Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Derbi atlantis pakoputki

Aloittaja konenikkari, 29.11.13 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Pakoputkesta on ilmeisesti katalysaattori irti putken sisällä kun kolisee ravistaessa.
Mistähän päin tuota lähtis "puukottamaan", katin poistamiseksi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Jos päälleppäin näkyy pistehitsit,josta katti joissain tapauksessa kiinnitetään sisälle. Niin välistä vaan raakasti poikki,ja rojut tulee ulos. Toinen vaihtoehto on katkaista vaan surutta paksuimmasta kohdasta ja ravistella osat ulos. Muinoin jouduin erään putken halkaisemaan,kun ei millään saanut katin kiinnityslevyä irti,edes paineilmataltalla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

mopo305

<<<minä leikkasin rälläkällä kyljen auki 1mm laikalla, turhat roinat vex, mikillä kiinni. Ei edes huomaa, että on ollu auki. Ääni hieman koveni.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Coastside

Kannattaa kuulostella että onko se pultti vai peltiä se kolisija. Itse luulin pitkään katin irronneen mutta kun tarkkaan kuuntelin niin pultilta se kuullosti. En tarkistanut avaamalla. Sitä varten tarvitsee pienen reijän jos nyt haluaa sen ulos.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

User

Voi jopa olla vaan lämpösuojapelti löysällä putken kyljessä.