Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mystinen sammahtelu

Aloittaja keijopel, 03.11.07 - klo:08:08

« edellinen - seuraava »

keijopel

Käynnistettyäni skoden(2-tahti),käytän hetken paikallaan.Ajettuani n.300m seuraavaan risteykseen ja pysähdyttyäni kone pyrkii sammumaan joka kerta.Uudelleenkäynnistys yleensä auttaa.Kun sammahtaminen tapahtuu juuri risteysalueella se hieman häiritsee... :)Mikä neuvoksi?

Samppa

Kelien kylmettyä minulla teki vanha skootteri joskus samaa. Vika korjaantui vaihtamalla 10 numeroa isompi pääsuutin aina viileiden ilmojen alettua. Kone kävi nätisti niin kauan kun ryyppy oli päällä, tämän jälkeen pyrki sammumaan. Voihan myös tyhjäkäynti olla aavistuksen liian matalalla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

keijopel

Kyseinen pulma vaan jatkuu...tulpan väri on normaali jne.Kaverini puhui jotain kohosta ja neulaventtilistä+bensan pinnasta kohokammiossa.Ilmeisesti bensan saanti tyrehtyy vähän ajettuani ja sitten kaasulla veivaten lientä tulee tarpeeseen.Voiko tälle asialle tehdä mitään?

kekra

Siis se tekee ainoastaan kylmänä tuota? Muuten pelaa? Vai tarkoitatko että se sammahtelee jatkuvasti, lämpimänäkin? Ja aina risteyksiin? Tuota ei tapahdu kun ajelet normaalisti suorilla?

Silloin ei ole ainakaan mistään bensapinnan liian alhaisesta tasosta kyse.

keijopel

Nimenomaan juuri kylmänä.

kekra

No eipä tuo ole sitten suurikaan ongelma jos ainoastaan kylmänä oireilee. Lämmitä konetta pidempään. Tyhjäkäynnin säätäminen suuremmalle ei varmaankaan ole järkevää kun se käy sitten turhankin korkealla lämmettyään.

Oletko tarkistanut imukaulan ettei ole vuotoja? Eikä se letku joka lähtee imukaulasta alipainehanalle vuoda yhtään? Noi pitäisi periaatteessa olla täysin tiiviit, muuten saattaa oireilla.

Kenzy

Meitin mopedissa oli tuonkaltaista ongelmaa tuossa syssymmällä kylmemmillä keleillä, en silloin liiemmin kiinnittänyt huomiota. Nyt sitten tässä kevään ja kesän aikana on käynti parantunut huomattavasti, kun

- Kiristin imukaulan ja kaasarin liitoksen, panta oli löysällä
- Käänsin imukaulan pantaa n. 90 astetta, pannan kiristysruuvi otti kiinni kiihdytyspumpun tapin alapäähän
- Vaihdoin rikkoutuneen pakokaasujen kierrätysletkun ilmanputsarilta pakoputkelle (vaikutti seoksiin huomattavasti)
- Säädin tyhjäkäyntiseokset siten, että säädin tyhjäkäynnin normaalia korkeammalle, käänsin seosruuvin lähes kiinni, jolloin mopo melkein sammui, sitten hiljalleen seosruuvia auki ja hakemaan sitä kohtaa, jossa mopo käy parasta tyhjäkäyntiä. Sen jälkeen tyhjäkäynti vielä kohdalleen ja testilenkille.

Ennen näitä toimenpiteitä mopo kovan kiihdytyksen/normaalin matka-ajon jälkeen risteyksessä "haukkasi" kierrokset todella matalalta ennenkuin hakeutuivat suurinpiirtein normaaleiksi, nytten tyhjäkäynti asettuu kohdilleen heti, kun mopo pysähtyy jne. Kannattaa tsekata.
Baotian BT49QT-12 vm. '07