Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Znen zn50qt-11 moottori valo

Aloittaja Solana69, 02.07.23 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

Solana69

Eli tollanen peli mikä ei ota kierroksia ja moottorin vikavalo palaa. Siinä on ainakin kaasuläpän asentotunnistin ja pakokaasun lämpötila anturi, voiko ne sytyttää valon ja rajoittaa kierrokset? Nyt siitä hävisi kipinäkin ja ei saa käyntiin.

Coastside

Joissain ajonestoissa se käy muttei ota kierroksia. En tunne tuota systeemiä.

Tarkista liikkuuko läppä kun käännät kaasua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solana69

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.07.23 - klo:12:23Joissain ajonestoissa se käy muttei ota kierroksia. En tunne tuota systeemiä.

Tarkista liikkuuko läppä kun käännät kaasua.
Joo mitattiin tps ja jännite muuttuu kun kaasu kääntää ja läppä siis liikkuu.

Solana69

Tai silloin kun kävi niin muutaman sekunnin antaa kierroksia sitten lyö jonkun vikatilan.

Coastside

#4
Akku irti kytkien se voi resetoitua, jos syy on häiriö. Jossain kiina-mankissa oli lämpöanturi joka viallisena esti käynnin. On tällä palstalla.

https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=8981.0

Sky monkeyn anturivika.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Tarkista pakoputkessa oleva lämpöanturi . Onko nokeentunut "tukkoon". Jos on , niin paineilmalla puhdistus. Anturi on normikierteellä , joten helppo irroittaa.
Tämähän ei tietysti tuo kipinää takaisin , mutta vaikuttaa " kierrosasiaan"
Kipinänpuutteeseen tulppa on ensimmäinen jonka voi tarkistaa.

Solana69

Ajateltiin ottaa toisesta skoootterista pick up coil ja testata oisko siinä vikaa. Antoi mittaamalla eri vastusarvoja keskenään. No tuohon znenin coiliin tulee kaksi johtoa joista toinen on maa, kun normaalisti tulee se yksi. on nää pelejä  8)

Solana69

Kipinä löydettiin ja nyt pitäisi keksiä mitä "koodia" vikavalo kertoo. Välkkyy 6 kerran sykleissä. Dellorton ecu

Coastside

Virhekoodit / vilkkuvat koodit 49cc, 4-tahti, EURO 4 DELLORTOlla

Ajoneuvoa käynnistettäessä check engine -valo saattaa syttyä hetkeksi, tämä ei ole virhe, vaan sitä käytetään järjestelmän tarkistamiseen.

virhekoodi / virhekoodi

Jos Dellorto-järjestelmä havaitsee virheen, virheestä ilmoitetaan ohjaamossa olevalla vilkkukoodilla moottorin merkkivalolla. Tämän taulukon avulla voit määrittää ajoneuvon vian. Heti kun vikaa ei enää ole, lamppu sammuu. Virhettä ei tallenneta, eikä sitä tarvitse poistaa.

1 välähdys

- TPS (kaasun asentoanturi) alle 0,2 volttia tai enemmän kuin 4,8 volttia


-TPS (kaasun asentotunnistin) ei kytketty tai kosketusongelma

2 välähdystä

- Kaasuttimen ilmaventtiiliä ei ole kytketty tai kontaktiongelma

- Kaasuttimen ilmaventtiili viallinen (täytyy olla välillä 70 -85 Ω)

3 välähdystä

- Moottorin lämpötila-anturia ei ole kytketty tai kontaktiongelma

- Moottorin lämpötila-anturi viallinen (on oltava välillä 125+/- 6,5 Ω 20 °C:ssa)
(mitatut arvot -20°C=955Ω, 20°C=125Ω, 40°C=55Ω, 80°C=12Ω)

4 välähdystä

Lambda-anturi viallinen tai kytketty, tai kontaktiongelma. Tämä vilkkukoodi voi esiintyä myös, jos kaasu pysyy täysin auki maksiminopeuden saavuttamisen jälkeen. Siksi suosittelemme kääntämään kaasukahvaa hieman taaksepäin huippunopeuden saavuttamisen jälkeen. Nykyinen nopeus säilyy, merkkivalon pitäisi lakata vilkkumasta ja polttoaineenkulutuksen pitäisi edelleen laskea.

5 välähdystä

- Kylmäkäynnistin viallinen, ei kytketty tai kontaktiongelma

6 välähdystä

- Kytkinanturi viallinen tai sitä ei ole kytketty.
Virhe tunnistetaan vain, kun moottorin nopeutta nostetaan ja
3 sekuntia ei ole signaalia tai se on viallinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solana69

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.07.23 - klo:19:30Virhekoodit / vilkkuvat koodit 49cc, 4-tahti, EURO 4 DELLORTOlla

Ajoneuvoa käynnistettäessä check engine -valo saattaa syttyä hetkeksi, tämä ei ole virhe, vaan sitä käytetään järjestelmän tarkistamiseen.

virhekoodi / virhekoodi

Jos Dellorto-järjestelmä havaitsee virheen, virheestä ilmoitetaan ohjaamossa olevalla vilkkukoodilla moottorin merkkivalolla. Tämän taulukon avulla voit määrittää ajoneuvon vian. Heti kun vikaa ei enää ole, lamppu sammuu. Virhettä ei tallenneta, eikä sitä tarvitse poistaa.

1 välähdys

- TPS (kaasun asentoanturi) alle 0,2 volttia tai enemmän kuin 4,8 volttia


-TPS (kaasun asentotunnistin) ei kytketty tai kosketusongelma

2 välähdystä

- Kaasuttimen ilmaventtiiliä ei ole kytketty tai kontaktiongelma

- Kaasuttimen ilmaventtiili viallinen (täytyy olla välillä 70 -85 Ω)

3 välähdystä

- Moottorin lämpötila-anturia ei ole kytketty tai kontaktiongelma

- Moottorin lämpötila-anturi viallinen (on oltava välillä 125+/- 6,5 Ω 20 °C:ssa)
(mitatut arvot -20°C=955Ω, 20°C=125Ω, 40°C=55Ω, 80°C=12Ω)

4 välähdystä

Lambda-anturi viallinen tai kytketty, tai kontaktiongelma. Tämä vilkkukoodi voi esiintyä myös, jos kaasu pysyy täysin auki maksiminopeuden saavuttamisen jälkeen. Siksi suosittelemme kääntämään kaasukahvaa hieman taaksepäin huippunopeuden saavuttamisen jälkeen. Nykyinen nopeus säilyy, merkkivalon pitäisi lakata vilkkumasta ja polttoaineenkulutuksen pitäisi edelleen laskea.

5 välähdystä

- Kylmäkäynnistin viallinen, ei kytketty tai kontaktiongelma

6 välähdystä

- Kytkinanturi viallinen tai sitä ei ole kytketty.
Virhe tunnistetaan vain, kun moottorin nopeutta nostetaan ja
3 sekuntia ei ole signaalia tai se on viallinen.

Kiitos  :)