Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua suuremmista sylintereistä

Aloittaja Uikukka, 07.12.14 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

Uikukka

Ajattelin tilata omaan super 8:iin 72cc sylinterin.
Narakun sarjaa katselin ebaysta. Sanotaan, että vakio kaasutin käy, mutta käykö kampura ja kansi?
Miten kymco tällä sarjalla kulkisi?

PappaSkootteri

eihän isompi sylinteri nopeutta juurikaan muuta (kokemusperäinentieto)
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Uikukka

Parempi niin ettei poliiseilla ole sanomista.
Enemmän haen vääntöä

pettynyt

Eihän sitä "kampuraa" sinne sylinteriin laiteta :-[ GY6-Motor.de sieltä löytyy kaikki tarvittava, asiallinen palvelu ja edulliset hinnat! kokemuksella juurikin Kymkosta voin todeta että suoraan vaan 50 taikka 52mm kitti ja isoventtiili kansi tilaukseen niin on jo sitä "vääntöäkin" 8)

Uikukka

Mutta se välittää tehoa takarenkaalle ja voi väsyä.
Ainakin kaksitahdeissa kierrokset sen verran kovat.

Tarviiko sitten tuon 72cc kanssa isovenakantta? En minä isompaa osta kun tulee jo nopeuden kanssa vaikeuksia.

pettynyt

Ei se kulje sen lujempaa vaikka laittaisit 200cc jos ei kierros ja variaattorin rajoitukseen koske!

Uikukka

Variaattorin prikka on poistettu. Mutta cdi:hin ei ole koskettu. Menee tällä hetkellä 60km/h.
Mutta niissä nyt on enemmän asentamisia kun joutuu kannenkin vaihtamaan ja etsimään ties mistä osia jos pakettiin ei kuulu. Sitten egr paikankin joutuu tukkimaan mitä olen lukenut suuremmista pytyistä.

konenikkari

"Menee tällä hetkellä 60km/h." Sopivalta kuullostaapi tuo.
Jos tuntuu hitaalta valitse mutkaisempi tie. ;D
Miksi kyselet kun aina tiedät vastauksen, paremmin kuin kukaan meistä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 09.12.14 - klo:23:15
Ei se kulje sen lujempaa vaikka laittaisit 200cc jos ei kierros ja variaattorin rajoitukseen koske!

Totta kahdeksankymmen luvulla asensin karvalakki farkkuladaan fiatin 2000 TC.n
ei yhtään kulkenut lujempaa, mutta voimaa oli....kyllä  :D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: Uikukka - 10.12.14 - klo:15:58

Mutta niissä nyt on enemmän asentamisia kun joutuu kannenkin vaihtamaan ja etsimään ties mistä osia jos pakettiin ei kuulu. Sitten egr paikankin joutuu tukkimaan mitä olen lukenut suuremmista pytyistä.
Niin sepä onkin suuri työ kun joutuu kannen ottaan sieltä pahvilaatikosta? Mutta anna sen koko laitteen olla siinä kunnossa kun se osto hetkellä oli niin päästään Kaikki paljon vähemmällä 8)

Uikukka

Joo on todella iso työ. Tarkoitin kyllä jos sitä helkutin kantta ei ole paketissa niin joudut etsimään puoli maata ennenkö löydät oikean.
Täytyyhän noita nyt aina vähän piristellä kun ei jumalauta mennyt vakiona kun 9km/h ylämäkeen. Nyt se vasta toimii niin kun pitää. Mutta talvella on kyllä tuskaista. Onneksi on sitäkin varten menopeli.