Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

peugeot c-tech variaattorin koppa

Aloittaja fight60, 03.06.17 - klo:10:45

« edellinen - seuraava »

fight60

Hei! En pääse tohon kauppasivulle, joten kysyn täältä olisko jollain ylimääräistä variaattorin koppaa c-techiin, on entisestä alkanut maalit lähtee? Espoon seudulta vaikka.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: fight60 - 03.06.17 - klo:10:45
Hei! En pääse tohon kauppasivulle, joten kysyn täältä olisko jollain ylimääräistä variaattorin koppaa c-techiin, on entisestä alkanut maalit lähtee? Espoon seudulta vaikka.

Uusi liennee kallis ja käytetyssä helposti samaa vaivaa, irroita koppa ja vie se lasikuula tai sooda puhallukseen ja maalaukseen,
saat ehkä samalla mieleisesi ja persoonallisen kopan.  ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

fight60

Juu se olis yks vaihtoehto, on vaan kallista. On jotain aineita missä entinen maali lähtis, kun pari päivää liottas, täytyy kattoo, maalii on lähteny vaan takaosasta vähä ja töpöttelin siihen pensselillä maalii puhdistuksen jälkeen, jälki kohtalainen.

Coastside

Koppa on helppo sandiksilla vioa sileäksi ja maalata itse. Eri karkeuksilla niin että lopulta hiomajälki katoaa. Useita maalikerroksia valumista varoen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.06.17 - klo:11:38
Koppa on helppo sandiksilla vioa sileäksi ja maalata itse. Eri karkeuksilla niin että lopulta hiomajälki katoaa. Useita maalikerroksia valumista varoen.

Kun alumiinin oksidoituminen on edennyt siellä maalipinnan alla,
ei hyvää tule jos ei uudelleen aloita täysin puhtaalta pinnalta,
ja asiaatunteva maalari tietää, mitkä pohjat vaatii aluseos.
175€ maksaa uusi koppa EP:llä
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

fight60

Coastside

http://www.overclockers.com/how-to-paint-steel-aluminum-plastic-and-acrylic/

Löytyi ohjetta pinnoitaa. Englanniksi etch primer on usein mainittu.

https://m.youtube.com/watch?v=2oIoVlet9Q4

Esimerkkiä etch primerista. Jotkut käyttää etikkaa liottaen 7 minsaa ja huuhtoen pois. Kokeilen sitä itse. Tuntuu se tarttuvan paremmin vannemaali. Maalasin foliota jota puoliksi liotin etikassa. Raapaisu irroitti liottamattomasta puolesta muttei liotetusta samalla vedolla. Alumiini on puhdistettava erittäin hyvin rasvasta ennen etikkaa. Hieman karkea pinta ottaa mekaanisesti kiinni maaliin myös tuon lisäksi. Kannattaa kokeilla folioon eri liotusaikoja millä tarttuu hyvin. Tuo 7 minsaa tuntui lyhyeltä.

Jos haluaa todella lujaa maalia niin epoksimaalilla sen tekee. Se tarttuu lujasti ja on päälle maalattavissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Kosmeettinen haitta se vaan on ;D kerran kotelo muuten on ehjä.