Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot -skootterin testi TM:ssä

Aloittaja italodisko, 28.04.12 - klo:18:25

« edellinen - seuraava »

italodisko

Tekniikan maailmassa oli Peugeotin moposkootteri 6000km kestotestissä. Ihmeen korkea keskikulutus, kun se oli reippaasti yli neljä litraa. Vespa vei minulla 200km matkalla vain 5,33 litraa.
Aina pitää vähän yrittää.

pugt200

2t-skootteri vie 0,5 - 1,0 litraa nelitahtia enemmän, piikeissä ero saattaa olla yli 100 %. Teho maksaa.

italodisko

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 28.04.12 - klo:20:53
2t-skootteri vie 0,5 - 1,0 litraa nelitahtia enemmän, piikeissä ero saattaa olla yli 100 %. Teho maksaa.

Tässä tapauksessa ero oli 1,5 litraa sadalle kilsalle ja öljyt vielä päälle. Ei ollut reilua minusta TM:ssä uutisoida skootterin kalliista käyttökustannuksista, koska variaattorin hihnan vaihto (280€) on viidessä tonnisa. Vespalla se on 12tkm välein. Pitääpä laskea omat kustannukset 6tkm ajalta ja tehdä vertailu huvikseensa.
Aina pitää vähän yrittää.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 28.04.12 - klo:20:53

Jep, ja kun 2t skodun prikan poistaa niin säästöä tulee tuo sama 0,5-1 litraa/100 km.
4T skodussa ehkä hiukan vähemmän, ehtona tietty että ajetaan samoja nopeuksia kuin ennenkin..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jumpingstone

On kylla aika kallista jos se tosiaan noin paljon maksaa ja on tehtava 5000km valein. Piaggio Fly:ssa (150cc) alkuperainen hihna kesti yli 15tkm ja uusi hihna maksoi muistaakseni jotain luokkaa 50 euroa. Ei ollut vaikea itse vaihtaa. Huolto-ohjeiden mukaan olisi kylla pitanyt vaihtaa jotain muitakin variaattorin osia, mutta kun kaikki vaikutti olevan kunnossa, niin vaihdoin vaan hihnan ja kaikki toimi viela 20tkm ajettuna ihan virheettomasti kun koko mopo varastettiin.

pugt200

Vaihdatin viime kesänä merkkihuollossa Speedfightin hihnan, töineen 50,-. Hihna oli muistaakseni hieman yli 20 euroa. Työ tehtiin muiden hommien välissä aikaa varaamatta koska mulla oli kiire mopomaratonille. Huollon yhteydessä kuukautta aikaisemmin työstä ei olisi veloitettu 30 minuuttia. Homma vei kaikenkaikkiaan n 10 min ja siinä höpistiin vielä kaikenlaista kiinnostavaa.