Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootteri pyöräkellarissa

Aloittaja Isä Camillo, 02.07.07 - klo:12:27

« edellinen - seuraava »

pekpel

Mä pidän kerrostalon pyöräkellarissa ja ajan joka päivä.
Paikka on muuratuilla seinillä varustettu erillinen tila jossa ovi on vain ulos, melkein oma paloalue luokka 60.
Toinen talvi menossa eikä kukaan ole mutissut mitään kun skopa ei vuoda bensaa eikä öljyä ja ite siivoilen välillä isompia hiekkoja ulos.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

juhsav

Joo pyöräkellarissa pidetään. Toinen skoba menossa samassa klitsussa 4V. Viel ei oo tullu sanomista kysyin naapureilta,että haittaako jos sinne vien ja tyhjään tankin? Onneksi on senverran nuorempaa asukasta etteivät viitti alkaa nipottaan. Hupulla peittelen skoban hyvin on säilynyt tähänasti. Tänä syksynä tosin en viitsinyt ottaa edes bensoja pois lisäsin vain stabilointiaineen ja tankkasin tankin täyteen ja tietty nappasin akun pois. Tuskin sanomista tulee,kun ei ole mitään bensa/öljyvuotoja joten ei mitään hajujakaan ilmene!  :)
Juha

Coastside

Talon asujaimisto voi olla sopuisaa ja siistiä ... mutta murtomies voi olla tyyppiä "sahaan tuon patterinputken poikki että saan siihen kiinnitetyn fillarin irti" (oikeasti tapahtunut). Samalla metodilla bensat vievä on vaarallisempi.

Minä poistaisin skodesta myös valolaitteet, koska polttimoita kaivava ei ehkä viitsi ruuvailla. Sitoisin ketjulla seisontatuen etupyörään ettei sitä saa pyörilleen ja siitä kaatumaan. Satulan ettei päällä istuta, eikä siihen tumpata röökiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekka

Minulla on klapit kuomullisessa peräkärryssä pihalla....
Oliskohan paha homma lämpöeristää tuollainen kärry, ja laittaa skoppe sisään,
lohkolämmitystolpasta patteri sisään vaikka +10 C, ja kuomu kiinni ja lukkoon????
Hmmm?  :-\
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

pekpel

Coastside taitaa luottaa ympärilläeläjiin ihan kypällä ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

harriveikko

Kaverini asuu kerrostalossa.Niillä on skoden ym. säilytys kielletty sisätiloissa.No siinä talossa kaverini lisäksi on jokunen mopo ja yksi moottoripyörä.Ostivat nyt syksyllä sellasen pressutallin ja niillä on isännöitsiän siunaus,että se talli on talon päädyssä.Kustannukset kuulemma oli 24€ pe heppu ja se menee useat vuodet.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Kone

250cc pidin pyöräkellarissa, isännöitsijän luvalla. Muutettiin, niin vein kaverin talliin.

Kysyin paikalliselta mopoliikkeeltä säilytyksestä talven yli. 200e sisältäen pesun.

Juissi

Duunissa nähnyt muutaman, mitkä on viety verkkokellariin, mutta en yhtään pyöräkellarissa.
Toisessa oli lappu teipillä kiinni, jossa oli teksti:

Ei sisällä akkua eikä palavia nesteitä.
Lisäksi lapussa oli puhelinnumero.

Vaikka tuo moottoriajoneuvojen säilyttäminen on kielletty sielläkin, veikkaan ettei ongelmia tule.
Ja vaikka tuosta joku isännöitsijään olisi yhteydessä, olisi ainoa sanktio viedä ko. skootteri pois.
Taloyhtiöllä kun ei ole valtuuksia muuhun, noin pienestä rikkeestä

Viranomaiset taas kirjoittelevat paloturvallisuuteen liittyviä sakkoja (useimmiten uhkasakkoja, sisältäen päivämäärän tavaran poisviemiseen liittyen) taloyhtiölle, ei yksittäiselle asukkaalle.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.