Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

ckolli

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 07.09.11 - klo:16:37
Lainaus käyttäjältä: ramba - 07.09.11 - klo:08:34
jonka huomaa kyllä keuliessa.
Sanoisin että kauhean pitkiä keulintasessioita ei kannata harrastaa ainakaan aivan pystyssä. = Keuliessa öljy valuu tietysti öljytilassa sen alimpaan kohtaan eli takapyörän eteen ja öljypumppu sijainnistaan johtuen horii pelkkää ilmaa.

Ei nää skootterit ole mitään keulimista varten tehty.
Olen omin silmin nähnyt kun eräs poika skodulla keuli paikallisen s-marketin pihalla. Sanoin kaverilleni et kohta tapahtuu kun edellisen keulimisen jälkeen pamahti. Seuraava ja kas skodu piteni jonkun verran ja moottori nojas maahan. En viittiny mennä edes katsomaan kun tiesin mitä oli käynyt.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

pugt200

Pösön maahantuojan mekaanikko sanoi samaa Speedfightin etuiskarista. Mopo ei toki katkea mutta iskari saattaa tyhjentyä yhdellä iskulla kunnolla keuliessa. Normaalikäytössä sama putki voi kestää 10 vuotta.

leze223

Speedfaitin keula taitaa olla huonoin "kalliimpien" mopojen hintaluokassa. Myös vakioryyppy voi olla aikamoinen pommi.
Itse suosin kiinalaisia 2- ja 4 tahteja. Sen verran halvat osat.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

pugt200

Speedfightin keula ei ole sen huonompi kuin muidenkaan, jos mopoa käyttää siihen tarkoitukseen mihin se on tehty. Automaattiryyppykin alkaa yleensä oireilla n 10 vuoden iässä eli ei ole mikään oikea ongelma sekään.

Samppa

Kyllä keulat kestävät pääsääntöisesti erittäin hyvin normaaliajon. Automaattiryyppyjä näyttää hajoavan useammin, jos skootterilla ajetaan myös talvella.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

leze223

Noissa kaikissa on sama minarellin kopiokone moottorina. Kestävä moottori.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Peros

Olen miettinyt että kannattaisikohan ostaa Benelli 49x skootteri? Kuinkahan laadukkaita ovat?

tässä vähän lisää tietoa:

http://www.benelli.fi/web/page.aspx?refid=73

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.12.11 - klo:16:30
:o Miten benelli liittyy linkkiin ::)
Lainaa"Toin Benelli Pepe LX skootterin takuuhuoltoon liikkeeseenne 19 päivää sitten. Skootteri on EDELLEEN korjattavana siellä.
vilkkuvalo, viesti 47.

konenikkari

:o En vieläkään ymmärrä mitä yhteistä on merkillä benelli, ja jollain yksittäisellä korjaamolla >:(
http://en.wikipedia.org/wiki/Benelli_750_Sei
Onko tuokin paska mopo, koska joku takahikiän korjaamo on sitä korjannut.
Tosin ei kait valmistajaa benelli, enää ole olemassakaan.
Mutta merkkiä ei tosiaankaan voi arvostella jonkun yksittäisen korjaamon perusteella.
Eikä minkäänlaista arvoa voi tuossakaan tapauksessa antaa katkerille vuodatuksille,
kuulematta myös vastapuolta.

Coastside

Kas kun en jaksa kaivaa sitä ennakkokehua merkistä ennen hankintaa mutta tuota huoltosessiota voi pitää kokemuksena, eikä kyse ollu kuusipyttyisestä ajokista vaan moposkootterista jonka valmistaja on ostanut benelli logon oikeudet.

konenikkari

:) http://fi.wikipedia.org/wiki/Benelli  :)
Tuo selittänee, tärkeimmät  ::)
Itse en pitänyt  49x:n. 10" pyöristä, ovat varsinaisia kuoppatutkia  ;D
Todella hienoa on että tunnettujen merkkien varjolla (mm.solifer), myydään kuraa.
Riittää korjaamoille töitä.
Tosin sitä mitä ei koskaan ole kunnolla tehty, ei voi korjata, ainoastaan saattaa ennalleen,
tai valmistaa uudelleen. ???

Peros

nuihin saa valita että ottaako onroad vai offroad renkaat. offroadit on 10 tuumaisia ja onroadit 12 tuumaisia. en kyllä ymmärrä miten huollon töppäys vaikuttaa skoden laatuun?

Nuissakin on kuulemma se minarellin am6 kone tai ainakin kopio siitä.

Millainen maku sulle konenikkari jäi suuhun tuosta skootterista? onko siinä se am6 kone?

nykyäänhän se on kiinalaisfirman omistuksessa mutta silti ne tehdään vielä italiassa.