Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Daelim viritys

Aloittaja Msiikila, 07.04.17 - klo:16:47

« edellinen - seuraava »

joni_k

lukekoot kukkahattutädit ei kirjoittamisen tasolla ole laitonta mopojen tai muidenkaan härveleiden virittäminen.. ;D sitten jos aletaan huumeita kauppaamaan taikka atomipommin rakentelu ohjeita voi olla että alkaa olemaan siinä rajoilla, tai jos joukkomurhaa on suunnittelemassa.

mutta itse asiaan niin isompaa pannua kiinni ja kovaa ajoa..  ;D

Msiikila

Mistäs tuohon mahtaisi löytää isomman pytyn?

joni_k

etit jostain moottorin kyljestä moottorin tyyppimerkki mallin niin osais alkaa ettiä pannusarjaa.ilmeisesti kiinalaisten tekemä morinin kopio?

pera8x

en jaksa perin juurin alkaa neuvomaan, kuinka sitä mopoa viritetään. yksiselitteisesti voin vain todeta, että samalla tavalla, kun kaikkia muitakin polttomoottoreita. skootterini.com, tai vaikka google osaa kyllä kertoa kuinka moottoria viritetään, jos vain löytää oikeat hakusanat. tai jos ei netistä halua tietoa, niin sitten vaikka kirjastosta hakemaan kirjaa. tiittasen kirjaa, tai jotain muuta. kyllä moottoreita on viritelty jo iät ja ajat, ei se mitään salatiedettä ole. no, pikkunen neuvo nyt vielä ihan selkokielelläkin, eli samalla tavalla, kun kaikkia muitakin. isompaa pyttyä ja kaasaria ja niin eespäin.

mitä itse virittämiseen tulee, niin eihän se ole kait edes laissa kielletty mopojenkaan osalta? sitä on vain rajotettu sen verta, että nopeus ei saa kasvaa yli 45km/h ja iskutilavuudelle on annettu maksimit 49cc. tehon nousua ei ymmärtääksen ole määritelty, tai rajattu mitenkään. samaten kiihtyvyys saa olla vaikka raketin lailla.

jos haluat moposi kulkemaan yli 45km/h, niin sitten joudut tekeen jotain laittomuuksia. mutta itse virittäminen ei ole laitonta. kakstahtarin ollessa kyseessä sanoisin, että helpoiten saat lisää potkua mopoosi tekemällä, tai ostamalla kunnollisen pakoputken. se on yksittäinen suurin vaikuttaja 2 tahtisen menohaluihin. vaikka olisi kuinka hyvät kaikki muut viritykset ja osat, mutta pakari ei toimi, niin ei löydy tehoa. tälläin tiivistettynä voisi havainnollisesti sanoa, että se toimii lähes ahtimen tavoin 2 tahtisessa. enempää en jaksa perusasioita jaaritella. kattele muista ketjuista, mitä siellä sanotaan virittelyistä, niin kyllä se asia sieltä aukeaa.

niin, zone kyseli mitä on virittäminen. samoilla linjoilla hänen kanssaan. kyllä se on sitä, kun itse tekee ja virittää, eikä vain osta ja ruuvvaa valmiita palikoita paikoilleen. ;) toki monet osat on sellasia, että ainakin valmis aihio on helpompi ostaa ja siitä sitten parannella, kun alkaa tyhjästä valmistamaan. ja siltikin monet osat on sellasia, että on hyvä tyytyä valmiiseen osaan. esim. kampiakseli, vaikka se niinkin yksinkertanen osa on, niin aika hankala alkaa kenenkään sellasta tekemään kotitallissa. tai vaikka laakerit, niihin pätee sama homma. riippuu tietenkin tekijästä ja työkalu/konevalikoimasta/osaamisesta yms. ei mun vehkeillä ainakaan mitään parempaa kampiakselia, tai minkään sortin vierintä laakeria saa aikaseks, kun mitä kaupasta saa valmiina. mulle virittäminen on henk. koht. enemmänkin harrastelua, kokemuksiena hakemista ja oppimista. varsinkin jos vertalukohteena on se, että ostetaan kaupasta osat, pultataan kiinni ja jee, mopo kulkee nyt sataa. jos haluan ajaa kovaa, ajan autolla, tai isolla mopolla. toki ymmärrän senkin, että ärsyttää ajella neljää kymppiä ja jotain pitäis tehdä, että pääsisi edes vähän kovempaa. siihen käy tollanen osta osat ja pulttaa kiinni systeemi. vaimon mopolle tein juurikin niin. se käy ja kukkuu, eikä tartte oppia yhtään mitään mistään konerikoista eikä ole tarkotuskaan. se on tarkotus liikkua vähän reippaammin, kun sen 40 mitä tollanen 50cc kiinalainen 4 tahtimopo kulkee. vai paljonko ne vakiona kulkee..? ;D

joni_k

viritys nimike koskee niin montaa asiaa..mopon viritys ja muunlaiset viritykset/viritelmät on asiat erikseen..  ;D

Msiikila

Asiaa selvitelty sen verran että täytyy ostaa uusi etuvari. Eli täälläkin jo tuli oikea vastaus josain välissä. Variaattori on rakennettu eri muotoon joka rajoittaa sen toimintaa.