Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI sytytyslaitteet

Aloittaja Coastside, 30.03.08 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

openflow

boksin nastat:
-------
|1|2|
-------
|3|4|
|5|6|
-------

1=sammutus ,ei kytketty kaikissa malleissa
2=sähköt magneetolta.
3=sytytys puolalle.
4=rajoitin
5=sytytys impulssin johto  ~2v
6=maa

Näin lukee omissa muistiinpanoissa; poimittu tältä foorumilta --en muista enää mistä viesti ketjusta...
rajoitin(4) on maadoitettu joissain malleissa.


Oisko huoltokirjasta mitään apua: sivun alalaidasta http://www.jm-racing.fi/

-Jarkko-

Pistä nyt ensin tietoa mikä vehje, noita bokseja on kun sieniä sateella.
Itellä projektina -07 baotian jossa 6-johtoinen boksi, tuo loota oli edellisellä omistajalla kärähtänyt ja olipas hommaa löytää sopiva.
Niitä on 6 eri mallia joissa joko 2 erillistä liitintä (-04 ja vanhemmat) ja uudemmissa on 1 iso liitin ja näitäkin on valkoisella ja vihreällä liittimellä sekä eri kokoisilla bokseilla.
Tuossa -07 mallissa tuo rajoittimen johto on pinkki ja on tällä hetkellä irti koska variaattorissa ei sitä anturia enää ole.
6-johtoinen liitin ei käy 5-johtoiseen boksiin koska puolalle menevällä johdolla ei ole nastaa boksin liittimessä.

Eli kysykään varaosaliikkeestä se oikea boksi.

tube

Zoner v1 2008 (4-tahdista) . Vakio on muuten paitsi se sininen piuha katkaistu meni ennen 50km/h nykyään 60km/h

Coastside

#33
Kun noita bokseja on irtaallaan, on niistä helppo ottaa merkinnät talteen ja viestiä täällä, niin saisio kokonaiskuvaa mitä mikin skode käyttää.

Omassa Qingqi Zoner -06 :
Langfang kokusan D50-LK2.1 FX GY6-08 4 + 2 napainen, + sininen rajoitin lenkki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Meniskö noi boksit ihan konekoodin mukaan? Varaosamyyjän mukaan tuo 2 liittiminen on -04 ja vanhemmissa mutta voipi löytyä uudemmistakin jos kiinapojilta on palikat loppuneet.

pete1976

onko kellään kokemusta new racing cdi boksista kun ostin kiinan ihmeesee sellaisen siis 2+4 johtoisen skootterissa kuitenkin on vain viisi johtoa... laite kyllä toimii siis käy ja kukkuu mut mitään eroa en huomaa edelliseen eli vakioon

openflow

Omassa ihmeessä impulssi anturi on ~1cm päästä ykk merkistä. enakkoa  siis ~10 astetta, en ole kovinkaan tarkasti mitannut. Epäilen vahvasti ,että sytysenakko on vakio läpi kierrosalueen. Anturihan on aika kapea ,joten kovinkaan paljoa en usko ,että enakkoa ihmeestä löytyy vaikka kierrosluku alueen mukaan se jostain syystä muuttuisikin.

Ei harmainta aavistustakaan minkälainen sytkäkäyrä olisi passeli tälläiseen ihmeseen. Ainoa mitä voi verrata on muiden 4t pelien sytkä käyrää. Aika monessa 1-syl 4t koneessa enakkot pyörivät ~8000 rpm. haarukassa 25-40 astetta. Poikkeuksiakin toki löytyy.

Naapuri vaihtoi 110cc minikrossiin vanhan cdi:n tilalle ,ilmeisesti vähän eri sytkäkäyrällä, uuden laatikkon. Kaasun vastavuudessa oli ollut eroa kun yöllä ja päivällä.

Saiskohan jotain vastaavaa vaikutusta näihin skoottereihinkin. Täytynee vissiin ruveta penkomaan ihmeen sytytystä ,jos sieltä jotain mielenkiintoista hyppäisi silmille.

Mammo

Onko kellään tietoa mikä on Solifer XTR 50 Sanli skootterimopossa cdi:boksin rajoitin piuha ja minkä värinen se on?

Coastside

Katso tuleeko varikopasta johtoa tai onko CDI- boxissa lenkkiä  siitä. Jos mitään ei näy, tuskin auttaa kuin boxin vaihto.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mammo

Ei tule varikopasta mitään piuhoja CDI Boksiin.
CDI Boksi on 2 ja 4 napainen ja kiinnitys on runkoon hitsatulla liuskalla kumilenkillä joka on cdi boksissa kiinni.
Kaikki piuhat ovat samassa nipussa ja menee etupäähän päin runkoputkea pitkin.

Coastside

Kerro nyt ne boxin merkinnätkin jotta saadaan vertailutietoa ja mahdollista vaihtomahdollisuutta, jolla rajoitinasioita voi muuttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mammo

#41
Mitkä merkinnät pitäisi kertoa?
Ei tässä ole kuin jokin PM50 -1 ja muita kirjaimia ja numeroita ei tässä cdi boksissa.
Eli tollainen se on kuin toi kuva joka näkyy minulla.
No nyt löytyy tälläistä tietoo.
No cdi boxin lenkki ovat seuraavat.
1=Valkoinen
2=Punaruskea
3=Keltamusta
4=Vihreä
5=Punavalkoinen
6=Vihreä

Eli olisko tässäkin cdi boksissa toi 4=Vihreä se rajoitin lenkki?

Coastside

On yksi malli jossa pieni johtosilmukka suoraan sen muovin läpi ehjänä rajoittaa ja katkaistuna ei. Helppo vetää sen katkaisijan kautta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

elegance50

Mitä sanoo arvon raati asiaan kun mopossani on kahden liittimen cdi boxi ja siinä isommassa liittimessä johtoja on vain 3 eli boxista jää yksi liitin tyhjäksi. Mikähän tämä tyhjä mahtaa olla ja mopon merkki on tuo elegance mallia käyttöön otto vuosi -08.

Onkohan tämä joku tärkeäkin paikka. Tyhjäkäyntiä kyllä käy ihan tasaiseen noinkin mutta muuten on jotain muita probleemia käynnin suhteen.

Eihän tässä nyt vaan olisi käynyt niin kun jossain oli kirjoiteltu että käynnistyksen aikana syttyennakko on myöhäisempi ja nyt se jäisikin myöhäiselleen tuon takia eikä siitä johtuen kärsi kaasua vaan sammuu?
prööööö töt töt boo klonks mitä ny justha mä sen korjasin...--> työntämään...jokainen laite vaatii joskus...herrrrrrmoja..!!! -Anssi Asentaja-

tommi

#44
Lainaus käyttäjältä: elegance50 - 13.10.09 - klo:10:45
Mitä sanoo arvon raati asiaan kun mopossani on kahden liittimen cdi boxi ja siinä isommassa liittimessä johtoja on vain 3 eli boxista jää yksi liitin tyhjäksi. Mikähän tämä tyhjä mahtaa olla ja mopon merkki on tuo elegance mallia käyttöön otto vuosi -08.

Onkohan tämä joku tärkeäkin paikka. Tyhjäkäyntiä kyllä käy ihan tasaiseen noinkin mutta muuten on jotain muita probleemia käynnin suhteen.

Eihän tässä nyt vaan olisi käynyt niin kun jossain oli kirjoiteltu että käynnistyksen aikana syttyennakko on myöhäisempi ja nyt se jäisikin myöhäiselleen tuon takia eikä siitä johtuen kärsi kaasua vaan sammuu?

Ei sillä yhdellä tyhjällä paikalla ole mitään merkitystä koneen käyntiin. Mullakin on kaksi mopoa ja toisessa jää yksi paikka tyhjäksi ja toisessa on ns. "täysi miehitys" johdotuksessa ja kumpikin boksi toimii ihan normaalisti. Boksit käyvät myös ristiin molempiin mopoihin.

Käsitinkö oikein että moposi pelaa kyllä lämpimänä vallan mainiosti mutta kylmänä ei kestä antaa kaasua? Silloin tuskin on cdi boksissa vika.