Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa LX 150

Aloittaja khaosaming, 03.04.12 - klo:15:09

« edellinen - seuraava »

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 24.07.13 - klo:23:22
Pitävätkö nuo vekit ääntä ajaessa?
---------------
En ole huomannut (tarkoitatko tikkauksia?). Kypärä on tuiki tavallinen avopotta -- ei kovin hiljainen, mutta suhina on siedettävällä taajuudella (ei jyrise). Parempi tässä suhteessa kuin aiempi Nolan Caribe. Kannattaa harkita korvatulppia, jos lähtee yhtään pidemmälle.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 24.07.13 - klo:23:34
Kannattaa harkita korvatulppia, jos lähtee yhtään pidemmälle.
Juu, eihän kypärällä oikeasti tee mitään. :o Korvatulpat korviin ja menoksi, ne suojaa leukaa, poskia , nenää, hampaita ja oikeasti kaikkea? ;D

Eiköhän pidemmälle reissulle kannata hankkia, ihan oikea kypärä?  ::)
Trendipellet saavat toki pukeutua, vaikkapa lippalakkiin "jos siihen näkee tarvetta", mutta sitten ei pysty välttämättä hirveästi huutelemaan, kun puuttuu se alapuoli kallosta, pienen lipan jälkeen? :o

Edit: Jokaisen oma valinta, en rupea kuitenkaan väittelemään asiasta. Ehkäpä toisten leukaperät kestää paremmin kuin toisten. Itse olen kuitenkin särkyvästä materiaalista tehty, ja sen mukaan tulee pottakin valittua. ;)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 24.07.13 - klo:23:53
Juu, eihän kypärällä oikeasti tee mitään. :o Korvatulpat korviin ja menoksi, ne suojaa leukaa, poskia , nenää, hampaita ja oikeasti kaikkea? ;D

Eiköhän pidemmälle reissulle kannata hankkia, ihan oikea kypärä?  ::)
Trendipellet saavat toki pukeutua, vaikkapa lippalakkiin "jos siihen näkee tarvetta", mutta sitten ei pysty välttämättä hirveästi huutelemaan, kun puuttuu se alapuoli kallosta, pienen lipan jälkeen? :o

Edit: Jokaisen oma valinta, en rupea kuitenkaan väittelemään asiasta. Ehkäpä toisten leukaperät kestää paremmin kuin toisten. Itse olen kuitenkin särkyvästä materiaalista tehty, ja sen mukaan tulee pottakin valittua. ;)

Istut siellä täyskypärä päässä valittamassa maailman vaarallisuutta, ja ajat kuitenkin skootterilla? ;-D
Ihan oma valinta tosiaan, moralisoida toisten tekemisiä ihan kukkahattuna, ja hypätä seuraavaksi turvallisuudestaan hyvin tunnetun liikennelajin pariin -kato mitäs mulle voisi sattua, mulla on kato täyskypärä! ;-D

khaosaming

Kävin Pirkkalan Lidlissä muuten vaan. Kameraan tarttui kuva (omasta) Vespasta Lidlin seinustalla. Valo ja seinän tekstuuri osuivat onnekkaasti kohdalleen.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 25.07.13 - klo:00:16
Istut siellä täyskypärä päässä valittamassa maailman vaarallisuutta, ja ajat kuitenkin skootterilla? ;-D
Ihan oma valinta tosiaan, moralisoida toisten tekemisiä ihan kukkahattuna, ja hypätä seuraavaksi turvallisuudestaan hyvin tunnetun liikennelajin pariin -kato mitäs mulle voisi sattua, mulla on kato täyskypärä! ;-D
Tuliko pieni känni överi? ;D
Juu, perun puheeni,  "oskuki:n painostuksesta johtuen" umpipotta on vaaraksi ja lippalakki "ei sitäkään välttämättä tarvitse" ihan riittävä. ;D

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 24.07.13 - klo:23:22
Pitävätkö nuo vekit ääntä ajaessa?
Tarkoitit varmaan että ei pelkillä korvatulpilla vaan kypärän lisäksi korvatulpat?
Itsekkin laitan korvatulpat avopotalla ajaessa, varsinkin jos skootterissa on "nimellinen" tuulilasi tai ei ollenkaan tuulilasia...
Hondan silverwingillä ajaessa ajan kanssa avopotalla ja visiiri auki mutta siinä onkin "riittävä" tuulilasi  ;D
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 25.07.13 - klo:10:28
Tarkoitit varmaan että ei pelkillä korvatulpilla vaan kypärän lisäksi korvatulpat?
------------
Kypärättä ajaessa ei tarvita korvatulppia.

Kallon (niskan, kaulan) ja kypärän väliin jäävä ilmatila luo tuulitunnelin, mistä aiheutuu melua. Joissakin kypärissä enemmän kuin toisissa. Meluaistimus voi vaihdella samallakin kypärällä eri käyttäjien välillä. Kypärää pitäisi voida koeajaa ennen ostopäätöstä. Tämä on usein mahdotonta.

silversmoke

Avokypärällä ajaessa minulla paljon parempi fiilis. Nykyään tulee ajettua pelkästään avokypärällä max 90 km vauhtia. Pitemmillä matkoilla tulpat korvissa. Jokaisen oma valinta toki.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: silversmoke - 25.07.13 - klo:12:17
Avokypärällä ajaessa minulla paljon parempi fiilis.
--------------
En ole löytänyt sellaista umpipottaa, jossa silmälasit eivät olisi tiellä. Enää en edes hae, koska olen tottunut avomalliin. Juuri ostamani Held on hellekypärä ja lähinurkissa pyörimiseen, koska se mahtuu penkin alle kaukaloon. Se ei ole ainoa kypäräni. Toinen on vanha visiirillinen Nolan, joka kohta vaihtuu uudempaan.

Olen ajatellut tätä mallia (Nolan N43):

http://www.motari.com/Logot/Ajovarusteet/Kuparat/nolan1/n43/nolan43.htm

khaosaming

Polttoaineen kulutuksesta hieman.

Kävin 26-27-28.7.2013 Oulujärven ympäriajossa. Tampereelta Ylivieskan kautta kilometrejä kertyi 1481,9. Tankkasin kymmenen kertaa -- yhteensä 43,91 litraa 98 E 5 -bensiiniä. Kulutus oli 2,96 litraa sataa kilometriä kohden.

Tauko Kivijärvellä:

italodisko

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 30.07.13 - klo:14:17
Polttoaineen kulutuksesta hieman.

Kävin 26-27-28.7.2013 Oulujärven ympäriajossa. Tampereelta Ylivieskan kautta kilometrejä kertyi 1481,9. Tankkasin kymmenen kertaa -- yhteensä 43,91 litraa 98 E 5 -bensiiniä. Kulutus oli 2,96 litraa sataa kilometriä kohden.

Tauko Kivijärvellä:

Ihan kohtuulliset kulutuslukemat. Itselläni on ollut 10 viimeistä tankkauskertaa alla mainitun taulukonmukaisesti jossa ensin on mainittu kulutus litroina per 100km, jäljempänä tankkausväli. Aika tasaista menoa ollut viime kerrat!

3,13/201km
3,15/206km
3,16/165km
3,12/208km
3,36/185km
3,09/208km
3,79/185km
3,41/202km
3,46/184km
3,12/181km

Aina pitää vähän yrittää.

italodisko

Uusi enkka tuli: 2,88 litraa sataselle. Vespa sen kun rouskuttaa. Miten muilla?
Aina pitää vähän yrittää.