Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian Milan Sport

Aloittaja tero1969, 02.07.07 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

MORPA

En kyllä mitään tärypesuria alkanu kyhäämään. Pistin bensaan lillumaan koko kaasarin ja tein kumista sopivan osan neulan pidättimeks. Nyt Baotiani kulkee hurjaa nopeutta. Onnettomat jarrut tossa on, muistin asian kun koeajolla kelasin mittariin 55km/h ja olis menohaluja tuntunu viel olevan kinukilla :D Onkohan pinkki piuha katkennu tai jotain...

Nyt pitää alkaa noit jarruja kattelee, mun ikivanhassa Tunturi fillarissakin on paremmat pysäyttimet. Jos nyt ensiks jarrut auki ja kevyt hionta kitkapinnoille? Noi on siis oikeasti niin onnettomat ettei oikein voi uskoakkaan, mut kumpikaan jarru ei ns. pohjaa, eli kitkaa puuttuu.

Jos nyt jollakin on ollut samanlaisia ongelmia, niin vinkkejä vikapaikasta otetaan mielellään vastaan :)

Liikennesika.

-Zone-

Mun edellisessä oli uudesta saakka mielettömän surkea etujarru. Siitä irtosi onneksi ajossa toinen kiinnityspultti ja koko satula repeytyi irti. Lohkesi onneksi siltä satulan puolelta. Hommasin siihen toisen satulan ja ilmattuani nesteet ihmettelin että kyllä voi jarruilla olla eroa kuin yöllä ja päivällä. Ns. Stoppiet olisi nyt onnistunut. Aiemmin sai puristaa kahvasta hampaat irvessä ja renkaan lukkoon saaminen jäi haaveeksi.

Tässä nykyisessä mopossani on etujarru samanlainen hyvä, takajarrut taas ovat olleet molemmissa melko huonoja (rumpujarru) sillä sorallakin saa takapyörän lukkoon vain jos roikkuu koko painolla ohjaustangon etupuolella. Takajarru on siis enempi hidastin kuin pysäytin.

Tutkin tarkemmin sitä irti revennyttä satulaa ja se ainakin selvisi, että se ei puristanut levyyn kunnolla kuin männänpuoleisen palan siitä syystä että satulan liukutapit oli aavistuksen väärät eikä satula liikkunut kunnolla. Jos palat takertelee satulassa, sekin vaikuttaa melkoisesti jarrutehoon. Kaverin skootterissa on ollut tätä ongelmaa.

Coastside

Omissa on selvinnyt että kiinassa voi noinkin selvän asian ryssiä. Ekassa oli pitävä jarru mutta palojen vaihto oli miltei mahdotonta koska ne ei pysyneet koloissaan. Täytyi tehdä kiila joka piti ne asennuksen ajan. Palat laahasi miltei aina. Toisessa eka jarru toimi uusilla paloilla kunnes paloihin kului urat kun se ei mätsännyt levyn kanssa. Sain toisen jarrun jossa on jonkinmoinen pito. Jarrun ilmaus vaati kahvan irroituksen, muuten ei liikkunut neste mistään suunnasta. Takajarruissa on ilmennyt kaksi vikaa: väljä akseli keräsi kuraa joka jumitti akselin ja talvella pesu saa takapyörän jäätymään jumiin. sen vaijerin pään suojaksi oivalsin käyttää kutistesukkaa ja vaseliinia ettei se ruostu. Jos käyttää hyvin nopeasti kuluvaa etujarrua paljon, on ajorytmin tarkistuksen paikka
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Omasta takajarrusta tuli aika hyvä, siis lähtökohtiin nähden, kun ohuesta kaljatölkkipellistä tein shimmin kiinteälle akselille. Puoliväkisin rengas nitkutellen paikallee ja vähän ajoa.Ei tarvi täysillä puristaa, et asfaltilla lukkoon saa.
On tuo n. 2000km ainakin viel toiminu..

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 13.06.15 - klo:08:17
Omasta takajarrusta tuli aika hyvä, siis lähtökohtiin nähden, kun ohuesta kaljatölkkipellistä tein shimmin kiinteälle akselille. Puoliväkisin rengas nitkutellen paikallee ja vähän ajoa.Ei tarvi täysillä puristaa, et asfaltilla lukkoon saa.
On tuo n. 2000km ainakin viel toiminu..
Nerokasta! Pitääpä itsekin kokeilla.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

jwalk

Niin, lisäämpä vielä että siihen rumpuunhan on kulunut olake ja se kantsii hioa pois. Helpottaa renkaan laittoa.
Omalla vastuulla sitten! Tuo oli mulla vaan kokeilu, mut jäi käyttöön.  ;)
Se levittäjän akseli kannattaa tosiaan ottaa irti ja pyyhkästä ruosteet pois. Itse rasvasin sen perusvaseliinilla ja hyvin on wörkkinyt

MORPA

Säätelin Baosatiaisen tyhjäkäyntiä ja seoksia tänään, ja kun tyhjäkäynnin sääti niin pieneksi että juuri ja juuri kävi niin laitos alko kilkattaa vallan mahottomasti. Kuulu mun mielestä sieltä pakoputkessa olevasta mötikästä, eli egr venttiilikö siellä alkaa kilkattamaan? Onko muilla vastaavia kokemuksia? :o
Liikennesika.

Coastside

Se putken venttiili rallattaa kun letkuun tulee vuoto sen päässä ja papattaa kun vuoto on putsarin päässä letkua.

-Zone-

Se koko egr on muutoinkin ihan turha siinä. Ei siitä hirveästi haittaa ole, mutta big bore satsien kanssa se kannattaa heivata mäkeen. Se egr:n yhdysputki nimittäin ulottuu melkein puoleen väliin sinne pakoputkeen sisälle, joten siinä on putkessa melko ahdas kohta. Tuossa taas tuo mun pakoputkiteurastus: http://www.mediafire.com/view/gcd61nizqx716n6/Kirurgiaa_Baotianin_pakoputkelle.pdf

Coastside

Isolle pytylle sopii villavaimenettu joissa on avara käyrä ja paino sekä melu on kohtuullisia. Vakioputken vastuksia ei kannata käyttää.

jwalk

Tommosen mie tilasin:
http://www.ebay.com/itm/KR-Auspuff-Schalldampfer-4T-GY6-139-QMB-Exhaust-Silencer-/151167035949?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item233241ea2d
Ihan hyvä hintasekseen, paitti melu tommosenaan mun korvaan sietämätön. Tein koemielessä 19/16mm, pitkästä tulppa-avaimesta, vaimenninvillasta, rautalangasta supistuksen ulostuloreikään ja tuli hyvä  :)
Enkä ole vieläkään saanut tehtyä lopullista versiota, kiinni siis viritelmä edelleen

MORPA

Vakio-osilla mennään toistaiseksi ;)

En mitään mölyputkea kyl ala laittaa, vihaan kovaa ääntä pitäviä mopoja. Ne herättää murhanhimoisia ajatuksia mulla, muuten saa mopedit kulkee mun puolesta missä vaan :)
Liikennesika.

MORPA

Onkohan tuossa baobaossa vapaakytkin kun ei minkäänlaista moottorijarrutusta ole havaittavissa? Onko se ihan alkuperäinen varuste vai onko sen joku sinne itse asennellut? BT50QT-9 on tuo otus tyypiltään... Edellinen omistaja ei siis saanut tuota toimimaan kun kaasuttimessa oli "irto-osia" eli luisti ja neula josta puuttui sokka ;D Vaikuttaa aika hurjalta jos tuolla osaamisella olisi vapaakytkin jälkiasennettu :o

Kierroksia tuo ottaa niin paljon että aivan hirvittää, Kymco ei kierrä läheskään niin paljoa, ja käyntiäänikin on Baobaossa paljon nätimpi, paitsi kaasua antaessa imuäänet on melko hallitsevat, en tiedä onko ilmanotossa jotain poikkeavaa.

Olis muuten kiva saada selville tuon vuosimalli, varmaankin niissä on eroavaisuuksia, eli sitä voisi saada haarukoitua foorumin asiantuntevalla avustuksella. Ja olisihan noiden eri vuosienmallien eroavaisuuksien tiedoista varmaan muillekkin hyötyä ;)
Liikennesika.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 02.07.15 - klo:04:08
Ja olisihan noiden eri vuosienmallien eroavaisuuksien tiedoista varmaan muillekkin hyötyä ;)
Mulla oli 2 tismalleen samaa ja saman vuosimallin kiinanpeliä ja eroja oli siltikin. Kiinalaisten stantardi on sitä. (ainakin: bensahana eri kierteellä, erilaiset vanteet, etuteleskoopit erilaiset, eri mittarinpyörittimet ja nopeusmittarin vaijerit, cdi eri, johtosarja eri, takakatteet ei sopineet ristiin vaikka näytti samalta muutoin)

E: Tässä on yksi esimerkki omituisuuksista jota on itselle tullut vastaan.

Etuvanteet näyttää äkkiä katsoen samoilta, mutta ne on toistensa peilikuvia. Vasemmanpuoleinen on navan kohdalta leveämpi, eikä ne sovi suoraan ristiin ja nopeusmittarin pyöritin näissäkin on eri (ovat kuissa paikallaan). Nämä vanteet ei silti ole keskenään ne mitkä tuossa yllä mainitsin, vaan mulla on vielä 2't näistäkin poikkeavat vanteet.

Coastside

Lisätään vannesoppaan vielä ulkoisesti samanlaiset mutta halkaisijoiltaan 5 mm eri kokoiset. Ero ratkaisee saako schwalben talvirenkaan tappelematta päälle.