Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot kisbeen kanssa ongelmia jälleen..

Aloittaja empsutin, 08.05.15 - klo:20:33

« edellinen - seuraava »

empsutin

Aiemmin kirjoittelin tänne kuinka kisbee sammuili vauhdin hiljetessä ja homma korjaantui kun tuttu teki minkä osasi, vaihtoi ilmansuodattimen, säätöi tyhjäkäyntiä kovemmalle yms.. Toimi hyvin tämän jälkeen, tyhjäkäynti saattoi olla liian kovalla, koska kaasun jättöön ei niin kauheasti reagoinut, mutta hyviä piirteitä oli, että skopa käynnistyi heti eikä tarvinnut jurnutella useampaa kertaa ja lähti tosi hyvin liikennevaloista jne. Nyt kuitenkin kävi kunnon huollossa, missä tehtiin kaikenlaista (ja hinnastakin sen huomasi..). Nyt ajellessa on huomattu, että esim. liikennevaloista lähtee aluksi ns. "ryömimällä", kiihtyy vasta hetken päästä kunnolla ja käynnistäessä jälleen pitää jurnutella ja yleensä pitää useampikin kerta yrittää ennen kuin käynnistyy. Mietin vain, onko tuo nyt normaalia? Että käynnistys on tuollaista että ei heti lähde vaan pitää hetken sitä yrittää, ja että liikennevaloista lähtee hitaasti? Muuten kyllä kulkee hyvin ja kiihtyy, mutta tuli vain mieleen, kun muiden skootterien olen huomannut lähtevän heti käynnistäessä käyntiin kunnolla eikä ole tarvinnut jurnutella tai useampaa kertaa yritellä. Itse tykkäsin kyllä enemmän tuosta, kun käynnistyi helposti ja liikkui hyvin, mutta toisaalta se saattoi kuluttaa bensaa enemmän jos kävi ylikierroksilla.. Auttaisiko, jos tyhjäkäyntiä säätäisi nyt hitusen isommalle? Taustatietoja, reilu 7000km mittarissa ja 2012 otettu käyttöön, minua ennen ollut yksi omistaja.

helkama sc-r

Käännä kaasua erittäin vähän startatessa niin näet auttaisiko tyhjäkäynnin säätö.