Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takuuhuoltojen ja muiden huoltojen toimivuus (moposkootterit ja skootterit)

Aloittaja Samppa, 02.08.07 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

Pyrres

Itselle vaihdettu ainakin etupään laakereita, polttimoita, öljyletku ja jotain pientä nippeliä. Ja bensamittarin uusi anturi odottelee seuraavaan huoltoon asti vaikka onkin jo huollon hyllyssä varattuna.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

No tuo "Viri Ja Varan" ehto ettei viriosilla olisi muka vaihto eikä palautusoikeutta on suorastaan naurettava.  Tuosta saa nyt todellakin sen käsityksen ettei käyttämätöntä, viallista, saatika sopimatonta viriosaa voisi mukamas palauttaa/vaihtaa toiseen. Sehän on täyttä puppua. Tuosta oltaisiin takuulla kiinnostuneita Kuluttajavirastossakin.






Pyrres

Nyt kun hyvin palvellut CPI Formula -09 on lähtenyt jatkamaan taivaltaan (käsittääkseni jopa mahdollinen ostaja tuli suoraan katsoman sitä siinä kun itse lähdin mönkkärin selässä poies paikalta) niin pakko todeta että CPI:n takuuhuollot toimivat mainiosti. Ja Ricars Oy teki tehtävänsä enemmän kuin hyvällä asenteella ja nopeasti. Vissiin kahdesti jouduin jättämään yön yli johtuen omista aikatauluista tai siitä että oli jotain aikaa vievempää. Mutta yleensä korjaukset odottaessa kunhan vain sopi monelta tulee. Ainoa hankala oli Moposportin asenne ja sitä vastaan sai välillä taistella mutta pääasiassa voittajana selvittiin. Osien saatavuuskaan ei ollut ongelma, jos jotain osaa ei ollut niin se ostettiin muualta samanlainen tai parempi/tehtiin itse samanlainen tai parempi. Esimerkkinä bensaletkut jotka tulivat 4000km huollossa vaihtoon, eivät vakioletkut kelvanneet vaan korjaaja käväisi Hiflexistä uudet bensaletkut. Toivoa sopii että huollot jatkuvat samalla tavalla tuon mönkijän kanssa kun CPI sekin. Ongelmana vain ettei mahdu tuonne Ricarsin huoltotiloihin kun ovi on liian kapea  ;D
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

pekpel

#78
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 11.06.10 - klo:01:22
Bella pääsee kans lääkäriin, kytkin alkoi pitää ikävää kitisevää ääntä.
Kävin myyjällä vantaan motor powerilla ja sain heti lähetteen tohtoriin.
Menen kauniin kanssa maanantaina katsomaan mitä löytyy..
Pesivät ja hioivat vaan kytkimen pinnat ja vielä toistaiseksi pelittää.

Oli kytkimen kellossa kitkapinnassa vähän hienoja poikittaisia halkeamia ja jopa pieni pala puuttui, kuin olisi jokin kromi tai jokin muu pinnoite halkeillut, eihän näissä sellaisia pitäisi olla?
Vastaavia jälkiä olen nähnyt kromatuissa pytyissä, loppuun ajetuissa, nyt vähän ihmetyttää.

Eikä ollut kytkinpalat yhtään lasittuneet, olivat huokoisemman näköisiä kuin edellisessä skopassa.
Taitaa olla selkeä parannus tuon palojen kitkamateriaalien muutos.

Vähän hihitti huoltokaverin suora ilmoitus että kitinät kuuluvat kiinaskopaan, ei edes kuullut niitä kun tuli 10 min. myöhässä ja harjoittelija oli jo pamauttanut varin auki.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

#79
No jo on taas ***ja***, FrozenCorpse osaisi laittaa pari sopivampaa laatusanaa tähän..

Kytkin kitisee taas, nyt laitan myyjän soittamaan sille huoltokaverille ennen hoitoon menoa.
Ja takavari takertelee, ei vaihda kuumana kierroksia alas ylämäessä, kylmänä kyllä.
On kiva ajaa ylämäkeen kun välitykset ei vaihdu.

Taidanpa sanoa huollon hemmolle että kitinä kiinaskopissa kuuluu kuskista, kun ei huolto saa oikeita vikoja pois...keleen tumpula.

Edittiä:
No tänään kävin rutisemassa myyjälle:
Tulos kytkin menee takuuseen, huolto tilasi osat koeajon jälkeen ja pikapuhelulla takuupäällikölle ja kun osat tulee alkuviikosta niin sovitaan päivä kun vaihtavat.
Että näin täällä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

LainaaMoposportilla on  homma hanskassa ja jälleenmyyntiverkostona moottoripyöräliikkeet, joista voi kysyä osia ja huoltoa tarvittaessa.
Kyseinen puoti on mielestäni sairaan kallis mesta, esim. kinuskiin vakio variaattori maksaa tasan kaksi kertaa sen millä sitä saa esim. virijavarasta, jne!!
Ollut vuodesta 1997 alkaen 28 skootteria.

solifermopo

#81
Tänään hajos sitten etulokasuojan kiinnitysmuovi jarrulevyn puolelta. Eli se osa missä etulokasuoja on kiinni kolmella ruuvilla.
Kilometrejä on vasta 290 km mittarissa joten saa nähdä miten 2 vuoden takuu toimii.

LISÄYS: Lähetin takuuhuoltoon sähköpostin joka ei ilmeisesti tullut perille koska tuli joku virhe-sähköposti takaisin tänään ilalla joten tein oman viritelmän lokasuojaan joka on kestävämpi ratkaisu kuin alkuperäinen.

EDIT: Tähän ketjuun vain takuuhuoltojen toimivuudesta.
Samppa / ylläpito
HELKAMA SC1

pekpel

#82
Eipä ole mitään kuulunut huollosta tai osista, vaikka lupasivat soitella.
Piru kun ei olisi juuri nyt aikaa mennä paikanpäälle kyselemään kuulumisisa, mutta pakko se on, kun alkaa kytkin tekemään tepposiaan oikein kunnolla.
Vikisee, tärisee, vonkuu ja valittaa, kohta varmaan rikkoo remmin, risa kytkimen paska. >:(
Ens viikolla meen käymään siellä huoltofirmassa mikä on mp-powershop Vantaalla Tikkurilassa. Ja skopanhan ostin motorpowerista vantaalta.

Asian vierestä: skopa ostettu 4.5.2010 annettu kasa käteistä ja osa maksettu aktiivirahalla, myyjä ei ole lunastanut rahaa pankista vieläkään, vaikka siitä on jo viisi kertaa huomautettu, myös kirjallisesti, sekä pankki on pyynnöstäni kysellyt miksi raha ei niille kelpaa.
Pohdiskelin tuossa, koskahan menee vanhaksi ja jää fyrkat omaan taskuun...
Oisi skopa kerrankin kunnon alennuksella.

EDIT: 7.10.2010

Taas vähän lisää juttua Motor Powerista, se Vantaan putiikki siinä IKH:n myymälän vieressä.
Kävin siellä kiukkuamassa takuuhuollosta ja kaivoi kaveri osan tiskille, sanoi että toimittaa sen huoltofirmaan josta otettaisiin yhteyttä vaihdon ajankohdasta.

Yllätys, yllätys, ei mitään kuulu mistään.
Pari viikkoa meni ja soitteli myyjä ja sanoi että aktiiviraha osaan joutui tekemän uudet kupongit ja kyseli jos allekirjoitusta saisi, minä taas kysymään että mitenkäs se takuu huolto, lupasi soitella heti takaisin kun saa asian selväksi.
Yllätys, yllätys, ei mitään kuulu mistään.
Kohta mennyt viikko viimeisistä jutuista, soitettiin kaikki Motor Powerin puhelimet kuumiksi, yhdestä numerosta vastasi joku tyyppi toiselta puolen suomea ja ihmetteli kovasti tätä touhua, sanoi että tiedottaa itseään isoa pomoa joka ottaa yhteyttä välittömästi, tästäkin puhelusta on jo kolme arkipäivää kulunut.

Taidan kanittaa sitä aktiivirahan uuden kupongin allekirjoitusta kunnes takuujuttu selviää ja taidanpa vielä vaatia korvauksia tuosta hiton sähläämisestä.
Kohtahan mun puolen vuoden takuukin loppuu, alkaa kohta hermo lämpeämään.
Himputti
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Täytynee perustaa Skootterini.com rinki, joka soittelee ao. liikkeeseen keskitetysti hoitamattomista asioista "kaverin puolesta".

On valitettavaa, että asiakaspalvelu voi olla noin kehnoa melko monessakin liikkeessä ja varsinkin tällä toimialalla. Mielestäni pahin ongelma on aina tuo informaation puute (luvataan, mutta mitään ei kuulu). Soittaisivat edes viikoittain ja valittelisivat, että "kestää".  ::)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

se logistiikka,,logistiikka ja sen hallinta. tavara keskitetään johonkin keskusvarastoon ja maahantuojalla on vain ns kulutusosien varasto, pyydät harvinaisempaa osaa niin ei ole kuin keskusvarastolla. Joka sijaitsee sanotaan vaikka belgiassa. no tavaraa ei ole sielläkään joten tehtaalta odotetaan osaa. Joka tulee "joskus".. Kyllä esim europpalaisen skootterin osatoimitus pelaa,esim jammun toimitukset. Aina on osa tullut samalla viikolla tai seuraavalla, harvinaisempikin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pekpel

#85
Lähetin motorpowerin toimitusjohtajalle ja markkinointipäällikölle ja sinne vantaan putiikkiin vienoista savua nousevan sähköpostin eilen.

Eipä ole kuulunut mitään vastausta.

Taidan maanantaina aloittaa kuluttajasuojaviraston kanssa pientä viestienvaihtoa, saavatpa tilastoihin merkinnän, eihän ne paljon muuta voi tehdä kuin suositella.

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 08.10.10 - klo:11:51
Täytynee perustaa Skootterini.com rinki, joka soittelee ao. liikkeeseen keskitetysti hoitamattomista asioista "kaverin puolesta".

Asia olisi ihan hieno juttu, pikku painostus, mutta ensin pitää olla kaikki faktat pöydässä.

Itsellä olisi melkoisen korkea kynnys lähteä mukaan.
Vaatii aika raskasta dokumentointia jota voisi alkaa soittelemaan, saatikka pyytämään että itseni puolesta tehtäisiin moista panostusta foorumilaisilta.

Itsellä on seuraavat dokumentit:
Lasku ja kuitti
Sähköpostit mitä olen lähetänyt, ei niihin ole vastauksia tullut.
Puhelimen lokitiedot ilman nauhoitettuja puheluita
Siinä kaikki. Aika köyhää on todistepuolella.

Myyjän lupaukset takuuhuollosta on vain suusanallisia ja niiden perusteella en lähtisi mitään soittorinkiä edes suunnittelemaan.

Ihanteellista olisi jos kaikki puheet ja lupaukset saisi paperilla, ne pitäisi muistaa vaatia aina.
Ja nauhoittaa ne puhelut asian tiimoilta, yksityishenkilö kun saa nauhoittaa omat puhelunsa ihan laillisesti, jos vielä sen sanoo puhelun aikana on vielä parempi.

Parasta on se että kaikki käyttävät omia aivojaan ja ilmoittavat juuri näistä ikävistä tapauksista, yhden murhe joka tulee tietoon, voi säästää muut samoilta harmeilta, sehän on tämän foorumisäikeen tärkein tarkoitus.
Ja vastaavasti toisinpäin, jos jossain on toimiva palvelu, sekin ansaitsee ehdottomasti tulla mainituksi.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Ihan heittona laitoin.  ;)

Puheet voi pyytää myyjältä myös kirjallisena, jolloin saat dokumentoitua. Mielestäni se on järkevää ainakin tilanteessa, jossa suulliset sopimukset eivät näytä toimivan. Esimerkiksi omassa työssäni laatujärjestelmä edellyttää tietyissä asioissa sähköpostikirjeenvaihtoa juurikin dokumentoinnin kannalta. Ei jää sitten jossittelua. Tätä voi pyytää kyllä myös kuluttajakaupassa. Myyjä varmasti panee hanttiin, mutta silloin kannattanee viitata jo tehtyjen suullisten sopimusten toimimattomuuteen ja niistä aiheutuneeseen harmiin tai jopa kustannuksiin (kun joutuu soittelemaan tai ravaamaan liikkeessä). Samalla siihen voi pohtia jonkun sanktion, vaikkapa hinnanalennus tai jotain muuta. Konsensukseen varmasti kannattaa pyrkiä, niin on molemmin puolin helpompaa. Jos toinen on polttanut päreensä perusteellisesti, keskustellaan usein oikeusteitse.

Luulen myös, että tälläkin foorumilla myyjä- / korjaamoliikkeen negatiivisen palautteen lukee melko moni, joten tuskinpa on yhdenkään toimijan intressissä päätyä foorumille negatiivisella palautteellaan. Tietysti tällä foorumilla on usein ainoastaan kuluttajan näkemys asiasta, ei puolueettoman tahon.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Ammattimainen toiminta velvoittaa tiettyyn palvelutasoon jo siksi että kilpailu voi sen vaatia ja jos se ei niin hyvät tavat. Tilanteessa jossa ammatinharjoittaja on hallitsevassa asemassa markkinoilla ja asiakaskunta orjuutettu takuuhuoltosopimuksilla, on riskinä piittaamaton ja yliolkainen toimintatapa. Tälläisiä tapauksia vastaan foorumit ovat toimiva keino, maahantuojan saadessa epäsuorasti negatiivista mainosta merkille ja se alkaa vaatia parantamaan tapoja tai lopettaa asioinnin liikkeen kanssa. Asia saa painoarvoa vain kun asiakasvalituksia on useita tai toiminta todistettavasti törkeää yhdessäkin tapauksessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

#88
Tänään pirahti puhelin ja skopan myyjä ilmoitti että osa on nyt huollossa, eikun sinne vaan skopan kanssa. Ei anteeksipyyntöjä eikä mitään, ainoastaan selitystä että on kiire ja asiat tuppaavat unohtumaan.

Toimitusjohtaja lähetti myös sähköpostia jossa luki suunnilleen näin "Myyjä hoitaa asiaa.  Ellei tänään tai huomenna tapahdu asian kanssa mitään, ota yhteyttä minuun"
Oli TJ vissiin jutellut myyjän kanssa pikkuisen.

Näin se näköjään on, että asiat ei hoidu ilman pikkuista perseelle potkimista.

Hauskinta on että lähden piipahtamaan saksassa parin viikon mutkan ja saavat odotella rahojaan vielä senkin aikaa että tulen takaisin.

EDIT: 13.11.2010

Nyt on vihdoin skopa kunnossa.

Harvinaisen tahmeaa oli tuon takuun kanssa, olkaa siis tarkkana sen Vantaan Motor Powerin kanssa.
Ei saa antaa yhtään mahdollisuutta lipsua, vaan vaatia selkeät päivämäärät milloin asia pitää olla hoidettuna, mieluiten vielä paperilla.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jupstejuho

1. Skootteri: Baotian BT49QT-7, vm 2006. Vikana skootterin huono kulku, ja lisäksi tilattiin lukkosarja ja parit muut osat asennettavaksi. Talvirenkaat myös.
2. Takuuaika mennyt ajat sitten joten takuulla ei ole tekemistä tämän kanssa.
3. Huoltoon pääsemistä ei tarvinnut kauan odottaa ja seuraavana päivänä oli valmis ensimmäisellä huoltokerralla. Tuli kuntoon! Vika löytyi nopeasti (kaasarin kalvo). Ja huolto oli suht. edullinen.
4. Kari E.O Heinonen, Krouvintie 4, 90400 Oulu.

Hommahan meni siis niin, että skootteri tuntui alunperin olevan kunnossa mutta edellinen omistaja oli huonosti huoltanut joten löytyi lisää vikoja. Pari kertaa kun käytettiin uusien vikojen (mm. parin minuutin jälkeen hyytyminen, kaasuvaijerin huono kunto ja todella huono kylmäkäynnistyvyys) vuoksi, niin teki työn ihan ilmaiseksi edellisen huoltokerran piikkiin (uusia osia lukuunottamatta). Hyytymisongelman ilmettyä sääti venttiilitkin ihan ilmaiseksi. Joten erittäin tyytyväinen olen tähän huoltoon. On JM Racingin sivujen mukaan valtuutettu huolto. Jos on ruuhkaa, voi joutua odottamaan pidempään kuin päivän, ennen kuin skootteri korjataan. Mutta useimmiten saapi seuraavana päivänä jo korjatun menopelin hakea :). Ja hyvä, ystävällinen palvelu myös.