopullosta "pumpun" jonka korkkiin laitoin letkun kuumaliimalla kiinni
ja sopiva määrä ilmastointiteippiä pullon päälle jotta varmasti olisi tiivis. 
Letku ei sopinutkaan reikään sisälle vaan jouduin painamaan sitä. Ja tuntui että öljyä meni kaikkialle muualle kuin sinne minne piti. Tuli rasvattua koko äijä kun yritin pitää sitä tiiviinä.
Yläaukosta kun tuli läpi niin äkkiä ruuvit kiinni.

Jotensakin tuntuu mopo erilaiselta kun on öljyt vaihdettu, tosi tasaseen käy tai sitten kuvittelen vaan.

Vespa LX50 4T4V 2013

Samppa

Ite olen tehnyt vaihteistoöljynvaihtoa varten viritelmän lääkeruiskusta, johon olen laittanut ohuen läpinäkyvän letkun.  Tuon letkun pystyy sormilla painamaan tiiviisti kiinni öljyntäyttöreikää vasten ja sitten vaan varovasti lisäilee.

Myös koirien madotuslääkeruiskusta saa oivan pelin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kenzy

Jepulis, itse otin kanssa tuon lääkeruiskun käyttöön tuossa hommassa, ihan toimiva peli ilman mitään letkujakaan. Alkaa olemaan ilmat sen verran viileät, että tuo 80w-90 alkaa olemaan sen verran sitkeää kamaa, ettei se meinaa jaksaa valua riittävän nopeasti perässä alaspäin, joten puolet ruutallisesta tulee ylitse :P

Pommi

Niin noista stereoista, mäkin olen pohtinut, että kannattaako/pystyykö tähän laittamaan poppikoneita ja jos pystyy ja jos teillä on niin minkähänlaisia?

Pommi

Onkos tossa 2 eri rajotinta vai vain jompikumpi (mekaaninen tai elektroninen)? Itseltäni en ole katsonut löytyykö elektronista, mutta ainakin kaasarista löytyy toi mekaaninen, elikkä se messinkitappi. Sen oon poistanu ja kiihtyvyys piristyi ehkä hiukan tai ainakin kierrokset nousee joten se voi saada sen vain tuntumaan siltä ja vauhti nousi tuonne 60 km/h ainakin mittarin mukaan elikkä todellisuudessa varmaan noin 55 km/h.

Tai että kummalta tuntuu kun Kenzyllä on sama laitos kuin mulla ja hän taisi sanoa, että häneltä löytyy elektroninen rajoitin, niin ihmettelenpähän vaan jos multa ei löydy.
Mutta toisaalta turha ihmetellä, koska kiinanlatojahan nää on ja aika outoja, se on jo moneen kertaan todettu.  :D

Kenzy

Näissä 2007 vuoden malleissa on ainoastaan elektroninen rajoitin, joka katkoo sytytystä nopeuden ollessa yli 50km/h. Tuon rajottimen anturi sijaitsee variaattorikopassa, ja piuha menee suoraan CDI-boksille. Tuon piuhan irroituksella saa rajotuksen ohitettua.

Pommi

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 17.11.07 - klo:19:51
Näissä 2007 vuoden malleissa on ainoastaan elektroninen rajoitin, joka katkoo sytytystä nopeuden ollessa yli 50km/h.

No mikäs nappi se siellä kaasarissa sitten on? Sen poiston jälkeen mopo tosiaan kulkee mittariin 60 km/h..