Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kulutus, kulku ja kustannukset (kaikki merkit)

Aloittaja Partanen, 18.07.07 - klo:14:12

« edellinen - seuraava »

Coastside

Onkohan kukaan muuntanut Kinuskia ruiskukoneeksi? Moottorin perusrakennehan on sama.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Siirsin tänään neulan alimmaisesta keskimmäiseen loveen (3 lovinen neula) ja kiihtyvyys ja vauhti eivät kärsineet yhtään. Saas nähdä miten vaikuttaa kulutukseen. Menen tänään vielä tankkaamaan ja seuraavalla tankkauksella sitten näkee.

Coastside

Neulan asennolle voi hakea niinkin osakaasun seosta  että kokeilee millä neulan asennolla se jolkuttaa parhaiten loivaan vastamäkeen 45 - 50 nopeudella. Siis alemmilla kierroksilla. Minulla se on keskilovessa ja jolkuttaa kuin tyhjää 47 nopeutta.

jalat

Phuuh tuli kovin kulutus koskaan. 3.2l/100km keskikulutus viime tankilla. Tsiisus.
Kieltämättä on ajettu hyvin katkonaista ajoa ja kahva pohjassa paljon.
Näköjään melkoinen vaikutus.

karkulainen

minä pääsen 2-2,5l/100km, riippuen ajotavasta. jokunen päivä sitten kävin kaverin kanssa ajelemassa n 90km lenkin ja bensaa meni 2l, ei kovinkaan juoppo.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Tähän mennessä pienin kulutuslaskelma: 1,9 L/100 km.
Ajotyyli normaali, normaalissa tiestössä.
Zonerilla ajettu 5500 km.

Tomba

Meillä ei ole paljoa mittailtu, kun ajetaan sillä pojan kanssa kumpikin :-\  Alkukesästä ajelin työmatkoja niin, ettei poika päässyt sekoittamaan laskelmiani. Silloin sain keskikulutukseksi n. 300 km:n matkalla 2.27l/100km. Eli aika vakio tuo kulutus näissä kinukeissa näyttää olevan ;)
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

karkulainen

Sattui koominen kulutustilanne. Ajelin rauhallisella tiellä yksin, kunnes taakse tuli autoja, autot painosti minua ohituskiellon takia, laitoin kaasun pohjaan ja mittari kiipesi 10 000RPM ja 75km/h lukemiin.
Kerkesin ajella vain hetken kunnes bensamiittariin tuli liikettä, puolessa minuutissa bensaa kului 1/5 tankkia mittarin mukaan. :D Noh ne on "melkein"- mittareita. ;D

purgiaali

Minun solin bensamittari näyttää täyttä vielä kun tankki on noin puolillaan, eli mittarin mittaskaala kertoo vain tankin loppupuoliskon.  8) 
Noh toimii ihan riittävän hyvin minulle.

karkulainen

Sama kuin purgaali:lla, mittari näyttää tankin loppupuoliskon.
Kyllä se on minullekkin riittänyt, aina tankkaan viimestään kun mittari näyttää että bensaa on enään 1/5 jäljellä.

Tuli tänään ajettua tankki lähes tyhjäksi, kävin tankkaamassa ja tankkiin sujahti 3,2l. Kun ottaa huomioon ne ~2dl mitä siellä jo oli ja sen ~1dl mitä sinne vielä olisi mahtunut, on tankin koko ~3,5l.

Tuli tuossa laskettua, jos kulutus on 2,5l/100km ja bensalla on hintaa 1,50e/l kilometrihinnaksi tulisi ~3,75cnt. Toisaalta matikan numero oli 5, joten paljoakaan ei voi odottaa. :D

Coastside

Kaavankin voi paljastaa:

(2,5 L/ 100 km : 100 km) * 1,43â,¬/ L = 0,036 â,¬/km

Zorro

Talviseisokin ajan tankissa on mulla pienkonebensaa. On mielenkiintoista havaita , kuinka se toimii skootterissa.

Samppa

Miksei toimisi? Hyvin toimii ainakin raivaussahassa, vaikka on käyttämättä noin 6kk..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Zorro

Siis verrattuna tavalliseen bensaan talvisäilytyksen aikana tankissa, tarkoitin. Uusi Narakun kaasarikin korkataan samoin keväällä. ;D Odotan siis positiivista yllätystä verrattuna aiempiin kevätheräämisiin.

openflow

Polttoaineiden oktaaniluvuista sen verran ,että yleensä oktaaniluvun kasvaessa energia sisältö pienee. Suurimilla oktaani luvuilla tarvitaan siis enemmän meno vettä.

esim metanoli oktaaniluku ~114 ,energia tiheys on puolet bensan lukemista.