Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

HER CHEE skootteri sammuu 30 metrin ajon jälkeen.(Ratkaistu)

Aloittaja portaali, 12.03.14 - klo:11:05

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Ilmeisimmin sen neulaventtiilin kärjessä oleva kumi on hapertunut yms muuten kärsinyt eikä tiivistä enää. Niin ja eihän kohossa vain ole vuotoa ?. Jos sen sisällä on bensaa niin koho vuotaa eikä tietenkään kellu. Kun seuraavan kerran ropaat sitä niin jätä kohokammio pois + laita kaasariin kiinni pätkä letkua ja nosta sormella kohoa jotta neulaventtiili sulkeutuu. Sitten vähän bensaa letkuun jotta näet pitääkö neulaventtiili ylipäätään. Jos bensaa vuotaa siltikin läpi niin se neulaventtiili ei enää pidä ja vaatii vaihtoa. Jos pitää alkaa selvittely miksi se ei sulkeudu kohon nostamana.

portaali

Kohossa ei ollut vuotoa, sen katsoin ihan ensimmäisten asioiden joukossa. Onhan noita mopedeja tullut sen verran rassattua, että jotain on jäänyt mieleen jäänyt,  tosin pappa tuna ja sport oli kovia siihen aikaan. Nämä kiinan vempeleet on aika tuntematon alue meikäläiselle.

Eipä hätiä, työkaverin poika tulee sitä tänään tutkailemaan, itse en ole paikalla, mutta ilmoitan tänne, jos hän jotain löytää mitä minä en osaa etsiä. Tässä vaiheessa toivotan oikein hyvää viikonloppua kaikille foorumilaisille.

Päivitän ketjua vaikka maanantaina oli sitten tilanne mikä tahansa.

portaali

Eipä mökillä viihtynyt kauan kun puotti lunta taivaan täydeltä.

Sitten skootteriin. Sillä aikaa kun olin pois on skootteriin vaihdettu neulaventtiili, suutin, polttoainehana. Bensan syöttö on nyt sellainen, että tankin viereen tullut letku ei ole kiinni missään vaan roikkuu alaspäin ilma/hengitysputkena. Alipaineletku, tuloletku ja lähtöletku ovat entisenlaiset, tuossa uudessa hanassa on vain kolme letkunpaikkaa.

Nyt käy ja kukkuu, sain kulkemaan skootterin mittarin mukaan 45km/h eikö nämä vakiona enempää kulje? Hieman rivakampaa kyytiä saisi mennä ,varsinkin kun ylämäkeä meni 20km/h. Variaattoriako on virittäminen seuraavaksi.

Tässä otuksen kuvat

http://i11.aijaa.com/t/00115/13127353.t.jpg

http://i3.aijaa.com/t/00491/13127359.t.jpg

-Zone-

Lain mukaanhan ei tuo kovempaa mennä saisikaan  ;)
Variaattorin prikka kannattaa tarkistaa. CDI voi mahdollisesti olla myös kierrosrajoitettu ja pakoputkessa saattaa olla ns. hukkaputki. Nuo on yleisimmät rajoittimet.

portaali

No juu, ei tuosta mitään hirveää tykkiä ollut tarkoitus tehdäkään, eipähän jää emäntä marjasankoineen poliisin kynsiin :o

Ihan riittävät huiput mökkitielle, jotenkin laiskan oloista menoa, odotin enemmän. Ehkäpä vika oli kuskissa, jos se on minulla tuo bensa suonissa.

Variattorin tarkistus täytyy tehdä ja vaihtaa öljyt sinne, eiköhän se sitten ole siinä.

Kiitos kaikille neuvoista.

portaali

Kirjoitan tähän samaan ketjuun uutta ongelmaa, lienee sallittua.

Nyt on tullut uusia oireita. Skootterin, kun ajaa lämpöiseksi, alkaa röpöttämään ja booaa kaasua käännettäessä. Antaa ajaa noin kymmenen kilometriä, kunnes oire alkaa.

Olen ottanut katteet pois ja tarkistanut silmämääräisesti, että kaikki on kunnossa, olen myös kiristänyt kaikki pultit ja mutterit, ulkoisesti ei mitään vikaa ole havaittavissa.

Skootterin, kun starttaa seuraavana päivänä, lähtee hyvin käyntiin, käy tyhjäkäyntiä ja toimii kunnes ajaa lämpöiseksi, alkaa uudelleen sama oireilu. Tämä on jatkunut jo useamman päivän ajan.

Kysynkin onko sähkö vai polttoaine häiriö?

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

portaali

Oikein aurinkoista iltaa kaikille.

Yks, kaks yllättäen muistin etten ole kirjoittanut mitään skootterin vaivasta ja kuinka asia ratkaistiin.

Emme saaneet skootteria sillä vanhalla kaasuttimella toimimaan kunnolla. Tilasin uuden Mikunin ja ongelmat poistuivat, eli nyt on antanut ajaa ja on toiminut moitteitta.

Kiitos kaikille avusta, oikein hyvää ja ennen kaikkea turvallista kesää kaikille.