Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vaihteleva tyhjäkäynti

Aloittaja Irkku, 10.09.07 - klo:15:28

« edellinen - seuraava »

Samppa

Jep.. Mutta jos seosta säätää liian rikkaalle alkaa kone römpöttämään (ja mustaamaan tulppaa). Ja aina ennen säätöjä ajetaan moottori normaalilämpöiseksi. Kannattaa seurata sitä tulpan väriä vaikka parinkymmenen kilometrin lenkin jälkeen itse säätötapahtumasta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Nythän kaiketi säädeltiin vain tyhjäkäynnin seosta, sillä säätöruuvilla? Moottori pitää tietysti siinäkin olla lämmin, se on totta. Tyhjäkäynnillä siitä tulpan väristä ei voi päätellä mitään.  ;)

Tyhjäkäynnin seos vaikuttaa eniten siinä tilanteessa, kun pysähdytään. Väärä seos jättää koneen huutamaan hetkeksi, tai sitten kone sammuu pysähdyttäessä. Oikealla seoksella kone jään käymään suoraan tasaista tyhjäkäyntiä. Liian laiha seos jättää koneen huutamaa, liian rikas stumppaa koneen. Näin siis siinä vaiheessa, jos säätö on edes vähän "kartalla".
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 13.04.08 - klo:16:28
Nythän kaiketi säädeltiin vain tyhjäkäynnin seosta, sillä säätöruuvilla? Moottori pitää tietysti siinäkin olla lämmin, se on totta. Tyhjäkäynnillä siitä tulpan väristä ei voi päätellä mitään.  ;)
Eikös seosruuvin avulla saadetä tyhjäkäynnin lisäksi myös aivan alakierroksia (kaasu hivenen auki), näin ainakin joskus teininä opettelin. Kyllähän tuonkin nyt luulisi pidemmän päälle tulppaa karstaavan varsinkin 2-t koneessa.

Zorro

Mulla loppui tyhjäkäynnin vaeltelu , kun kiristelin löystyneen imukaulan klemmarin.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 09.02.09 - klo:21:04
Mulla loppui tyhjäkäynnin vaeltelu , kun kiristelin löystyneen imukaulan klemmarin.
Tämä onkin se helpoin korjauskohde..  ;D