Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Etujarru hankaa

Aloittaja Skootteri1, 28.05.11 - klo:00:41

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

Onko jarrusatulan herkistäminen kuinka vaikea homma? Kun omassa skootterissa etujarru hankaa kokoajan niin kovaa että hyvä kun kulkee edes 40km/h. Olen joutunut löysentämään jarrusatulan pultteja ettei se hankaisi levyyn.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 28.05.11 - klo:00:41
Onko jarrusatulan herkistäminen kuinka vaikea homma? Kun omassa skootterissa etujarru hankaa kokoajan niin kovaa että hyvä kun kulkee edes 40km/h. Olen joutunut löysentämään jarrusatulan pultteja ettei se hankaisi levyyn.
Irti koko pakka ja putsaus ja voitelu.
Puolisen tuntia menee jos sylinteri ei ole jumissa, sitten menee enemmän aikaa.
Älä helkutissa löysennä niitä satulan pultteja. irtoo kovassa jarrutuksessa ja sitten on matalalentoo kuskille ja sokpa romuna kun etunakki nalkkaa kiinni koska tahansa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Skootteri1

Ei sitä etujarrua edes pysty nyt käyttämään olen vain sen verta löysännyt ettei hankaa kuin juuri ja juuri levyyn miten normaalistikin.
Olen jo jonkun aikaa jarrutellut takajarrulla.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 29.05.11 - klo:23:05
Ei sitä etujarrua edes pysty nyt käyttämään olen vain sen verta löysännyt ettei hankaa kuin juuri ja juuri levyyn miten normaalistikin.
Olen jo jonkun aikaa jarrutellut takajarrulla.
Huoh.. Eli sitä tärkeämpää onkin ottaa koko paketti auki ja korjata, 70% skopan jarruista on siellä eturenkaassa luuraamassa.
Jos se ei toimi, ei skopallakaan saisi ajaa, ratsiassa kun huomaavat, niin lähtee kilpi ja taskussa on kiva maksulappu muistuttamassa asiasta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 29.05.11 - klo:23:05
Ei sitä etujarrua edes pysty nyt käyttämään olen vain sen verta löysännyt ettei hankaa kuin juuri ja juuri levyyn miten normaalistikin.
Olen jo jonkun aikaa jarrutellut takajarrulla.

tuota tuota... jos kuvittelee säästävänsä pelkällä takajarrun käytöllä, on väärässä. Takajarrupalat kuluvat äärettömän nopeasti, jos ei saa avitusta edestä.
Eli kun takanen hellittää... se on herran haltuun.

sulla voi olla jarrupalat edestä jo todella loppu, eikä näin jarrusylinteri kykene palauttumaan itseään lepoasentoon.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

Coastside

#5
Loppuunkuluneet palat ovat erittäin vaaralliset joska ne ei jarruta ja voivat kiilautua väliinkin. Yksimäntäisen palojen vaihto on vain periaatteessa helppoa kun saa paketin auki (mäntäosa jää letkun päähän) ja männän sisään. Palojen asettelu oikein päin niihin jousilevyjen väliin on ainakin minulta vienyt aikaa ja hermoja. Ne jousilevyt täytyy irroittaa ja rasvata alta ja se liukutappikin rasvata. Pyörän saanti takaisin niin ettei levy irroita paloja, on tarkkaa.

Jos on kaksimäntäinen malli niin sokkatapit vain ulos ja uudet palat, kunhan työntää männät sisään.

ÄLKÄÄ MILLOIKAAN TINKIKÖ JARRUJEN TOIMINNASTA TAI AJAKO NE RIKKI.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

On Henki Höllässä Jos Jarrut Brakaa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Skootteri1

Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 29.05.11 - klo:23:26
Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 29.05.11 - klo:23:05
Ei sitä etujarrua edes pysty nyt käyttämään olen vain sen verta löysännyt ettei hankaa kuin juuri ja juuri levyyn miten normaalistikin.
Olen jo jonkun aikaa jarrutellut takajarrulla.

tuota tuota... jos kuvittelee säästävänsä pelkällä takajarrun käytöllä, on väärässä. Takajarrupalat kuluvat äärettömän nopeasti, jos ei saa avitusta edestä.
Eli kun takanen hellittää... se on herran haltuun.

sulla voi olla jarrupalat edestä jo todella loppu, eikä näin jarrusylinteri kykene palauttumaan itseään lepoasentoon.

Jarrupalat vaihdettu viimeviikolla uusiin kun vanhat oli jo ihan loppu ja sen jälkeen alkoi tuo ihme jumittaminen. Ennen jumitti vain jos vetäisi jarrukahvan ihan pohjaan mutta jumittaminen lähti pois kun ajoi parisataa metriä. Nyt ei lähde enää millään ja siksi hölläsin niitä satulan pultteja.

pekpel

Korjaa ne jarrut ensitöiksesi, ei kukaan meistä halua tänne sinusta mainintaa onnettomuusosioon !!
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Kuulostaa siltä, että siellä on jarrupääsylinterissä mäntä jumissa tai se jumittaa jostakin syystä.

EDIT: Siirsin yleiselle puolelle.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.