Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tarvikeosat, Barikit yms?

Aloittaja MORPA, 27.07.18 - klo:00:40

« edellinen - seuraava »

MORPA

Onko Barikit ihan kelvollista tavaraa vaiko jotain surkeeta roinaa? Epsanjalainen merkki se kai on ja ei ainakaan ihan hinnat alkaen tavaraa, ja Epsanjassa kai mopojakin valmistetaan.

Hiton huonosti saatavissa oikein mitään tietoa tästä tarvikevalmistajasta. Kun ei oikein millään järkevällä kielellä saa edes tietoa Barikitin sylintereistä, että mihin teholuokkaan mikäkin sijoittuu. Siniseksi värjättyjä mäntiä ainakin kauppaavat ;D
Liikennesika.

MORPA

Eikö näiden tarvikerojujen laadusta nyt kenelläkään oikeasti muka ole tietoa? Harva kuitenkaan ostaa siihen jo elämää nähneeseen skootteriinsa vaikka alkuperäistä kampiakselia tai muita alkuperäisiä isompia komponentteja!

Itte huomasin merkittömän tarvike variaattorin kohdalla sen olevan kehnoa materiaalia, rullat olivat kaivaneet kolot varikuppiin päistään. Ei se oikein hyvin toiminut, välillä tuntui kuin ei olisi variaattoria lainkaan vaan ainoastaan kiinteä välitys ja keskipakokytkin joka sitten toimi momentinmuuntimen korvikkeena.

Vai ostaako pääosa foorumilaisista joka toinen vuosi uuden moposkootterin, jolloin moiset asiat ole lainkaan olennaisia ;D Ei varsinaisesti edes huono vaihtoehto, eikä useimmille aikuisiän saavuttaneille edes aiheuta nälkävyön kiristystarvettakaan :P
Liikennesika.

MORPA

No mitä osaa porukka laittaa tarvikkeena kiinni? Malossi ja RMS ainakin kelvollista tavaraa.

Athena ainakin ollut sopivaa, mutta kestävyydestä ei kokemuksia. Stage6 on ainakin ihan hifikamaa, ei minkäänlaista kokemusta.
Liikennesika.

joni_k

skootteriin oon laittanu sitä mitä ebaysta halvimmalla saa.. ;D poislukien hihna on ollu gatesin powerlink aina ja tulppana ngk:ta oon käyttäny. kampiakseli on narakun hd, se kun on vaikeimpia operaatioita vaihdella. renkaissa en myöskään säästele kiinakumit ei vakuuta.

MORPA

Tossa just kattelin Banggoodista isolohkosettiä, 50mm poraus ja ilmeisesti isovenakansi. Tää kiinanroinan tilaaminen toimii kyllä oikein hyvin gy6-tyyppisten koneiden kanssa, muiden kanssa vähän heikompaa tarjontaa.
Liikennesika.

joni_k

totta joo. huomasin tämän ongelman jo tohon kiinamankiin osia tilatessa että aika vaikeaa löytää ja ylipäätään milllä nimikkeellä alat hakemaan osia esim ebaysta.

openflow

Ongelma ebay:n yms 139QM sylinterikansien kanssa on se, että ei tiedä millä venttiileillä ne tulee. Hyvin usein mainitaan vain venttiilin pituus ja harvemmin se lautasen halkaisija.

Tarkoititko tätä ~40€
GY6 100cc 50cc 139QMB 50mm Big Bore Performance Cyinder Kit
Hieman epäilen, että taitaa tulla pikkuvenakannella. On silti todella halpa, kun ottaa huomioon kuinka paljon sisältää osia.

Kiinalaisia mopoojen osia löytyy moottorien koodeilla esim 1P39FMB tai 1P52FMH.

joni_k

itse tilailin just jonkun tommosen "big bore" kannen joka oli jo hinnaltaa liian hyvää ollakseen totta, vakiokansi sieltä tuli. noo..ebayn kautta kovaa reklamointia sain puolet rahoista ja toisen kannen möin pois joten yks "ilmainen" kansi jäi itselle.

MORPA

En mää niin tarkkaan muista mitä kattelin Banggoodista, mutta 64mm venttiilin halkaisijaksi olis jo aika paksua ajattelua, vaikka sitäkin joskus teen. Eikä nyt löytynyt mitä settiä kattelin. Enkä mä ala mun agilitystä tekee epäluotettavaa kinukkia vaihtamalla siihen vakion kinukkikannen, ainakaan niin kauan kun on kymcon kansia tarjolla. Iso venaset sitten toine juttu.
Liikennesika.