Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ilmanputsari?

Aloittaja vanadoo, 30.09.15 - klo:21:46

« edellinen - seuraava »

vanadoo

No niinhän se näyttää olevan kun ottaa silmän käteen ja katsoo.
Edessä 13 takana 12 kuten kerroitkin.
Täytyy toi perä laittaa tilaukseen ja katsoa kuinka skootterin käytös muuttuu.

konenikkari

Toinen vaihtoehto on seuraavassa renkaanvaihdossa,
valita takanakki jonka myötä myös kokonaisvälitys vaihtuu.
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=140-60r14-120-80r14
Tuolla laskurilla voi tarkastella eri vaihtoehtoja.
En tiedä mikä sinne mahtuu, ja onko yleensäkään saatavilla.
Itse vaihdoin eturenkaan jotta nopeusviisari valehtelisi vähemmän,
ja jotta hyrrävoimat lisääntyis.
Samalla taisin saada renkaan joka kestää pappalta pojanpojalle  ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

vanadoo

Täältähän saa ihan solkenaan huippuideoita :)
Takarengas kaipaisi kyllä uusimista ja siinähän löisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Kiitos konenikkari.
Täytyy perehtyä tuohon laskuriin ja renkaan vaatimaan tilaan tarkemmin.

jwalk

Juu, saahan toki noinkin välityksiä muutettua. Eli jos vaikka 120/70 kumin vaihtaa 140 leveeseen, sulla on silloin 5,9% pidemmät välitykset. Saattaapi olla, ettei lniin leveetä kannata. Hankaa iskariin.
130/80 tarjoaa jo 8,5%.
Pitää myös muistaa,ettei mopossa vetävää pyörää saisi lain mukaan vaihtaa kehältään isommaksi.. Kiteytyykö konstat siihen varsinkaan vanhemman mopoilijan kohdalla? Tuskin.
Itsellänikin pykälää leveämpi, kuin rekisteriotteessa, eikä ole huomauteltu vaikka pysäyteltykin on.
Jos pelkästään takapyörää vaihtaa reilusti isommaksi, niin myös ohjauskulmat muuttuu. Ts. tulee vähän vikurammaksi ajaa. Pienillä koon muutoksilla ei juurikaan merkitystä

konenikkari

Minä siis vaihdoin 130/60 renkaan 110/90 renkaaksi, kestää ajaa, pienemmillä paineilla.
Samalla nopeusluokka kasvoi mopoani vastaavaksi, ::) eli normi ajossa joudun tolla kait ajamaan, "täältä ikuisuuteen"  ;D
Ja totta tuo alustan asennon muutos, mulla isomman etusen myötä muuttui parempaan suuntaan,
keulakulma loiveni, entisestään.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

Oukkei! minun mielestäni mopoon turhaan laitetaan leveitä renkaita, varsinkin eteen,,mitä hyötyä niistä oikein on, muutakuin ulkonäköseikka joillekin?
Vierintävastus kasvaa, silläkin on merkitystä mopon tehoilla.
Mulla on edessä 100/80, mikä tuntuu optimaaliselta mulle. Herkkä tuntuma, eikä sorallakaan liiraile, niinku leviämpi..Eikä tunnu joka kivenmuru kumminkaan rukkasissa.

vanadoo

No voi änkeröisen känkeröinen.
Tilasin sitten ton gy6 kaupan välitysten pidennyssatsin ja melko suuren operaation jälkeen totesin ettei sovi skootteriini.
En tiedä oikeita nimityksiä osille, mutta se pienempi vinohampainen ratas, joka on puristusliitoksella suuremmassa kiinni, on kaulukseltaan 2 mm suurempi kuin alkuperäinen.
Minkähänlainen palautuspolitiikka ko. liikkeellä on tällaisissa tapauksissa?
Skode on siis Solifer Export gy6 moottorilla.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: vanadoo - 09.10.15 - klo:17:22
No voi änkeröisen känkeröinen.
Tilasin sitten ton gy6 kaupan välitysten pidennyssatsin ja melko suuren operaation jälkeen totesin ettei sovi skootteriini.
En tiedä oikeita nimityksiä osille, mutta se pienempi vinohampainen ratas, joka on puristusliitoksella suuremmassa kiinni, on kaulukseltaan 2 mm suurempi kuin alkuperäinen.
Minkähänlainen palautuspolitiikka ko. liikkeellä on tällaisissa tapauksissa?
Skode on siis Solifer Export gy6 moottorilla.
Juma! Onks noitakin erilaisia? Mun Soliferiin meni nuo palikat heittämällä. Palautuksista en tiiä, kun en oo tarvinnu. Viittitkö laittaa siitä tulleesta pikkurattaasta mittoja?

vanadoo

Alkuperäisen kauluksen, isomman rattaan sisään tulevan halkaisija 17 mm.
Gy6:n myymän halkaisija 19 mm.
Taitaa olla nimeltään final transmission shaft, mikäli oikein ymmärsin palstan korjausoppaista, baotian,

jwalk

Harmin paikka. Yaitaa se 19mm olla yleisempi, kun noita kattelin
http://www.scootercatalog.com/hoca-50cc-engine-gear-sets.html