Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian BT49 ei kulje yli 30km/h

Aloittaja makke_mies, 15.01.18 - klo:13:43

« edellinen - seuraava »

makke_mies

Eli otsikossa ongelma.
Muita topiceita olen lukenut ja vikaa ei ole löydetty.
Skootteri tuli mulle vuoden seisoneena ja vanhan miehen käytöstä joten ei tietoa milloin viimeksi kulkenut hyvin.
Mittarissa 8000km.
Skootteri ottaa hyvin kierroksia kun keskijalka maassa.
Ei kuitenkaan kulje yli 33km/h normaalissa ajossa.
-Kaasutin puhdistettu perusteellisesti 2kertaan.
-Kaasuttimen jälkeinen 90-asteen kumiletku ehjä.
-Luisti nousee hyvin ylös ja kaasuläppä avautuu kokonaan.
-Kokeiltu neulaa säätämällä eri korkeuksiin.
-Tulppa vaihdettu toimivasta, ei auta.
-Bensa tuoretta.
-Venttiilivälykset tarkistettu
-Variaattorin hihna näyttäisi hyvältä, ei ollut muruja tms kotelossa.
- Rajoittimen johto katkaistu variaattorilta.
Ideoita?

Coastside

Tuli mieleen ne saksan ja ruotsin 25 kmh mallit mutta kulkee kovempaa. Miten mäet menevät? Olen kerran kokeillut noin hidasta, vaikka siinäkin oli " kaikki kunnossa".
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

makke_mies

Kerran sain skootterin kulkemaan 44km/h ja nämä mitattu gps.
Kaasarin neulaa säätelin ja alimmassa kolossa kulkiparhaiten. Seuraavalla kerralla kun kokeilin kulki taas sen n.30km/h. Voiko pieni -3 asteen pakkanen vaikuttaa siihen ettei kulje?
Pakkasta oli muutama aste myös silloin kun kulki sen 44km/h, mutta olin useamman kerran ajellut peräkkäin kun säätöjä hain.
Ja kait sen nyt 5min ajetulla/lämmenneellä koneella pitäis kulkea enemmän kun se reilu 30km/h...
Eilen kokeilin niin ei mitään eroa onko neulan säätöprikka ylimmässä vai alimmassa asennosss, skootteria säilytän +10c tallissa ja sieltä heitän pieniä testilenkkejä.
Kuinka tarkka tämä on siittä ilmanputsarista tai ilman saannista? Voiko siellä olla vika jos saa liikaa ilmaa tms...

Coastside

Putsarin kotelo pitää olla ehjä ja sen ulomman putken pituus yli 15 cm. Se mitä niihin myydään on liian lyhyt. Rengaspaineet vaikuuttaa ja varin rullat joista 5 grammaa antaa parhaat kieerokset.

konenikkari

Onkohan tuon kaasuttimen kalvoluistissa tappi joka estää sitä nousemasta täysin ylös saakka.
Joissain malleissa rajoittimen johdon katkaisu aiheuttaa sen ettei kulje senkäänvertaa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

makke_mies

Tappi on hiottu malalaksi, luisti nousee hyvin.
Johto katkes oikeestaan vahingossa kun purin variaattoria, sen voisi kyllä liittää uusiksi jos katkeaminen aiheuttikin tehonvajausta.

joni_k

jos keskijalalla pistät luntun pohjaan nouseeko kierrokset ns tappiin vai nouseeko ne hetkeksi ja sitten kierrokset tipahtaa johonkin tietylle tasolle?

Coastside

Jos tehopuoli on huono niin nopeus mäessä on hidas, mutta jos se vain rajoittaa kierrokset niin  se ei mäessä niin hidastu muttei alamäkeenkään kulje tasaista kovempaa.

Yksi erikoinen rajoitin on kiinalaisessa nähty. Se rajoitti läpän liikettä. Olisi kyllä näkynyt putsatessa.

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Oikea kalvoluisti? Niitä on 0,4 mm paksuuserolla ja voi jumitella jos on väärä.

-Jarkko-

Putki tukossa? Voi jotain osaa irrota sisältä ja tukkia osittain.
Variaattorin kunto? Kantikkaaksi kuluneet varirullat ja minkä painoiset siellä on?
Kytkin / vastapainejousi, onko loppu eli kytkin ns luistaa koko ajan?

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.01.18 - klo:12:55
Oikea kalvoluisti? Niitä on 0,4 mm paksuuserolla ja voi jumitella jos on väärä.

Onko kalvoluistisi pyöreä, vaiko vanhempi siipimallinen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

makke_mies

Ongelma ratkesi. Takarengas oli lähes tyhjä.
Laitoin 2bar painetta ja nyt kulkee navigaattoriin +50km/h.

openflow

Joskus viat on paljon yksinkertaisempia, kun voisi kuvitella. Luulen, että tyhjä rengas on yllättänyt aika monen muunkin foorumilaisen. Lähes tyhjän renkaan vierintävastus on todella suuri ~10x täyteen renkaaseen verratuna.

Coastside

Pumpun liitin on hyvä olla kierrettävä koska sen helpommin kytkee. Niitä jatkoletkun saa ebaystä.