Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway ei käy kunnolla, tai melkein lainkaan

Aloittaja Kristoffer, 07.04.15 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

konenikkari

No nyt on hyvä syy tutustua mopopoikiin  ;)
Eikä me kaikki mopoilijat niin poikasia olla  ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

viisnelonen

Luistin neula on ilmeisesti siinä asennossa mihin oli tehtaalla laitettu, vai ? Onko samassa kuin entisessä kaasarissa ?
Koita nostaa neulaa pykälän verran. Samalla varmistat neulan liikkumisen luistin mukana.
Entä pääsuuttimen koko siinä uudessa kaasuttimessa. Ei ole takeita suuttimen oikeellisuudesta kun sen saa ellei sitä itse tarkista.
Valitettavasti kaasuttimet ei ole mitään bolt on vehkeitä.

Lisäys: Foorumilaisia ei voi sanoa ainakaan passiivisiksi..   :D  :D  :D
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Ettei vaan bensaletku jää jonnekin satulaboksin ja rungon väliin litistyksiin kun ajaa..
Ei olisi eka skopa jossa on näin tapahtunut..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Kristoffer

Vähän päivitystä:

Otin kaasuttimen pöydälle, oli puhdas ja hieno mutta puhalsin kaikki läpi samalla.
Suuttimet oli mallia blanco, eli ei mitään tietoa koosta.
Neulaprikka oli keski asennossa, siirsin prikan alimpaan loveen, eli neula mahollisimman ylös.

Puhdistin putsarin ja katoin että siinä oli se pieni vakioputki.
Yks huomio on että kun laittaa kaasuttimen ja putsarin hyvin paikoilleen (liitokset ja kumit hyvin kiinni) niin putsarin kiinnitysreijät jää noin 10mm taakse, tämä sama ilmiö oli edellisellä kaasuttimella. En tiedä onko se imukaulan ja kaasuttimen välinen putki liian lyhyt vai mikä voi olla syynä. Kaikki osat ovat vakio sen mukaan kun olen vertanut kuviin netissä.

Otin letkun irti hanasta ja puhalsin tankin läpi, jotain valkoista jauhemaista höyryä sieltä tuli muutama minuutti.
Puhalsin hanan läpi ja jotain valkoista mössöä sieltä lensi seinille. Eli ei mikään turha operaatio tämäkään.
Bensasuodattimia ei ollu muuta kun se hanan oma, en päässy seuraamaan letkua tankille asti mutta oletan ettei sinne ole piilotettu suodatinta. Sain tankin hyvin tyhjennetty hanan kautta joten ei mitään isompaa tukosta on voinu olla.
Ohitin kuitenkin hanan nyt kokeilumielessä ettei tarvi sitä miettiä.
Letkut meni kyllä hyvin eikä mitään puristusmerkkejä niissä.

Jotain pientä kasaamista jäi vielä joten illalla vasta selviää auttoiko tämä.

viisnelonen

En ihan tajunnut tuota ilmanputsarin kiinnitysreikä hommaa.. mutta pointti on siinä että mitään ilmavuotoja ei saa jäädä. tuki ylimääräiset sitte vaikka Sika:lla.
Pääsuuttimen KOKO !!!!!???  Vertaa entiseen ja laita vanha jos se näyttää/tuntuu isommalta. Parsin/ompeluneuloilla voi reiän kokoa tulkita/mittailla.

Joissakin hanoissa saattaa tosiaan olla semmonen pieni pyöreä tiheä metalliverkko, joka tukkeutuu tosi helposti. Onneksi niitten käytöstä on jo pääosin valmistajat luopuneet.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Kristoffer

Tuo ilmaputsari on oma tarinansa mutta olen testannut starttipilootilla ettei ole ilmavuotoja.

Avasin vanha kaasutin ja totesin ettei ole samanlaisia suuttimia.
Kaivoin sähköpostejani ja se uusi kaasutin on tätä mallia, eli ei sittenkään vakio niin kuin muistin. Kuitenkini vakio vastaava ymmärtääkseni.
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/6960

Uusi pääsuutinhan on halpa, jos on hyviä ehdotuksia minkä kokoinen niin voisin hakea. En löytänyt selkeitä vastauksia haulla mutta olisko 50 paikkeilla sopiva?

konenikkari

Kaasuttimeesi sopinee dellorton kaasuttimen suutin, 70 vois olla lähempänä oikeaa.

Rific

Lainaus käyttäjältä: Kristoffer - 09.04.15 - klo:08:58
Yks huomio on että kun laittaa kaasuttimen ja putsarin hyvin paikoilleen (liitokset ja kumit hyvin kiinni) niin putsarin kiinnitysreijät jää noin 10mm taakse, tämä sama ilmiö oli edellisellä kaasuttimella. En tiedä onko se imukaulan ja kaasuttimen välinen putki liian lyhyt vai mikä voi olla syynä. Kaikki osat ovat vakio sen mukaan kun olen vertanut kuviin netissä

Tuota, tuli mieleen, josko sieltä puuttuu imuläppärunko?

Edellisellä omistajalla haljennut kiristäessä imukaulaa.. Heittänyt menemään eikä hommannut uutta.

Tällöin kaasutin istuu 5- 10mm matalemmalla. Voisko oireet johtua siitä..

Kristoffer

Päivitys eilis illan harjoittelusta.

Laitoin kaikki kasaan ja yritin käynnistää, kastutti vain tulppaa.
Sain kerran muutmaks sekunniksi käymään startti pilootin avulla mutta ei halunnut yhtään.

Tota imuläppää olen ihmetellyt voisiko se oireilla näin?
Näyttää olevan vain niin vittumaisessa paikassa etten ole sitä vielä viittinyt tutkia sen enempää. Näyttää olevan paikalla kuitenkin.

Meinasin myös otta kuvan tosta ilmaputsarihommasta eilen mutta puhelin tippui kun siirsin mopoa ja näyttö halkes, olin haennut huollosta uudella näytöllä 6 tuntia aikaisemmin. Ei paljon enää kiinostanut olla ulkona kylmässä sen jälkeen :)

viisnelonen

Ricif: Jos siellä ei olis imuläppien runko-osaa niin eihän siellä vois olla niitä läppiäkään ? vai mitä. Vai onko näissä joku aivan uniikki läppä rakennelma?
E:http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-imulapat-keeway-generic-p-7598.html
Ihan normipalikka näkyy olevan.  Syytä irroittaa ja tarkistaa että kaikki läpät on kiinni ja ettei näy murtumia tai ruuvit löystyny.

Rific

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 10.04.15 - klo:09:11
Ricif: Jos siellä ei olis imuläppien runko-osaa niin eihän siellä vois olla niitä läppiäkään ? vai mitä. Vai onko näissä joku aivan uniikki läppä rakennelma?
E:http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-imulapat-keeway-generic-p-7598.html
Ihan normipalikka näkyy olevan.  Syytä irroittaa ja tarkistaa että kaikki läpät on kiinni ja ettei näy murtumia tai ruuvit löystyny.

Läppärungolla tarkoitin siis koko kikkaretta läppineen tietenkin.