Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Radion kuuntelu ja kuulokkeet

Aloittaja Jkarha, 05.09.07 - klo:20:34

« edellinen - seuraava »

jalat

Itsellä tuli nappikuulokkeista viime kesänä korvat kipeäksi. Ostin netistä tollasia ohkasia "kaiuttimia" jotka tulee nätisti kypärän sisään. Ei paina eikä huomaakkaan ja ääni on riittävä. Ajot ovat myös suht lyhyitä, mutta NRJ:n aamupojat ja ihmissuhdemankeli on niin järjettömän hyvää radiota, että pakko sitä on aamulla kuunnella kun ajaa töihin.

Kiivei

Mitä kuulokkeita käytätte ajaessa?

Itellää on tollaset Nokia "nappikuulokkeet"  ja olen miettinyt millä ilveellä saan kypärän päähän ja mielellää sais napit olla korvissaki.

Onkos jotain hyviä kuulokkeita kypärän kanssa?
Ja mitenkäs olette hoitaneet tuon napit "korvassa kypärä päähän" homman?

jalat

Mulla olis setti tai pari käyttämättömiä sellasia ohkasia kuulokkeita pehmiketyynyillä.

pari kuvaa samanlaisista kuva1 kuva2

Tuosta jatkojohdosta en ole varma löytyykö.
13e tilille, niin nuo tulee kirjeessä kotiisi. Pistähän yksityisviestiä jos kiinnostaa.

FrozenCorpse

Ihan Philipsin omat napit, jotka tuli mp3:n mukana.
Joskus alkaa painaa korvaa kipeesti, sit pitää vaan ottaa pois tai laittaa uudestaa paikalleen.
Mä oon tehnyt niin, että oon laittanut napit korviin, puristanut potan pehmusteet sivuista kasaan ja vetänyt potan varoen päähän.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

MikSam

Mulla on käytössä sekä pyöräillessä että mopoillessa Sennheiser CX300, ne on semmoset korvakäytävään tungettavat mallit. Pysyy kohtuullisesti korvissa kun varovasti pukee kypärän. Vastoin yleistä luuloa nuo ei blokkaa ulkoista melua niin paljoa kuin luulisi mutta äänenpainetta saa kyllä korvakäytävään niin paljon ettei muuta kuule kuin musaa.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

yamaha

itse käytän yleensä tulppia,kun on mukavan hiljaista ajaa ja muut liikenne jutut kuulee kuitenkin hyvin. toinen hyvä puoli on myös se ettei sitten joka ääneen reakoi jota skootterista voi tulla,vanhasta kun niitä ääniä aina tulee jos ei niin huolestuttavaaa ois.vanhasta tottumuksesta laitan edelleen aina korviin nuo tulpat.

Palosella

Ite ajan skootterilla kouluun jos vaan lunta ei oo (17km suuntaansa) ja melkein aina on napit (Tarjoustalon 5€ maxellit) korvilla ja NRJ soi ja hyvin ainaki ite kuulen muunkin liikenteen äänet kunhan vaan tarpeeksi hiljasella kuuntelee :) 

Midland

Mulla muuttu toi kuuntelusysteemi. Nykyään käytän Marushinin pilottimallista kypärää, jossa on integroidut suljetut kuulokkeet. Vaimentaa ajomelua ja on helppo kytkeä vaikka radio+känny toiselle korvalle ja esim. radiopuhelin toiselle (tai mitä vaan). Kännystä kuuntelen radion netin kautta, sillai kuuluu hyvin. Sen virittimellä se ei oikeen kaksisesti tuu-vaikka RDS on.