Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer Retro ei starttaa

Aloittaja MikkoL, 13.07.15 - klo:17:29

« edellinen - seuraava »

MikkoL

Elikkäs mulla on tollanen Solifer Retro skootteri ja ongelmana se, että mopo ei starttaa. Virrat tulee päälle, mutta ei lähde käyntiin polkemalla.

Näistä skoottereista kun en mitään tiedä, ni mitä kautta lähden tuota vikaa selvittämään?

Toinen  kysymys, että onko tällä forumilla mahdollista saada korjausapua korvausta vastaan? Paikkana on Helsinki, Lauttasaari.

Yhteydenotot voi laittaa sähköpostilla.

// Mikko

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: MikkoL - 13.07.15 - klo:17:29
Elikkäs mulla on tollanen Solifer Retro skootteri ja ongelmana se, että mopo ei starttaa. Virrat tulee päälle, mutta ei lähde käyntiin polkemalla.

Näistä skoottereista kun en mitään tiedä, ni mitä kautta lähden tuota vikaa selvittämään?

Toinen  kysymys, että onko tällä forumilla mahdollista saada korjausapua korvausta vastaan? Paikkana on Helsinki, Lauttasaari.

// Mikko

Mikkot. kysymys oli harvinaisen asiallinen.
Oitis auttamaan mikkoa ;), lähin sympaatti.
Eikö noilla seuduilla ole mitään skotukerhoja.

Ehkä aivan turhaan monetkin näille sivuille rekisteröityvät salaavat sijaintinsa.
En tarkoita esim katuosoitetta,vaan esim kylää, nimeltään kaaro, jossa minä esim. elän postiosoitteessa 26410Kaaro.
Useinkin olisi helpompi auttaa jos tietäisi, paljonko on matkaa taitettava, noin suurinpiirtein ;)
Ja ikävä kyllä noita kiinamopon versioita taitaa olla enempikuin suomalaisia
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

helkama sc-r

Katso saako kipinää ja bensaa ja onko akussa virtaa, varsinkin jos tasavirtasytytysboksi.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: MikkoL - 13.07.15 - klo:17:29

// Mikko

Suomen kieli on kiitettävän monimuotoinen "moponi ei starttaa"voi suomenkielellä tarkoittaa, starttimoottori ei ollenkaan pyöritä moottoria.
Se voi myös tarkoittaa englannin lainasanoista käännettynä," starttimoottori kyllä pyörittää moottoria, kiitettävästi, se ei vain käynnisty"
Suorastaan hävettää,kun ei suomen kielen kaikkia mahdollisuuksia käytetä.
Esimerkkinä esim, naapurin rouvan auto,jonka hän väitti olevan huollossa (service),
totuushan olli että naapurin rouva oli mällännyt autonsa paikallisen kauhakuormaajan kanssa.
Naapurin rouva vain ketrtoi autonsa olevan, "huollossa"
Käyttäkää kaikki Suomenkieliset, Rikasta suomen kieltä, jossa joka asialle on oma nimi.
Älkää hyväksykö halpoja kopioita joissa, asiayhteys tai kurkkuäänne ratkaisee sanan merkityksen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Klassinen syy on sivujalan tai muun tappokatkaisimen päälle unohdus. Sitten on kaasun asento käynnistäessä, kylmänä täytyy olla kiinni. Tankkaaminenkin tai öijyn lisääminen voi unohtua. Tasavirta cdi vaatii akussa varausta, se on noin tuoakka-askin kokoinen ja akun vieressä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Goasti, on realisti, :D varmista ettei kyseessä ole käyttövirhe , varsinkin jos skotu on sulle uusi.
Ja vähän voisi MikkoL myös kertoa historiaa.

MikkoL

Noniin kiitosta vaan viesteistä!

Skootterin käyttö tullut sen verran tutuksi, että osaan sen ihan oikein käynnistää  ;D

Mopedi on hommattu käytettynä 2012 kesällä. Varmaankin 2010 kesällä se on alunperin ostettu.

Joskus onnistuin saamaan sen pitkän polkemisen jälkeen liikkeelle hetkeksi aikaa, mutta sitten kun se seiso ulkona yksin kylmissään, niin ei enää uudestaan lähtenyt liikkeelle kovasta yrityksestä huolimatta. Öljytkin siihen on vaihdettu vuosi takaperin ja sen jälkeen en ole sillä ajanut kuin ihan pari kertaa. Akussakin on virtaa.

Voishan ton tosta kärrää jonneki huoltoon, mutta sieltä tulis laskuksi varmaan 70-100/e alkavalta tunnilta. Kuitenkin jostain pikkuviasta varmaan kyse minkä osaisi hoitaa itsekin jos olisi mitään kokemuksia näiden laitteiden huollosta. Pitäisi nyt vaan ensin tietää mistä lähteä liikkeelle ton homman kanssa, ohjeet varmaan saa vaikka youtubesta sitten  :D

E: voisko vika johtua tosta sytystulpassa?

Coastside

Tulppa on helppo vaihtaa ja sen väritys kertoisi kasteleeko se kone sen vai onko se aivan kuiva ja ehkä valkoinenkin sen eriste. Hillitön yrittäminen sen kastelee eikä silloin käynnisty. Valkoinen väri merkitsee bensapulaa. Polkimessa täytyy tuntua puristukset selvästi. Karstaa on voinut mennä venttiilin väliin eikä se aivan heti siitä lähde ja silloin ei tunnu puristukset.

Johtojen viat on näissä ominaisuus ja syöpymät missä tahansa kohtaa voi olla syy. Cdi on edullinen hankkia ja jos on tuuria niin sillä ratkeaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04