Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Missä vika? Tieto/arvauskilapilu

Aloittaja r2, 31.08.12 - klo:19:34

« edellinen - seuraava »

r2

Kun täällä on kokemuksieni mukaan varsin päteviä skootterinkorjaajia niin laitetaanpas pähkinä. Tämä on elävästä elämästä ja sattui minulle. Eilen.

Aamulla ajelin Elystarilla töihin (siis torstaina) ja parkkerasin normaalisti. Päivällä oli olosuhteiden pakosta siirryttävä kotiin ja piti jatkaa hommia sieltä (IT -ala). Mopopa ei lähtenytkään käyntiin! Startti pyöri, pakoputkesta kuului put-put, mutta ei vaan lähde. Alkukesästä vaihdettu akku. Johan oli kumma. Vasta vähän aikaa sitten kone oli auki ja yläpään tiivisteet vaihdettiin ja kansi kiristettiin momenttiin. Siitä lähtien se pelasi kuin se Mertarannan "kuuluisa" kebab-kioski. Noh, kotiin eri kyydillä ja pähkäilyä. Tänään työpäivän jälkeen ajelin autolla työpaikalle pakin kanssa (työkalupakin, en peruuttanut) ja sain sen itse asiassa aika helposti toimimaan.
Tietokilpailu: Kuka ekana keksii/arvaa vian?
Vinkit:
- suoraan ajosta lopetti toiminnan (ei yskinyt eikä kakonut)
- startatessa ei edes lupaa
- varoitusvalot ei pala (kyseessä siis ruisku/kompressorirännäli jossa ECU)
- ei vikakoodeja
- jotain piti vaihtaa tai korjata

Palkinto: Mainetta ja kunniaa ja keskioluttuoppi sille joka ekana arvaa missä vika oli. Palkinto lunastettava vuoden 2012 aikana Jyväskylän keskustan ravintoloissa mikäli satun olemaan paikalla.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

ko2610

kani

ko2610

InsOmnia

Ruiskun sulake. Ja syy sulakkeen palamiseen, todennäköisesti huono maadoitus.

leze223

Peugeotin sielunelämää, eli mopo vaan vittuili sinulle. ;D
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

r2

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 01.09.12 - klo:08:05
Peugeotin sielunelämää, eli mopo vaan vittuili sinulle. ;D
Tuo oli hyvä, kunniamaininta siitä.
Mutta asiaan: ensimmäinen yrittäjä ko2610 luki tekstin tarkkaan. "- jotain piti vaihtaa tai korjata", joka oli ilmeisesti liian paljastava kohta. Yleisimmin taidetaan vaihtaa tulppa.
Ja joo, tulppahan se. Keväällä vaihdettu tulppa ei antanut ollenkaan kipinää. Onneksi oli Motonet lähellä.
Olen velkaa oluttuopin. Ilmoita kun haluat lunastaa palkintosi.

-r2
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko