Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Starttimoottori rikki

Aloittaja Mester, 15.12.09 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

Mester

Moposta hajosi starttimoottori ja päätin sitten kurkata sen sisään että mikän vialla. Starttimoottorin sisältä löytyi hirveät määrät mustaa karstamössöä ja toinen hiili oli irronnut johdostaan.
Onko hiilen juottaminen mahdollista/järkevää ja tietääkö kukaan myydäänkö skootterin starttimoottorin hiiliä missään?

Samppa

#1
Tuskin sitä siihen hiileen kunnolla kiinni saa, jollei sitten jollain epoksiliimalla yritä (tietysti johto ensin hiilessä olevaan reikään tai jos hiilessä ei ole reikäkiinnitystä niin poraa siihen pienen reiän johdolle). Vaihtoehtoisia hiiliä voi löytyä maahantuojan kautta, mutta ei suoraan normaalimopo-osakaupoista (kannattaa ottaa vanha hiili malliksi ja katsoa myös vaikkapa tavallisille sähkötyökaluille tarkoitettuja varahiiliä yms).

Minulla on artikkeli tekeillä starttimoottorin purkamisesta ml. ongelmista ja niiden kartoittamisesta (mittaamisesta), mutta enpä ole saanut vielä kirjoitettua. Valokuvat olen jo kyllä ottanut aikoja sitten kesällä. Muutaman kerran olen törmännyt ongelmaan, jossa hiili on kääntynyt urassaan hieman poikittain ja jousi ei siten työnnä sitä riittävän pitkälle, jolloin kontaktia ei synny..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Kolvilla ja viilalla saa tehtyä hiilet suuremmasta mallista, joita saa autosähköliikkeistä tai jopa kiinalaisten sähkökoneiden mukana. Kollektori vain kaipaa usein sorvausta myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04