Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mistä 20 mm imukaula?

Aloittaja Kari69, 22.08.26 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

Kari69

Minulla on Agilityssä 20 mm kaasutin ja isovenakansi. Siinäkin imu-aukko taitaa olla 20 mm.
On siis tarve 20 mm imukaulalle. En ole löytänyt mistään. Tiivisteen olen jo ostanut, sen bakeliittisen + paperisen. Mistä saisin vielä 20 mm imukaulan?

Xorron

Monilta myyjiltä löytyy Imukaula GY6 125 (24mm) Käykö se?

"Pulttijako 44 mm. Kaasuttimen kiinnitys 32mm."

moponosat24.fi myy myös pitkää mallia 125 koneeseen.

Kari69

Se tuskin käy. Siinä olisi 4 mm pykälä imukaulan alku- ja loppupäässä. Kaasun virtaus menisi pyörteilyksi ja se sekoittaisi koko käynnin.

Xorron

4mm ero tarkoittaa 2mm reunusta siellä ympärillä, se on aika vähän. Tuosta pitkästä mallista lukee että siinä on kanteen tuleva reikä 22,7mm eli ei sekään ihan 24mm ole minä sitä myydään.

Se porras ei tosin sotke niin paljon virtauksia kuin voisi olettaa. Isoventtiilikansissakin se venan ja seetin väliin jäävä rako on melko mitätön sillä virinokissakin nostot on maltillisia. Sieltä välistä sen kaiken seoksen on kuitenkin mentävä ja se onkin sen kannen tulppa ja syy että virtauspenkissä mittaillessakaan ei hirmuvirtauksia noihin saa teki kanaville mitä muotoja vain.

Vaikka portaasta ei hirveesti haittaa ole niin ei tietty hyötyäkään. Bakeliittia hiomalla saa hiukan pahinta porrasta tasoiteltua. Venttiilin ollessa kiinni kanavaa voi suurentaa jos mahtuu vaan jyrsimään. Näin olen kerran tehnyt.

Lastut katoo imurin syövereihin kun imuroi jyrsiessä jos vielä lopuksi teippaa imuriin ohuen letkun niin ylettyy imuroimaan sieltä venttiilin lautasen vierestäkin. Vähän riskipeli tietty mutta ihan sain itse onnistuun eikä endoskoopilla lopuksi tutkiessa lastuja näkynyt yhtään.