Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI Boksien yhteensopivuus?

Aloittaja jonkka, 22.04.10 - klo:20:33

« edellinen - seuraava »

jonkka

Toimiiko CDI boksit skootteris kuin skootterissa jos vain liitos sopii ?

tommi

Ainakin mulla toimii kaksi täysin erinäköistä ja kokoista boksia ristiin kahteen eri skodeen. Toinen boksi on 5 napainen ja toinen 6 napainen ja johdotkin ovat eriväriset. Kuitenkin molemmat toimivat kummassakin mopossa.

Pyrres

Jos ei tiedä mitä tekee niin en menis kokeilemaan. Aina kuitenkin riski että jotain hajoaa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

Niin tarkennuksena vielä että nuo molemmat mainitsemani mopot ovat kiinalaisia. En usko että mitään riskiä on kokeilla kinkkien bokseja keskenään jos ja kun liittimet vaan natsaavat. Sama kytkentäkaaviohan niissä taitaa olla jokaisessa, ainakin manuaalin mukaan. Johtojen väri voi vaihdella hyvinkin, kuten tiedetään.

Eri asia on sitten miten jonkun kinkin boksi käy vaikkapa johonkin Piaggioon. Todennäköisesti ei käy edes liittimien osalta.

Pyrres

Jep, kiinalaisissa vielä uskaltaa joskeenkin kokeilla, ainakin noissa peruskinkeissä. Mutta tuota ristiinkytkyä muiden välillä tarkoitin itse. Ettei joku saa väärää kuvaa ja käräyttele sähköjään.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Samppa

En usko että toimii, sillä ainakin Suzukin, Piaggion ja Vespan huoltomanuaaleissa on viitteitä erilaisista bokseista ja erilaisista kytkennöistä. En itse uskaltaisi lähteä kokeilemaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jonik

2T ja 4T boxit ei käy päittäin, muuten olen nuita kyllä hyvin saanut toisiin menemään. Esimerkiksi Yamaha Aeroxin CDI-boxi (5 napaa) on nytkin toisessa CPI:ssä (alkuperäinen 6 napainen). Yhden johdon piti CPI:n johdotuksesta laittaa runkoon, muut meni kokeilemalla.
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

karkulainen

"Väri väriin ja loput maihin." ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Plom

Kiinalaisen viisinastainen boksi on elektronisesti rajoittamaton ja kuusinastainen elektronisesti rajoitettuun malliin, ne sopivat keskenään ristiin mutta viisinastaista käyttäessä elektronisesti rajoitetussa ei nopeusrajoitusta ole.  ::)

Grazy

mulla on täs Sachs SpeedJet RS nii voiko joku auttaa mua ettii kytkentäkaavion tolle cdi:lle ku kiinostais tietää mikä johto rajoittaa niit kierroksii täs

tommi

Eipä noista oikein ota selvää. Mullakin on vakiona 6 nastainen boksi josta lähtee 6 johtoa mutta kuitenkaan se ei ole elektronisesti rajoitettu  :-\

Grazy

mullaki on 6 johtoo mut mulla rajoittaa

karkulainen

Minullakin on kuusinastainen eikä ole minkäänlaista elektronista rajoitinta, oikeastaan molemmat CDI:t on 6 nastaisia, vakio ja se missä on muokattu sytytyskartta (ja luonnollisesti rjoittamaton) jne.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

JaakkoFagerlund

Kysynpä tässä topikissa, kun ei viitsi erikseen uutta tehdä ja sopinee aiheeseen suht hyvin :)

Tietääkö joku sanoa, että mikä ero on EasyParts.nl:n myymien GY6 moottorien CDI boksien ero? Tämä ensimmäinen on rajoittamaton ja tämä toinen on merkitty "racing". Onko tuossa "racing" mallissa sytytyskartta erilainen vai mikä siinä on erona, jos on?

Edit: Kysyinpä sitten suoraan EasyPartsilta, vastauksena oli, että tuo ensimmäinen malli on rajoittamaton CDI 50cc koneille ja tuo jälkimmäinen on modifioidulla sytkäkartalla tehty ja tarkoitettu enempi 70-80cc koneille. Huippunopeuksissa näiden boksien välillä ei ole kuulemma eroa, ainostaan tuossa racing mallissa on parempi kiihtyvyys.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Walle

Tekis mieli sanoa että ero on race ulkonäkö. Mut vois se race olla sellanen ettei ole valettu umpeen. Vois aihion saada jos ei ole valettu.