Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Todella matalat skootterit

Aloittaja pienityttönen, 10.06.14 - klo:18:26

« edellinen - seuraava »

oskuk

Aikoinaan, kun hankimme Suzuki GR650:n, kävimme huonekaluverhoilijalla, joka mataloitti reilusti ja muotoili satulaa myös pyöreämmäksi, jotta vaimo ylettyisi ajamaan. Silti pysähtyminen vaati sen, että hän siirsi pemppuaan toiselle reunalle, jotta varpaat ylettyivät maahan. Onneksi mp ei painanut kuin 180kg, vaikka massa sinänsä teki työskentelystä vakaampaa. Oli siinä hieman harjoittelemista, mutta kun harjoittelimme ajelua minun istuessani takana, oli sitten yksin, matalammalla painopisteellä homma paljon helpompi.

FrozenCorpse

Mun mielestä se itse korkeus ei sikäli oo itessää ongelma, vaan menopelin rakenne. Korkeampaako mopoa kyllä varpaisillaan pitelee, tarvii vaan lihasta.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

vanadoo

Istuinkorkeuden kanssa painiskelleena nostan vanhan ketjun uudelleen ylös ;D
Tiedän kokemuksesta, että yli 125cc skoottereissa matala istuinkorkeus on ainakin Suzukin 400 Burgmanissa ja Peugeotin 250 Satelliksessa.
Tietääkö kukaan onko olemassa muita hieman suurempikuutioisia matalan istuinkorkeuden omaavia skoottereita kuin nämä kaksi mallia?
Jokusia skoottereita on tullut kesän aikana koeajettua, mutta lähestulkoon jokaisessa pelkät varpaan yltävät maahan, eivätkä ne sen vuoksi sovellu leppoisaan taajamakrusailuun lukuisine pysähdyksineen.
Satulaa en viitsisi alkaa madaltelemaan/madalluttamaan turhanpäiten jos löytäisin skootterin jota matalajalkaasenkin olisi miellyttävä käyttää ;D

tex-

Honda PCX on aika matala. minä olen 173cm ja molemmat jalat yltävät maahan kantapäitä myöten. Tosin konehan on täällä vain 125cc. Muualla maailmassa 150-160 cc. Kulkee kuitenkin vähän yli 90km/t
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Coastside

Aasissa nehän pätkiä joten millä he ajaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04