Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility 4 t puola hajoaa..

Aloittaja Tinde, 14.06.15 - klo:11:34

« edellinen - seuraava »

Tinde

Moi!
Otsikon mukainen vika. Pitkän rempan jälkeen sain mopon vihdoin ja viimein kuntoon ja starttasin. Lähti käyntiin, kävi n 2-3 sek ja sammui. Lopulta löysin vian. Ei kipinää. Vaihdoin sytytystulpan, ei auttanut. Vaihdoin toisen puolan, kipinä tuli. Starttasin, sama homma. Kävi hetken ja sammui, eikä enää kipinää. Mikä tuon puolan hajoittaa? Jännitteensäätäjän olen vaihtanut toiseen, eli ei ole alkuperäinen ( aikaisemmin ei mitään ongelmia ole ollut ), vaihdoin sen vähemmän ajetusta Kymcosta. Eli, rempan yhteydessä vaihdoin ton jännitteensäätimen toiseen. Voiko tuo hajoittaa puolan?? En haluaisi hajoittaa enää yhtään puolaa..

-Zone-

Oletko varma että se on puola sökö, eikä vika ole puolan johdoissa tai missään liittimissä ?

Tinde

Täysin toimivaan peliin vaihdoin ainoastaan tuon jännitteensäätimen. Johtoihin ja muihin en ole koskenut. Toisella puolalla tuli testattua sytytysjohdot, enkä niissä usko olevan vikaa.

konenikkari

Tuliko varmasti kaikki maadoitukset kytkettyä, mittaa latausjännite akulta (isoilla kierroksilla n. 13,5--14,5V)
Miksi vaihdoit lataussäätimen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Tinde - 14.06.15 - klo:11:43
Johtoihin ja muihin en ole koskenut.
Ei niitä hapettumia liittimiin ole ennenkään kukaan käynyt tekemässä.

Tinde

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.06.15 - klo:12:10
Tuliko varmasti kaikki maadoitukset kytkettyä, mittaa latausjännite akulta (isoilla kierroksilla n. 13,5--14,5V)
Miksi vaihdoit lataussäätimen.
Heh.. Miten ehdin mittaamaan latausjännitteen kun puola hajoaa 2 sekunnin kuluttua käynnistyttyään :)

Tinde

Ja jännitteensäätimen vaihdoin koska se oli ainoastaan 5000 km ajetusta Kymcosta. Ajattelin että olis vähän "uudempaa" osaa mopossa. Omalla ajettu jo 27000 km.

konenikkari

Heh... miksi et pistä sitä vanhaa säädintä paikalleen..Heh
Joissain laitteissa yksi maadoituksista on säätimen kiinnitysruuvissa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

-Zone-

Ahaa.. No nyt alkaa valjeta. Mä kuvittelin että siitä on regu hajonnut ja siksi vaihdettu.
Kyllä se sun "uusi" regu voi olla rikkikin. Ja jos sulla on tasavirta cdi niin väärä latausjännite voi hyvinkin häiritä kipinää.

Tinde

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.06.15 - klo:12:47
Heh... miksi et pistä sitä vanhaa säädintä paikalleen..Heh
Joissain laitteissa yksi maadoituksista on säätimen kiinnitysruuvissa.
Se mulla on tarkoitus seuraavaksi tehdä. Ajattelin että voiko se puolan hajoaminen olla tuosta jännitteensäätimestä kiinni? Ei viiteis noita puolia ihan koko ajan ostella..

Tinde

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 14.06.15 - klo:12:52
Ahaa.. No nyt alkaa valjeta. Mä kuvittelin että siitä on regu hajonnut ja siksi vaihdettu.
Kyllä se sun "uusi" regu voi olla rikkikin. Ja jos sulla on tasavirta cdi niin väärä latausjännite voi hyvinkin häiritä kipinää.
Tietääkseni Kymcossa on ac cdi boxi..

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Tinde - 14.06.15 - klo:13:04
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 14.06.15 - klo:12:52
Tietääkseni Kymcossa on ac cdi boxi..
Kyl se on DC-boxi, ainakin niissä kahdessa agilityssä, mitkä mulla eteen tullu

Tinde

Aha, no dc boxi sitten, hyvä tietää :)

Tinde

Onko tuosta Viri ja Varan "suurtehopuolasta" mitään hyötyä skootteriin?